Switch to full style
Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

05 maart 2024 19:07

Bedankt voor de reacties...Er zit geen condensator meer op, dus dat is het probleem niet meer. Ga nu dus het geheel van de ontsteking eruit halen en testen....De ontsteking staat inderdaad helemaal los van de ECU, behalve dan de impulsgever op de stroomverdeler die de inspuiting regelt. Is getest en OK.
Ga weer aan de slag....

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

05 maart 2024 19:29

aoor0708 schreef:...Er zit geen condensator meer op, dus dat is het probleem niet meer.

Ja, zo lust ik er nog wel één. Waarom heb je de condensator er af gehaald? :evil:

Niet de onderdelen er af halen die de auto nodig heeft om de motor te kunnen laten lopen.....
Bijzonder.......en dan zeggen dat dat het probleem niet meer is. :mrgreen:

Je hebt van alles verteld maar nooit gezegd dat je de condensator er af hebt gehaald. De belangrijkste info laat je achterwege. Zoals ik hier zo vaak merk overigens.

Dus, condensator er op schroeven en aansluiten op de groene en zwart/paarse draad op de bobine (1) , starten, warmdraaien en weer gaan :drive: !



.

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

05 maart 2024 20:25

Er zat een externe elektronische ontsteking op...de condensator moest er af, derhalve..

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

05 maart 2024 20:47

Maar je schrijft eerder dat de contactpuntjes juist zijn afgesteld? Dan heb je toch geen elektronische ontsteking?

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

05 maart 2024 21:03

aoor0708 schreef:Er zat een externe elektronische ontsteking op...

En wat zit er nu op??

Ik moet ineens denken aan de tweede regel die ik in dit topic schreef. :roll:
en zal over een tijdje wel lezen wat er nu exact aan de hand was...


.

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

05 maart 2024 22:11

aoor0708 schreef:Er zat een externe elektronische ontsteking op...de condensator moest er af, derhalve..

Ahha, nu snap ik het….contactpuntjes sturen de elektronische onstekingsunit en die stuurt de bobine vervolgens aan. Condensator is dan niet nodig.


Denk je eraan om een minimale stroom door contactpuntjes te laten lopen… :?: kan zijn dat die te laag is of helemaal niet genoeg om de ingang van de ontstekingsunit naar ‘0’ te trekken als hij gesloten is. Hang eventueel een weerstand 1 kohm tussen de +12V en contactpuntje (aansturing elektronische ontstekingsunit) . En maak ff de contactpuntjes ff schoon…..
Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 05 maart 2024 22:14, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

05 maart 2024 22:18

Erwin schreef:
aoor0708 schreef:...Er zit geen condensator meer op, dus dat is het probleem niet meer.

Ja, zo lust ik er nog wel één. Waarom heb je de condensator er af gehaald? :evil:

Niet de onderdelen er af halen die de auto nodig heeft om de motor te kunnen laten lopen.....
Bijzonder.......en dan zeggen dat dat het probleem niet meer is. :mrgreen:

Je hebt van alles verteld maar nooit gezegd dat je de condensator er af hebt gehaald. De belangrijkste info laat je achterwege. Zoals ik hier zo vaak merk overigens.

Dus, condensator er op schroeven en aansluiten op de groene en zwart/paarse draad op de bobine (1) , starten, warmdraaien en weer gaan :drive: !



.


Daarom schreef ik al op 16 feb. mbt de condensator en geen antwoord hierop kreeg…… :mrgreen:

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

06 maart 2024 6:48

Elektronische ontstekingsunit eraf, condensator erop? :mrgreen:

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

06 maart 2024 14:11

Ja,ja hoe stom kan ik zijn...nieuwe condensator en nieuwe contactpunten en...hij loopt...weliswaar boven zijn normale toerental van 900, nu meer dan 1600 denk ik (omdat toerenteller niet functioneert).Zal dus verder gaan afstellen. Ben alle mensen dankbaar voor de hulp in bizonder Erwin

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

06 maart 2024 14:29

:cheers:

Top!

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

06 maart 2024 14:52

he he, eindelijk! het lek is gevonden :cheers: Succes met verder afstellen.

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

06 maart 2024 17:28

Mooi dat hij weer loopt!

Wel makkelijk zo’n forum.

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

07 maart 2024 12:39

"Wel makkelijk zo'n forum..." Denk dat een forum er is voor hulp..anders heeft het weinig zin..
Durf bijna geen nieuw topic te posten....maar probeer het toch maar...
Motor loopt hoog in de toeren bij koudstart...en komt niet terug naar normaal toerental ( +/- 950) .
Moet ik het zoeken in koud-start klep of de thermo switch ..of allebei..of ergens anders.
Na de verhuis van een verwarmde garage naar een tent (met verluchting) zijn alle problemen opgedoken.. :?

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

07 maart 2024 16:34

aoor0708 schreef:Denk dat een forum er is voor hulp..anders heeft het weinig zin.

Voordat het de dagelijkse krant werd was dat i.d.d. grotendeels zo. :mrgreen:




Toerental 914 te hoog? :arrow:

In juiste volgorde:

Gasklep sluit niet helemaal: Druk met de duim de gasklep tegen de aanslag.
Zakt het toerental? Gevonden en de oorzaak van het niet sluiten van de gasklep zoeken en repareren.

Zakt het toerental nog niet: draai de luchtomloopschroef verder dicht.
Zakt het toerental naar 950 omw/min? Gevonden en lekker gaan rijden.

Zakt het toerental nog steeds niet: trek de slang van de extraluchtschuif af en sluit deze af met je duim.
Zakt het toerental: Extraluchtschuif defect. Soms te repareren en soms vervangen door een goede gebruikte.

Zakt het toerental echt nog steeds niet: Zucht. Stationair bypass boring afsluiten met je duim en luisteren naar aanzuiggeluid bij het inlaattraject. Bijvoorbeeld langs de inlaatpakkingen, injectorafdichtrubbers, onderdrukslangen, klep voor carterventilatie of de inlaatbuisverbindingsslangen. Lekkages repareren en de motor afstellen op 950 omw/min met de luchtomloopschroef op het gasklephuis. Proefrit maken en pintje nemen.

Succes!

Re: Porsche 914 - 1.7 ltr - 1972 - Stroomverdeler

07 maart 2024 17:58

Ga aan de slag. Bedankt
Plaats een reactie