Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 13:12



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Panamera 970 V8 turbo loopt op 4 cilinders 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Panamera 970 V8 turbo loopt op 4 cilinders
Ja dat maakt het lastig,

Carter is eraf en blok “hangt” los in de auto door subframe laten zakken en de beide kleppendeksels zijn eraf.

Feit blijft dat de allu boutjes erin zaten dus ik kan altijd zeggen, herstel die boutjes. Dan betaal ik niets is de auto weer dicht maar geen garantie want we hebben dat compressie en gruis in olie niet verholpen / onderzocht, maar dan kan hij ook naar een opkoper voor onderdelen verkoop of andere reparateur.

Andere optie is ze te laten zoeken naar de boutjes en voordat ze de boel dichtbouwen “op pauze” drukken, dan blok wegbrengen/herstellen en dan kan de dealer weer door. Maar dat is wel goodwill gok ik, want dan staat de auto half uit elkaar daar een paar weken op een brug… ook niet ideaal en mist men inkomsten (je kan de auto er ook af duwen natuurlijk).

Nu heb ik ook geen enkel gevoel bij prijzen, als je dat weet kun je ook een paar belletjes doen om te kijken wat de auto waard is met kapot blok voor een schadebedrijf (onderdelen) of een handige monteur die zelf gaat sleutelen. Dan kun je kijken wat handig is, nu is het ja of nee zeggen terwijl je geen gevoel hebt bij de kosten.

En wellicht komt er nog een andere optie voorbij.

Dank allemaal voor het meedenken!


12 mei 2023 16:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Panamera 970 V8 turbo loopt op 4 cilinders
Wat eigenlijk niet kan is dat hij voor heen geen olie gebruikte, dus het verhaal van de compressie test zit me nog niet helemaal lekker.


12 mei 2023 18:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Panamera 970 V8 turbo loopt op 4 cilinders
Ja inderdaad, ben bij de auto geweest en heb de foto’s van de compressietesten en camerainspectie gezien. Ook de olie in de uitlaat gezien, dus ik verwacht wel dat dit klopt maar ik kan me niet voorstellen dat deze 2 grote issues binnenin het blok niets met elkaar te maken hebben… maar ben niet technisch genoeg om dit te kunnen onderbouwen, puur een gevoel los van het feit dat je van de kwaliteit Porsche, een auto die dealer onderhouden is, 150km gereden heeft sinds een olie wissel waar geen metaaldelen in gevonden zijn, “pas” 90.000 km gereden en geen enkel signaal vanuit de auto zelf qua melding sensor Etc ook een andere verwachting hebt


12 mei 2023 19:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Panamera 970 V8 turbo loopt op 4 cilinders
Hoe zou het met de panamera zijn afgelopen?


03 dec 2023 17:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.