Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 22:01



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Goede ontvetter om motorruimte te reinigen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht Goede ontvetter om motorruimte te reinigen
Vandaag eens gedaan wat me al lang stoorde: de motorruimte eens schoongemaakt. Na het oppoetsen van wat motor-onderdelen, het rood spuiten van de kleppendeksel en nog wat frutseltjes zoals rubber-conditioner op de slangen was het tijd om de witte binnenkant weer wit te krijgen.

Men neme een fles gif-groene ontvetter in spuitflacon van de ALDI. Ja, van de ALDI. Niet die dure rommel van Dreft maar van de ALDI. Kost helemaal geen ene drol en werkt super.

Voorzichtig de delen inspuiten die vettig, smerig, goor, ranzig zijn en paar minuutjes laten inwerken. Een koude motor is dan wel fijn want dat spul ruft ongelofeloos als het verdampt.

Dan met een grote spons en een sopje de boel flink wassen. Het spul heeft zich aan het vet gehecht en zo laat die hele grijze massa goed los. Na sproeien met de sproeier en klaar is kees.

Let op dat het spul niet op de lak aan de buitenkant komt en andere delen van de motorruimte zoals slangen, motor, verdeler etcetera. Ook met afsproeien voorzichtig zijn en nadien checken of alles nog werkt.

ALDI

Onthoud dat.

Veel plezier van je schitterende motorruimte!
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


14 okt 2005 19:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
En laat nu de roest maar komen! :lol:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


14 okt 2005 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ja je moet de boel wel droogmaken natuurlijk. Als jij uit de douche / het bad stapt, dan droog je je toch ook af, of op z'n minst word je afgedroogd. Toch?

Mijn autootje staat onder de carport en dat is ideaal. Geen vocht, genoeg wind om te drogen dus no problemo voor de roest.

Cola werkt daar ook tegen want daar zit fosforzuur in. Al geprobeerd? Krijg je een plakkerige carosserie van, dat wil je niet weten.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


15 okt 2005 0:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: Goede ontvetter om motorruimte te reinigen
thijzer schreef:
.

Men neme een fles gif-groene ontvetter in spuitflacon van de ALDI. Ja, van de ALDI. Niet die dure rommel van Dreft maar van de ALDI. Kost helemaal geen ene drol en werkt super.


Ik koop dat spul voor mijn velgen.
Auto afspuiten, velgen inspuiten , dan eerst wagen wassen en daarna de velgen wassen en dan alles weer goed afspuiten.
Werkt super en vreet niet in zoals andere velgenreinigers.
Is zelfs super voor de hoogglansgeploierde randen :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 okt 2005 2:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Goede ontvetter om motorruimte te reinigen
911-lover schreef:
velgen wassen


:?:

met een beetje fatsoenlijke velgenreiniger hoef je ze niet te wassen, inspuiten, beetje wachten afspuiten --> klaar, doe er elke week 12 wielen...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


15 okt 2005 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik ben bang dat die velgenreinigers te aggressief zijn voor gepolierde boorden.
En na elk ritje met de P worden ze gewassen dus echt vuil zullen die niet worden. Doch ook bij de andere wagens doe ik dit en het resultaat is super. En zoals aangehaald , het is goed en spotgoedkoop (koop ze als ze ze hebben in de Aldi dadelijk met twee dozen) :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 okt 2005 13:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Blijkt mijn fles van de WIBRA te zijn... maar schijnbaar zijn ze ook bij de ALDI verkrijgbaar en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hetzelfde is.

Maar het werkt en dat is het voornaamste. De velgen had ik er nog niet mee geprobeerd, stom van me. Flacon velgenreiniger kost bijna 10 euri, die vetoplosser geen drol (en voor een drol moet je je soms nog moeite doen... :wink: )
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


15 okt 2005 14:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
911-lover schreef:
Ik ben bang dat die velgenreinigers te aggressief zijn voor gepolierde boorden.
En na elk ritje met de P worden ze gewassen dus echt vuil zullen die niet worden. Doch ook bij de andere wagens doe ik dit en het resultaat is super. En zoals aangehaald , het is goed en spotgoedkoop (koop ze als ze ze hebben in de Aldi dadelijk met twee dozen) :wink:

Inderdaad erg agressief. Als je iets te lang wacht met afspoelen krijg je lelijke strepen die haast niet te verwijderen zijn.


