Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

11 maart 2023 22:45

Hallo Forummers,
Onder mijn Boxster S 987.1 wil ik een Carnewal GT sportexhaust laten monteren. Maar ik overweeg om er meteen maar vol in te gaan en ook de sportkatalysatoren te laten monteren. Heeft iemand hier ervaring mee met een 987.1 S en welke extra winst levert dit op?

Ben heel benieuwd naar jullie meningen!

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

11 maart 2023 22:59

Ik denk dat Gert dat zelf het beste aan kan geven. Maar ik zou het zeker doen, heb op de 911 naast de aangepaste Carnewal dempers ook sportcats (niet van Carnewal maar van Dansk) erop gezet. Geluid veel gaver en meer Porsche, of het meer vermogen heeft opgeleverd geen idee..

Heb je verder vrij weinig aan hier boven, maar ik zou het dus zeker beide doen!:)

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

13 maart 2023 23:38

Heb inmiddels een offerte opgevraagd…

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

15 maart 2023 11:43

En een afspraak gemaakt voor het monteren van de GT Exhaust én de sportkatalysatoren;-)

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

15 maart 2023 13:46

Juist! Zal vast mooi klinken!

En misschien moeten we Gert eens vragen om forumkorting, er gaan toch behoorlijk wat mensen heen..:)

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

15 maart 2023 21:19

Ja, of een leuk forumdagje op locatie?

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

15 maart 2023 23:14

Ik ben er bij!

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

15 maart 2023 23:40

Wimpie67 schreef:Hallo Forummers,
Onder mijn Boxster S 987.1 wil ik een Carnewal GT sportexhaust laten monteren. Maar ik overweeg om er meteen maar vol in te gaan en ook de sportkatalysatoren te laten monteren. Heeft iemand hier ervaring mee met een 987.1 S en welke extra winst levert dit op?

Ben heel benieuwd naar jullie meningen!


Hou er rekening mee dat blok eerst moet afkoelen voordat de katalysatoren verwijderd kunnen worden. Zal een lange dag België worden.

Ik wil ze er eerlijk gezegd ook wel op hebben :ba:

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

16 maart 2023 0:33

Wimpie67 schreef:Ja, of een leuk forumdagje op locatie?

Goed idee, ik zou dan ook graag aanhaken! Mooie omgeving om te rijden ook :-)

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

16 maart 2023 16:38

Ik zal het erover hebben met Gert

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

16 maart 2023 16:50

Leuk, mijn aanmelding heb je:)

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

16 maart 2023 17:56

En de mijn ook ...

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

16 maart 2023 23:50

Ik ben ook wel geïnteresseerd!

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

17 maart 2023 14:29

Ik eigenlijk ook wel.
Natuurlijk alles afhankelijk van de planning.
Merk dat meetings etc altijd erg lastig te combineren zijn met een varend beroep.

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

02 apr 2023 22:12

Gisteren naar Gert Carnewal geweest. Heb hem gevraagd of hij interesse in een open dag zou hebben, maar helaas is dat om uiteenlopende redenen niet mogelijk.

Wél de GT Exhaust en sportkatalysatoren laten monteren. Het kost wel wat, maar het is zeker de moeite waard! Wat een geweldig geluid bij accelereren en gas lossen! Niet overdreven en zeker niet kunstmatig. En gelukkig bij constante snelheden geen last van dreunen en/of een bak herrie.

De sportkatalysatoren zorgen daadwerkelijk voor meer vermogen, motor pakt veel gretiger op. Echt een aanrader!

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

02 apr 2023 22:21

Mooi zo! En jammer van de open dag, niks aan te doen.

En qua geluid, wordt waarschijnlijk na een paar 100 km nog beter, omdat alles dan is ingereden (zo ging het iig bij mij). Veel plezier:)

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

03 apr 2023 8:20

Wél de GT Exhaust en sportkatalysatoren laten monteren.


Op mijn 986 was ik ook heel erg blij met mijn Carnewal, dus nu speel ik ook serieus met de gedachte voor mijn 3.4. Heb je je bestaande uitlaat laten modificeren, of had Carnewel eea op voorraad? En hoe lang duurde de montage?

En op zich jammer van die open dag, maar zoveel is er toch ook niet te zien bij Carnewal?

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

03 apr 2023 18:44

Er valt idd niet zo heel veel spannends te zien daar.

Mijn eigen uitlaat heeft hij gemodificeerd en het zat een beetje tegen doordat tapeinden afbraken etc. Ook is er bij vroege 987.1 S uitvoeringen ooit een klacht geweest over rammelende uitlaten. Remedie: vastlassen die handel! Dat gaf dus ook de nodige vertraging.

Maar het resultaat mag er zijn!

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

03 apr 2023 20:46

Zat er al langer over te denken, maar na dit draadje vandaag afspraak gemaakt voor de sport cats.

Worden er 10 juni onder gezet. Heb al een gemodificeerde uitlaat inclusief een X-Pipe van Cargraphic. Dit wordt denk ik de slagroom op de taart :ba:

Ritje van 300 km. Kan ik op de terugweg gelijk even horen hoe het klinkt.

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

03 apr 2023 21:09

Kijk, weer een goede daad verricht ;-)

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

04 apr 2023 9:25

Wimpie67 schreef:Er valt idd niet zo heel veel spannends te zien daar.

De locatie zelf doet inderdaad nogal desolaat aan, maar op een paar autominuten zit je in de uitlopers van de Ardennen en daar kun je erg leuk sturen (en lunchen) weet ik uit ervaring.

Re: Carnewal: ook meteen sportkatalysatoren doen?

04 apr 2023 20:43

Ja, je kunt er echt lekker sturen!
Plaats een reactie