Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

13 dec 2022 16:53

Het mysterie duurt voort :mrgreen:

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

13 dec 2022 17:57

Ben vooral benieuwd of TS sinds de openingspost van 17 nov 2018 al iets aan zijn uitlaat(geluid) heeft gedaan...

Gundo / Fister hack laten uitvoeren

06 jul 2023 14:40

MOD: Onderwerp samengevoegd met een reeds bestaand topic over de Gundo (en Fister) modificatie :idea:

Goedemiddag,

Ik lees op het forum meerdere draadjes over het modificeren van de uitlaat voor net een beetje extra geluid, echter nergens waar ik dat kan laten doen (of ik lees er over heen :roll: )

Zijn er adresjes?

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

06 jul 2023 16:11

Carnewal in Belgie

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

06 jul 2023 17:10

Die doet geen Gundo of Fister … heeft z’n eigen modificatie :idea:

Elke RVS lasser kan jouw uitlaat ombouwen naar Gundo of Fister.

Fister is wel een stuk luider dan Gundo ….

Heb zelf de Gundo Hack ~ originele buis diameter gebruikt en vind ‘m mak :(

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

07 jul 2023 9:39

In kan ook Carnewal aanraden als alternatief voor Gundo/Fister.

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

07 jul 2023 9:57

Ik ben ook volmaakt gelukkig met de Carnewal modificatie!

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

07 jul 2023 10:49

Wat doet carnewal anders dan? En wat zijn de kosten ongeveer?

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

07 jul 2023 11:04

http://www.carnewal.com/products/997/p9 ... GT-exhaust

Aanrader, geluid is luider/beter dan standaard PSE, wat in mijn oren te weinig is (maar dat is persoonlijk)

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

07 jul 2023 11:10

Nee hoor,
Vinden veel mensen (waaronder ik).

Ik wil volgende winter daarom 200cells laten doen bij carnewal

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

07 jul 2023 11:19

Sjenau schreef:Wat doet carnewal anders dan?


Dat is denk ik het 'geheim vd smit'. Bij mijn weten modificeert hij de binnenkant van de demper, want die ziet er aan de buitenkant volgens mij nog hetzelfde uit.

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

07 jul 2023 11:39

Dat klopt inderdaad. Aan de buitenzijde zie je niets, maar wat je hoort zorgt voor een grote glimlach op je gezicht. Daarnaast kun je ook met bescheiden volume rijden, je gaspedaal is als het ware de volumeregeling.

Heb ook de 200 cell katalysatoren laten monteren. Alweer geen verschil aan de buitenzijde, wel meer vermogen en vooral meer koppel. Altijd doen, veel pret per Euro.

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

12 jul 2023 9:44

Van een "Fister" in je uitlaat wordt hij erg stil lijkt me ;-) ?

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

12 jul 2023 10:09

:popcorn:


Onderwerp samengevoegd met een reeds bestaand topic over de Gundo (en Fister) modificatie :salut:

Re: Gundo / Fister hack laten uitvoeren

12 jul 2023 10:09

Wimpie67 schreef:Dat klopt inderdaad. Aan de buitenzijde zie je niets, maar wat je hoort zorgt voor een grote glimlach op je gezicht. Daarnaast kun je ook met bescheiden volume rijden, je gaspedaal is als het ware de volumeregeling.

:arrowu: :arrowu: :arrowu: Dit!

Ik ben ontzettend blij met mijn Carnewal GT uitlaat. Aan de buitenkant is het 100% origineel en als je "normaal/rustig" rijdt is het niet veel luider dan origineel, maar zodra je je rechtervoet vloert, komt de symfonie helemaal los. Ik heb geen PSE, maar de Sport-stand zorgt ook voor wat luider geluid en duidelijkere pops/bang die ik met de originele uitlaat alleen hoorde als ik m'n best deed en het raam open had.

Kortom: Carnewal is voor mij de perfecte modificatie en heel betaalbaar.

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

12 jul 2023 10:14

Irritant die pokkeherrie - wil de nieuwe generatie "Porsche" rijders meedoen met de mannetje met petjes in Golfjes, met dat geknal als die DSG automaat opschakelt ?

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

12 jul 2023 16:33

@Lindemans foei, ga je mond spoelen... Een ongeblazen 6-cilinder boxermotor vergelijken met een via ECU-getunede 4-in-lijn met turbo. :flush:

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

12 jul 2023 16:51

NeeNee, Lindemans…we hebben het hier over écht geluid, niet over Gilles de la Tourette uitlaten!!!

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

13 jul 2023 9:01

Polydeukes schreef:@Lindemans foei, ga je mond spoelen... Een ongeblazen 6-cilinder boxermotor vergelijken met een via ECU-getunede 4-in-lijn met turbo. :flush:


Oh ik dacht dat het over zo'n Porsche op batterijen ging met hulpmotor ... :mrgreen:

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

21 jul 2023 23:32

Polydeukes schreef:Ben vooral benieuwd of TS sinds de openingspost van 17 nov 2018 al iets aan zijn uitlaat(geluid) heeft gedaan...



Lees nu pas weer dit draadje verder.

TS heeft nooit de Gundo Hack gehad. Maar wel de Carnewal mod.

Dat was me veel te veel resonantie in de auto zelf. Niet echt tevreden over. Maar nu al jaren uiterst tevreden met car-graphic dempers icm 200 cell cats (TopGear). Gereserveerd met rustig rijden en een uitgesproken sound bij steviger doortrappen.

Viel me laatst op dat de OEM oval uitlaattips ook een een significant dempende werking hebben. Heb even aan de bestuurderszijde zonder gereden. Een heleboel extra dB en pop in de roffel.

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

22 jul 2023 9:19

Kheldar schreef:(...) 200 cell cats (TopGear).

Heb jij de variant mét of zonder x-pipe?

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

22 jul 2023 9:32

Kheldar schreef:
Polydeukes schreef:Ben vooral benieuwd of TS sinds de openingspost van 17 nov 2018 al iets aan zijn uitlaat(geluid) heeft gedaan...
Carnewal mod. Dat was me veel te veel resonantie in de auto zelf.
Dat heb je met de Fister hack ook wel, maar aan constante snelheid op autostrade valt er mee te leven. De roffeltjes en zachte pops bij gas dicht zijn dan weer heel erg leuk en niet te luid.

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

22 jul 2023 10:33

Klepuitlaat lijkt mij de oplossing :mrgreen: , net een aangeschaft :cheers: , maar nu nog monteren :scratch:

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

23 jul 2023 0:01

Evan_S schreef:
Kheldar schreef:(...) 200 cell cats (TopGear).

Heb jij de variant mét of zonder x-pipe?



Eerst de x-pipe. Die gaf toch wat problemen met de tiptronic. Nu de standaard cross over set up en handbak. X pipe wel lekkere sound hoor. Maar ik gs liever wat rustiger over de weg. De upgrade naar cargraphic demper is perfect voor mij.

Re: Gundo hack vs OEM (996/997)

23 jul 2023 10:13

Thanks Kheldar, goed om te weten aangezien ik zelf ook een tiptronic heb. Eerst maar eens mijn originele dempers ombouwen met kleppen (naar PSE-stijl), kijken of dat (voldoende) bevalt.
Plaats een reactie