15 okt 2005 15:12
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
thijzer schreef:
Blijkt mijn fles van de WIBRA te zijn... maar schijnbaar zijn ze ook bij de ALDI verkrijgbaar en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het hetzelfde is.

Schijnbaar of blijkbaar :?: :wink: :lol:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


15 okt 2005 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
De fles is van de WIBRA maar mijn vriendin beweerde ALDI. Hij schijnt dus ook bij de ALDI te krijgen te zijn, maar volgens mij werkt het allemaal wel goed.

Spul van de DREFT is ook goed, maar vreselijk duur dus niet zo scheutig mee omgaan.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


15 okt 2005 20:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
thijzer schreef:
De fles is van de WIBRA maar mijn vriendin beweerde ALDI. Hij schijnt dus ook bij de ALDI te krijgen te zijn, maar volgens mij werkt het allemaal wel goed.

Spul van de DREFT is ook goed, maar vreselijk duur dus niet zo scheutig mee omgaan.

Loop net van een tv-reclame weg, krijg ik dat te lezen! :cry:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


15 okt 2005 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
ik zweer het er ook bij het spul van de wibra genoemd dasty. ik noem hem nasty.. haha maar is echt goed en idd het bijt niet zoals de rest van de rienigers
_________________________________________
HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.


16 okt 2005 13:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Inderdaad, net even op de fles gekeken: € 1,69 en daar koop je bij het tankstation nog geen Mars voor.

Werkt dus gewoon heel goed en voor het gore werk is het een prima voorbehandeling. Een sopje met Dubro of Dreft is dan voor erna de rotzooit op te boenen.

Wat een reclame, tijd voor een banner?
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


16 okt 2005 14:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911
Bericht 
Gebruik ik hier ook steeds, komt inderdaad van de Wibra, ga er speciaal naar toe om het per karton te kopen...


19 okt 2005 14:28
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Met dat groene spul maak ik ook altijd de frietpan (ketel voor de Vlamingen) schoon, en dat gaat super.


Idd die troep van de Brezan/Halfords etc. etc. is bijna 10x zo duur en doet veel minder.


19 okt 2005 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen John , hier is dat en friteuse :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


19 okt 2005 15:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Maat van mijn zit in de industrie van Agia Lube (Apsen etc) en die hebben een biologisch afbreekbaar schoonmaakmiddel ontwikkeld, genaamd bio-cleaner.

Ik werk nu al enkele jaren met het spul, is een krachtige ontvetter, werkt goed maar geen id waar het te krijgen is (kan bij hem hoop zooi regelen voor flesje wijn :P ).

Enig nadeel is bij puur aanbrengen met vernevelt met lucht dat je (heb wel eens onder een machine gelegen om de motor te kennen schoonmaken etc) troebele ogen krijgt, door de damp, ik heb iig 4 uur wazig gezien :P


20 okt 2005 1:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Betaal je normaal per gram een hoop geld voor bij je dealer..
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


20 okt 2005 8:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
thijzer schreef:
Betaal je normaal per gram een hoop geld voor bij je dealer..


"Wat heeft u in de kofferruimte, meneer?"
"3 kilo Bio-cleaner, agent. hoezo?"
:wink:
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


20 okt 2005 9:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Heb nog even bij de Aldi gekeken en voor 3,99 drie flessen gekocht. Prima spul, zo te ruiken en te zien identiek aan Wibra.

Kopen dus.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


29 okt 2005 15:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911(964)-Carera4
Raamsdonksveer
Bericht Re: Goede ontvetter om motorruimte te reinigen
Gebruik D.O. v.d. Wibra sinds een half jaar naar volle tevredenheid.
Prima en goedkoop spul. Ook om de vette aanslag van de voorruit te ontvetten!
_________________________________________
Verbeter de wereld en begin bij U zelf, laat een ieder in zijn eigen waarde ook U wilt daarin gelaten worden.


12 nov 2005 14:57
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.