Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 12:15



Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Carterventilatie (niet koppakking) 986 kapot. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Carterventilatie (niet koppakking) 986 kapot.
Tsja en zo eindigde gisteren een ritje ter hoogte van Wassenaar op een flatback trailer van de WW........ Waskebeurt? Ineens zonder aanleiding heul veul witte rook (zeg maar gordijn) ik dacht nog, nieuwe paus gekozen? Bij constante snelheid viel het nog mee, maar beetje gas erbij en veel rook, toch maar aan de kant gezet en op laten halen. Wordt vandaag bij Haaglanden motorsport afgeleverd voor diagnose........... Nou dat waren sinds mei 3,000 dure km's :roll:

Afbeelding


02 nov 2023 11:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Zo, da's balen. Hopelijk valt het mee, maar hou ons iig op de hoogte. Sterkte!
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


02 nov 2023 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
balen man :(
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 nov 2023 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
ach bah. Sterkte, want hier komt geen diagnose uit waarvan je straks zegt 'viel reuze mee', vrees ik.


02 nov 2023 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Ik houd rekening met een complete revisie.............. auto is zojuist bij Haaglanden gearriveerd, die gaan eerst een 2 uur durend onderzoek doen om de diagnose te kunnen stelllen en inschatten wat er aan de hand is met dito prijs indicatie. Hopelijk volgende week meer info.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


02 nov 2023 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
AOS misschien?
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


02 nov 2023 14:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Spastblast schreef:
AOS misschien?

Wat is AOS?

https://auto-resto.nl/en/left/porsche-m ... dificatie/

Reeds gevonden......
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


02 nov 2023 14:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Witte rook duidt toch niet op lekkende/verbrandende olie, maar op koelvloeistof? klik
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


02 nov 2023 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
^ Precies dat. @surfroy01: Het is goed dat je rekening houdt met iets ergs, maar het kan natuurlijk ook meevallen en zoiets zijn als een lekke koppakking.


02 nov 2023 17:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Ontzettend jammer, hopelijk valt het mee. Houd er ns op de hoogte.


02 nov 2023 19:06
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Ik hou het op Aos. Ik zag diverse filmpjes voorbij komen met dit probleem. Dan zou het nog mee kunnen vallen voor je. Succes ermee
:thumleft:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


02 nov 2023 19:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Aiii…da’s balen zeg! Merkte je al iets tijdens rijden, of was het gewoon pats boem klaar!?
_________________________________________
Wim


02 nov 2023 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Nee niks gemerkt, reed gewoon een gangetje of 80, blok was half warm en ineens flinke witte rookwolken eruit. Daar ik op de rijkstraatweg reed zonder goede uitwijk mogelijkheden even doorgereden, rook werd ook minder bij constante snelheid maar bij optrekken mega gordijn aan witte rook, rechtsaf richting duindigt ging ook oranje check engine licht aan, en weer mega veel witte rook toen maar aan de kant gezet. Nu heb ik altijd geleerd oranje lampje is nog rijdbaar, rood absoluut niet. Toen ik op takelwagen stond te wachten zag ik olie op de weg en vermoedde dus ook olie lekkage, maar later zag ik paar meter voorbij mijn auto ook olie, dus hoeft niet per se van de 986 geweest te zijn.

De afgelopen maanden heerljik met de 986 gereden, altijd netjes warm gereden voor het gas erop ging, wel merkte ik bij koude start af en toe een licht geratel ongeveer 1-2 seconden, ws ketting maar dat lijkt mij niet de oorzaak nu, ook bij koude start een blauwe walm, maar begreep dat dat een 986 dingetje is en geen kwaad kan. Bij koude motor contact aan altijd netjes alle vakjes vol qua olie ook na 3KKm.

Ik zal Haaglanden even afwachten, en mogelijk rond gaan bellen voor reparatie. Ik heb de auto gekocht bij sportscar repair in Ankeveen, kijken of hij wat kan doen. Moet ik wel een auto ambulance regelen, iemand ervaring mee?

Wat zijn de ervaringen met TRC Rijswijk? is voor mij dichts in de buurt en kan ik evt de Boxster slepen.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


03 nov 2023 9:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Dat geratel en een blauwe puf bij de koude start zijn inderdaad normaal bij een 986, mits het inderdaad na 2, 3 seconden weg is.

