Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 18:01



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Welke uitlaat 997? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
997S
Bericht Welke uitlaat 997?
Beste,

Ik heb een 997.1S met een OEM uitlaat met gundo hack. Ik vind dat zelf super klinken. Niet te veel maar bij koud motor of hogere toeren wel net even dat extra.

Ik ben nu op zoek naar een stel nieuwe dempers omdat de huidige erg aan het roesten zijn. Wat raden jullie aan? Hoeft niet te extreem, wil gewoon normaal kunnen rijden. Maar standaard is me wel te braaf.

Waalgarage, waar mijn auto vaak geen gaat, raadde dansk aan, al heb je er daar meerdere versies van volgens mij.


11 maart 2023 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
Carnewal in Belgie biedt aangepaste dempers aan.. heb je er gelijk een leuk ritje bij en de prijs is schappelijk


11 maart 2023 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
Ja Carnewall!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


11 maart 2023 19:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
mark996 schreef:
Carnewal in Belgie biedt aangepaste dempers aan.. heb je er gelijk een leuk ritje bij en de prijs is schappelijk


Aangepast op basis van je eigen dempers …. geen ruilsysteem voor 997 etc. meen ik.

TS geeft aan dat z’n dempers slecht zijn …

Informeer eens bij (Johan) vd Gugten (Porsche) - die heeft 997 (sport)dempers op voorraad.

Als je dat allemaal te prijzig vind - ik heb nog een net OEM setje liggen ;)


11 maart 2023 19:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
Carnewal doet juist alleen maar aan ruil.. De eigen dempers moeten worden ingeleverd. Enige wat je even bij Carnewal kunt navragen is of ze problemen hebben met dempers in slechte staat (lijkt me sterk want Gert past toch de dempers aan).

Ik zou sowieso gaan voor de Carnewal optie, beter geluid dan de PSE versie en dat voor een veel betere prijs (verder geen aandelen, maar ik heb nu al 3x een 911 daar gebracht tot volle tevredenheid).


11 maart 2023 21:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
mark996 schreef:
Carnewal doet juist alleen maar aan ruil.. .


Ok, ik copy-paste hieronder even wat Gert op z’n site heeft staan ;)

The GT exhaust for the 997-1 (2005-2008) as an upgrade system where we modify your exhausts.
You can either come with the car to the shop or ship us the left and right exhausts.


:popcorn:


11 maart 2023 21:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
Aha, ik haalde enkel aan wat Gert mij vertelde toen ik daar was 2 jaar geleden. Zijn site zegt wat anders inderdaad, dus ik durf het niet te garanderen.

Aan ts, bel dus eerst even met Carnewal over of je de oude dempers zo kunt inruilen..;)


11 maart 2023 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
Afgelopen zomer daar geweest. Er werd niet geruild. Was voor mij ook belangrijk want er ze waren nog super goed. Erg tevreden met het resultaat. Ik denk ook dat Gert wel een oplossing heeft als je slechte dempers hebt. Misschien met bijbetaling alsnog een ruil doen?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


13 maart 2023 10:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
997S
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
Ik heb Carnewal (Gert?) gesproken.

Hij heeft nog een paar dempers liggen die ik kan overnemen (incl modificatie en monteren 8/900 euro). Hij biedt ook nieuwe aan. Geen OEM maar M&M (~1500 euro), hij zegt dat het geluid hetzelfde is.

Beetje jammer dat het zo ver rijden is maar denk dat ik toch maar een afspraak ga maken.

Voor het beeld net ook van Gugten nog gesproken voor Cargraphic dempers: incl montage 2000 euro.


14 maart 2023 14:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
Ach, maak er een dagje uit van. Je bent daar een uurtje, max anderhalf bezig. De koffie bij Gert is prima, en je kunt een beetje rondneuzen in zijn winkeltje, of werken als je je laptop of telefoon meeneemt. Daarna via Gent of Antwerpen (of Breda) voor de lunch of diner.
Volgens mij stuurt Gert evt. ook op, maar dan heb je verzendkosten en extra montagekosten.

Bij mij heeft Gert destijds ook alle bouten/moeren vervangen door hoogwaardig RVS, ipv het pisbakkenstaal dat Porsche zelf monteert, en hij doet de hele dag niks anders, dus je weet zeker dat het goed gebeurt.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


14 maart 2023 14:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Welke uitlaat 997?
De omgeving waar hij zit leent zich ook voor een leuk stukje touren. De snelste aanrijroute vanuit Nederland is (vanaf Belgische grens) echter wel een drama. Voor mijn gevoel 80% trajectcontrole, zowel op de snelweg als daarbuiten.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


15 maart 2023 13:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.