Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 11:44



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
porsche boxster bouwjaar 97-98 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche boxster bouwjaar 97-98
Hallo iedereen, even kort voorstellen. Ik ben man van 54 uit Belgie en nogal gek op auto's.
Nu ben ik aan het overwegen om een porsche boxster te kopen van bouwjaar 97 of 98 om deze dan in Belgie te kunnen inschrijven als oldtimer eens de wagen 30 jaar is. Ik heb gemerkt dat het aanbod in Nederland interessanter lijkt daar er bij hen 40 jaar nodig is voor het oldtimer-statuut, dus een boxster van pakweg 26à27 jaar is gewoon een oude auto waar je fiscaal wel wat moet neerleggen aan taks en verzekering.
Ik heb al één porsche boxster gaan bekijken in prachtig zwart, met witte pinkers voor en achter en een super mooi bordeaux interieur (smaken verschillen uiteraard) met een niet al te hoge km stand.
Nu had die auto de laatste 6 jaar slechts 1000km gereden en aangezien ik nog zou moeten wachten tot 2027 om hem als oldtimer in te schrijven, zou de auto dus zo goed als niet hebben gereden de laatste 10 jaar. Vandaar dat ik ook afhaakte en mijn zoektocht verder zet.
Wat ik ook heb gemerkt is dat er een getik te horen was in de motor toen deze koud draaide. Eens een testrit gedaan en warme motor, leek dit weg te zijn. Is dit een normaal iets of is er toch wat waar ik aandacht aan moet schenken. Want op internet vind ik nl terug dat één van de kwaaltjes van de eerste boxster het IMS of tussenlager as een probleem kan zijn. Ben niet zo technisch aangelegd maar wat is dit juist, klopt het dat dit ernstige schade aan de motor kan veroorzaken en hoe controleer je dit?
Alvast bedankt voor de reacties en hopelijk leer ik hier iets uit. Groeten


24 nov 2023 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: porsche boxster bouwjaar 97-98
Zoek even naar rikketik dan vind je daar veel over en kan van onschuldige tik tot bore scoring gaan.
Olieverbruik en roken zijn daar in mijn optiek sleutelwoorden bij.

Erwin


24 nov 2023 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: porsche boxster bouwjaar 97-98
Welkom hier.

Als je de Boxster stil zet tot 2027 zou ik persoonlijk toch wachten met de aankoop totdat het zover is. Een auto stilzetten voor zeker 3 jaar is nooit echt goed. Bovendien zouden tegen die tijd de prijzen ook weer iets gezakt kunnen zijn lijkt me. Geld op je spaarreking zetten voor 3 jaar levert aan rente (4-5 %) absoluut meer op dan stallen en onderhoud doen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 nov 2023 13:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: porsche boxster bouwjaar 97-98
Welkom hier! Het getik kan natuurlijk van alles zijn. Mijn eerste gedachte is dat de hydraulische klepstoters leeggelopen zijn wat het getik veroorzaakt. Na een aantal kilometers zijn deze weer met olie gevuld, waardoor het tikken verdwijnt.
_________________________________________
Wim


24 nov 2023 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
996.1 C2
Gentbrugge (BE)
Bericht Re: porsche boxster bouwjaar 97-98
Normaal is de standaard 2.5 Boxster en 2.7 Cayman vrij bullet proof.
Weinig verhalen van Bore scoring.

IMS/RMS zijn wel eventuele problemen. Behandel deze preventief bij het vervangen van de koppeling, alsook vrij warm lopen.

Tikken bij Koud zijn allicht klepstoters.

Belangrijk is ook de onderhoudshistoriek van de auto.
_________________________________________
https://www.instagram.com/felix.en.fonske/


30 nov 2023 16:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: porsche boxster bouwjaar 97-98
outletvalve schreef:
Welkom hier.

Als je de Boxster stil zet tot 2027 zou ik persoonlijk toch wachten met de aankoop totdat het zover is. Een auto stilzetten voor zeker 3 jaar is nooit echt goed. Bovendien zouden tegen die tijd de prijzen ook weer iets gezakt kunnen zijn lijkt me. Geld op je spaarreking zetten voor 3 jaar levert aan rente (4-5 %) absoluut meer op dan stallen en onderhoud doen.


Juist wel kopen!
3 jaar lang de tijd om m naar je zin te maken. 's avonds met een Duvel in de garage plannen bedenken (vraag eens na bij Hellraiser, Duvel doet goede dingen met je :mrgreen: )


30 nov 2023 20:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.