Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 15:20



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Verwijderen middendemper 924: wat is het effect? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht Verwijderen middendemper 924: wat is het effect?
In verband met de plannen voor een dubbel uitlaatsysteem voor de 924, vraag ik me af wat het resultaat is als ik de middendemper verwijder. Deze zit namelijk voor de geplande uitlaat een beetje in de weg en een beetje meer geluid is niet erg, maar het moet geen kermis worden.

Aan de uiteinden komen RVS universele einddempers die normaal wat meer kabaal maken dan de gewone einddemper.

Dus de grote vraag is dan: wat gebeurt er zonder middendemper?


07 okt 2005 18:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Maaktie nóg meer herrie.... :lol:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


07 okt 2005 19:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Meer herrie en door de universele uitlaten minder tegendruk waardoor je een merkbaar vermogenverlies gaat hebben :?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


07 okt 2005 20:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Vermogensverlies in de onderkant, bij hogere toeren juist weer meer, 't is niet anders.

Overigens zijn dit dempers met uitneembare vulling. Met vulling klinken ze heel beschaafd, zonder als een kanon. Gebruiken die zgn. "tuners" als ze van papa en mama niet teveel herrie mogen maken.

Maar goed, dat het meer herrie maakt dat snap ik nog, maar de vraag is of het desastreus is.

Of laten zitten. Wordt het iets moeilijker maar ja.


07 okt 2005 22:03
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
muiden
Bericht uitlaat 924
Hoi,

Ik heb ook al weer een tijdje een 924 uit 1983 in het bezit. Ik heb inmiddels ook wat met de uitlaat gescharreld om het iets minder bescheiden te laten klinken. Wat ik gedaan heb is de twee middendempers (een lange in het midden en de korte vlak voor de achteras) verwijderd, in plaats hiervan is er gewoon een helemaal rechte pijp gekomen. De einddemper is een RVS demper die ook een stukje kleiner is dan de oorspronkelijke. Het resultaat is een schitterend karakteristiek porsche geluid, lekker rouw maar niet te lawaaig. Je merkt het verschil bij een constante snelheid niet eens op de snelweg. Maar bij optrekken klinkt het erg mooi.

Groeten Paul,
_________________________________________
Porsche 924 Targa 2.0L, Alpine wit. Porsche 944 S2 Targa 3.0L, Tuërkish blauw metallic.


11 okt 2005 15:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht Re: uitlaat 924
heb je dat opgenomen ofzo ? wil het wel eens horen, want moet nog vanalles doen aan de mijne :D
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


11 okt 2005 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Kijk kijk kijk, ervaringsdeskundigen, daar houden we van.

Idee is om vanuit het midden naar beide zijkanten te gaan en dan twee dempers erop te zetten.
Middendemper eruit halen is natuurlijk niet verkeerd...

Maar wat merk je aan vermogens verandering?


11 okt 2005 20:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Zo, vandaag de eerste einddemper erop gezet. De middendempers zitten er nog en alles werkt. Nog even moeten afstellen voor stationair toerental en dan gaat het ook.

Nadeel is dus idd dat bij lage toeren er wat koppel ontbreekt zoals voorspeld. Maar hij rijdt nog prima en ziet er niet meer zo homofiel uit met die grote pot eronder.

Komend voorjaar (als de hefbrug het weer doet, is stuk) dan is het plan een tweede demper. Hierdoor verlaagt de tegendruk nog eens een beetje, maar 't zal weinig schelen.

Komende dagen testen of ie blijft hangen :D
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


01 jan 2006 13:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
thijzer schreef:
homofiel ..............pot

:lol:


01 jan 2006 14:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Jajajaja, men is weer scherp. De kater is voorbij.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


01 jan 2006 16:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera '87
Steenwijk
Bericht 
ik heb laast de middendemper ook vervangen, voor een rechte pijp het geluidt is iets verandert, ik ga er ook een sport demper achter plaatsen.
mijn toeren tal is na het verwijderen van de middendemper 200 toeren omhoog gegaan en heb het idee dat de trekkracht omhoog is gegaan, wat ik niet snap is waar je die 2e pijp wil laten lopen voor het uitlaat systeem, ik was het ook van plan maar volgens mij is er helemaal geen plaats voor om dat netjes te doen.

groetn joost
_________________________________________
www.Renntech.info


01 jan 2006 16:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
De motor draaide koud heel erg slecht. Toen heb ik de bypass opengedraaid tot 900 toeren. Stukje rijden en toen de doos warm was, draaide 'ie 2000 toertjes. Toen heb ik de bypass teruggedraaid maar dan trok het ding voor geen meter. Injectie bijgesteld (meer of minder, ik weet t niet) en dan ook weer de bypass en nu loopt ie zoals voorheen.