Niet teveel op de zaken vooruit lopen. Ik ben het met renezetres eens dat dit het meest lijkt op een defecte Air Oil Separator. Op veel 986/996-en zit nog de eerste AOS, terwijl zelfs de jongsten al bijna 20 jaar oud zijn.


03 nov 2023 11:17
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Klopt en is ook een tip om de aos gewoon preventief te vervangen (dan hoef je ook geen modificaties eraan te doen die achteraf toch niet zo goed lijken te zijn..). Heeft TS niks meer aan.

Ik denk overigens ook dat dit de aos is. Zelf ook gehad, veel witte rook.. We gaan duimen!


03 nov 2023 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Net belletje van Haaglanden, olie op spruitstuk cilinder 1 en 4, luchtfilter en kanaal vol met olie, zij vermoeden carterventilatie. Ventilatie en filter vervangen dan gaan ze kijken of dat het was, mogelijk ook de massa meter naar zijn grootje en uiteindelijk de lambdasonde(s). Ze gaan eerst kijken met ventilatie en filter of de auto daar weer goed mee loopt.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


03 nov 2023 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Carterventilatie = AOS

Hopelijk is het daarmee opgelost en is er geen vervolgschade.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


03 nov 2023 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Ja dat had ik al begrepen dan AOS en carterventilatie hetzelfde is hopelijk snel weer :drive:

Maar je zou dan toch verwachten dat er blauwe rook uitkomt van het verbranden van olie? En niet mega witte stoomwolken?
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


03 nov 2023 12:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Ik wil je niet ongerust maken, ik vertel alleen wat er met mijne gebeurde (996 uit 1999) vorig jaar november:
Geen olieverbruik, reed ook 1 op 10, op de teller 218.000 km.
Reed op de A50 vlak voor de afslag Heteren, dikke witte rookwolk, gelijk aan de kant gezet.
Afgesleept naar PCG, was vlakbij. Ik had ook de hoop dat het iets kleins zou zijn. Daar leek het in eerste instantie ook op.
Kon na 2 dagen de auto weer ophalen, werd voor gereden en de monteur gaf aan dat het toch niet verholpen was.

Het bleek dat de olie/koelvloeistofscheider (??) stuk was. In ieder geval koelvloeistof in de motor.

De auto naar AutoResto gebracht, PCG gaf aan dat zij het veel goedkoper konden dan zijzelf (klasse), en daar bleek een complete revisie nodig. In cilinderwand 1 was een scheurtje ontstaan.

Dat maar laten doen en rij nu alweer vrolijk 20.000 km rond. Ik gebruik hem als DD.

Hoop voor jou dat ze niets kunnen zien aan de cilinderwanden en dat het relatief goedkoop wordt. Maar hou er in je achterhoofd een klein beetje rekening mee.


03 nov 2023 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Ik houd rekening met een grote revisie, lees maar even terug dan meld ik dat ook.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


03 nov 2023 15:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Haaglanden heeft het niet druk zeker? AOS en luchtfilter vervangen alles schoongemaakt en auto loopt weer prima. Echter is er een foutmelding in dashboard op de ontsteking. Daar kijken ze volgende week naar.
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


03 nov 2023 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
OK, dus misschien valt het mee :thumleft:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


03 nov 2023 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997
Friesland
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
meganiek schreef:
ach bah. Sterkte, want hier komt geen diagnose uit waarvan je straks zegt 'viel reuze mee', vrees ik.

Dan neem ik deze alvast hopelijk terecht terug :thumleft:
Zou fantastisch zijn als je er met minder kosten mee weg komt.


03 nov 2023 16:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Dat lijkt inderdaad mee te vallen gelukkig! Benieuwd wat er met de ontsteking aan de hand is
_________________________________________
Wim


03 nov 2023 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Bericht Re: Koppakking 986 ws kapot.....
Bougies vervangen en lijkt het probleem opgelost te hebben, even een lift regelen 1 dezer dagen en dan kan ik er zelf weer in rijden!
_________________________________________
The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!


06 nov 2023 11:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.