Trekkracht is wat minder in de lage toeren, hogerop zou er meer moeten zijn. Ik heb echter nog niet echt getest want hij zit er provisorisch onder en de uiteindelijke bevestiging moet nog komen.

De tweede pot zou onder de brandstofpomp moeten komen; die verhuist hogerop met een hitteschild ertussen. Ik weet niet of dat gaat passen; wellicht moeten beide dempers daarvoor wat naar achteren toe en dus meer uitsteken.
Vlak voor de huidige demper komt dan een T-stuk en zo naar de pot toe. Ik moet het allemaal nog eens nazien of het kan maar de brug is defect en op de krik is het allemaal lastig.

De middendemper laat ik vrolijk zitten, want ik vind het geluid wel leuk, maar het had wat beschaafder gemogen. Een beetje een sjonnebak als ik gas bijgeef.

Dus morgenavond de pot eraf, definitieve steun erop lassen en klaar is kees. Ik zal kijken of ik je een foto kan maken. Er is namelijk wel plaats voor een goede bevestiging.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


01 jan 2006 18:19
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Je zou ook, om ruimte te besparen, de middendemper kunnen laten zitten en vanachter de midden demper met een Y (of T) stuk splitsen naar twee "open" pijpen naar achteren :idea:


01 jan 2006 18:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: uitlaat 924
PaulSlotemaker schreef:
Het resultaat is een schitterend karakteristiek porsche geluid...

Dit draadje ging toch over een 924? :wink:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


01 jan 2006 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
kampen
Bericht 
Nee he........................ daar gaan we weer.

Altijd weer verdedigen dat een 924 geen "echte" porsche is. Er zat toch echt een porsche schild op mijn motorkap destijds ?!!!

Misschien wel niet goed opgelet........ ( sticker of zo )

get a grip........................... :ass:
_________________________________________
Het is een virus ❤️


01 jan 2006 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Marjon & Berry schreef:
:ass:

Dat ziet er uit als een dikke kont! :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


01 jan 2006 19:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marjon & Berry schreef:
( sticker of zo )


Net als bij een echte G T 3 R S ! :wink:


01 jan 2006 20:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
kampen
Bericht 
:study:
_________________________________________
Het is een virus ❤️


01 jan 2006 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Menigeen zou niet in zijn Boxster kunnen rijden als de 914 en 924 destijds niet waren gebouwd, toen Porsche op de rand van de afgrond stond.

Dus bakkes houwe!

Ja je kunt ook kort achter de middendemper een Y plaatsen. Vervelende is dat je over de torsiestaven heen moet en er allerlei knikken in zitten. Ik heb overigens de oude pot doorgezaagd op een lang recht stuk, 30cm achter de pot. Hierdoor kan ik altijd de oude pot terughangen en met een klemmof aan elkaar zetten.

De benzinetank zit ook een beetje in de weg dus ik weet het nog zo net niet. Dat wordt meten als de brug het weer doet.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


01 jan 2006 23:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
thijzer schreef:
Menigeen zou niet in zijn Boxster kunnen rijden als de 914 en 924 destijds niet waren gebouwd, toen Porsche op de rand van de afgrond stond.

Dus bakkes houwe!

:shock: :shock:

:idea: :arrow: een beetje leesvoer..... :wink:


01 jan 2006 23:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
thijzer schreef:
Dus bakkes houwe!

:cry:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


01 jan 2006 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Shame on me... dat bakkes houwe was figuurlijk bedoeld in aansluiting op

Citaat:
PaulSlotemaker schreef:
Het resultaat is een schitterend karakteristiek porsche geluid...

Dit draadje ging toch over een 924?


En als men werkelijk de 924 niet als een P beschouwt, dan schrijf ik me weer uit.

Maar ik hou toch van jullie :wink:
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


01 jan 2006 23:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
thijzer schreef:
Menigeen zou niet in zijn Boxster kunnen rijden als de 914 en 924 destijds niet waren gebouwd, toen Porsche op de rand van de afgrond stond.

.


Ook niet gehinderd door gebrek aan kennis.. :shock: :wink:
_________________________________________
t beste maar weer...


02 jan 2006 0:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera '87
Steenwijk
Bericht 
Voor een dubbele pijp zal je grootste probleem de tank worden, en inderdaad de torsie vering.
Als je om de tank heen wil en dus de benzine pomp hoger ophangen, moet je als nog een heleboel rare bochten in de pijp buigen, die weer voor meer tegendruk zorgen.
dus ben benieuwd wat je er op gaat vinden. :D

groetn joost
_________________________________________
www.Renntech.info


02 jan 2006 11:50
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.