Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 11:02



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
borgstift voor tandwiel stroomverdeler 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht borgstift voor tandwiel stroomverdeler 964
Weet iemand het nummer en of waar je de borgstift (asje) t.b.v de borging van het tandwiel onderaan de stroomverdeler van een 964 kan krijgen? Typisch Porsche of std. automaterialen spul?

Asje nog borgen met loctite???

Nog andere tips... van de week wil ik de boel weer in elkaar zetten...

Trouwens lastig om het kapje onderaan (ter bescherming van het lager) van de seconaire verdeler weer vast te krijgen. Nog tips???


22 jan 2006 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
www.porsche964.co.uk

:)


22 jan 2006 23:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Pfff... nu blijkt dat de meesten een hele nieuwe verdeler installeren... volgens A-point tenminste en een specialist.

Wel raar omdat het snaartje "gewoon" een slijtdeel is.

Ik hoop dat er iemand is die mij wat info betreft het stifie kan geven, anders maar een nieuwe draaien...


23 jan 2006 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MyFirst964 schreef:
Pfff... nu blijkt dat de meesten een hele nieuwe verdeler installeren...


Klopt. Ikzelf heb dat zojuist nog laten doen overigens, maar dat had een andere reden dan een kapot riempje.

Ik weet dat Frank Schmidt in Oss de riempjes wel eens vervangt. Misschien hem eens bellen?


23 jan 2006 17:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Ik weet dat Frank Schmidt in Oss de riempjes wel eens vervangt. Misschien hem eens bellen?


Erwin Jansen van Renntech in Steenwijk ook :idea:

IMO hoort het bij een van de (vele) onderhoudsbeurten om dat riempje te vervangen ... en sowieso te controleren :arrow: wel eens het (neven) effect gezien van een kapot riempje :?:


23 jan 2006 18:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Olaf schreef:
wel eens het (neven) effect gezien van een kapot riempje :?:


Ja, dus nooit enig risico mee genomen. Maar voor de volledigheid: er hoeft niet per se grote schade door te ontstaan. Maar als het riempje op het verkeerde punt breekt, dan is de prijs van het complete onderdeel (in de € 600 ex BTW) peanuts vergeleken bij de schade...


23 jan 2006 18:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Maar voor de volledigheid: er hoeft niet per se grote schade door te ontstaan.


Afbeelding


23 jan 2006 19:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Olaf schreef:

Afbeelding


Ik ken de foto, maar dit ontstaat alleen indien de rotor stopt op een contactpunt en één van de cilinders dus "continue" een vonk krijgt.


23 jan 2006 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Heb hem toen ook vernieuwd, maar volgens mij was dit een ruilsysteem :?:

Hoe zou dit bij een 993 zitten :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


Laatst bijgewerkt door molen934 op 24 jan 2006 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.



23 jan 2006 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Devils son schreef:
..... maar dit ontstaat alleen indien de rotor stopt op een contactpunt en één van de cilinders dus "continue" een vonk krijgt.


En dat is dus altijd :shock:

Stel dat de rotor stil is blijven staan op het verst van een contactvlak van de verdeelkap. Dan staat deze er maximaal 15 graden vanaf, wat ongeveer 10 millimeter betekend. Dat is een vonkbrug waar deze ontsteking echt geen probleem van maakt hoor!

Het gaat meer om de hoeveelheid tijd en de grote van de belasting die uiteindelijk een goede 964 motor tot oud ijzer maken. :lol:
_________________________________________
Rebel engineering


23 jan 2006 22:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

Frank Schmidt in Oss heeft hem vorig jaar bij mij ook vervangen gelijk met de motorrevisie zonder problemen.

anton964


23 jan 2006 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Erwin schreef:

Het gaat meer om de hoeveelheid tijd en de grote van de belasting die uiteindelijk een goede 964 motor tot oud ijzer maken. :lol:


Hoe dan ook: niet altijd houdt een gebroken riempje in dat er zware motorschade ontstaat, maar dat neemt niet weg dat je beter voor de zekerheid het riempje om de zoveel jaar kan vervangen.


24 jan 2006 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
He MyFirst964,

Je bent lekker bezig met die 964 van je :wink: (al heel wat topics..)

Er zijn inderdaad ruilsystemen voor, mijne dit jaar vervangen voor een nieuwe.

Zag de volgende link al eens:

Verteileruberholung

Voor €238,- ......moet bij de P-specialisten denk ik ook wel lukken.

Succes,

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


24 jan 2006 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Thanks!

Ach ja, je blijft bezig he. Maar de meeste "problemen" zijn toch wel bekende 964 problemen... dus gelukkig niet echt een miskoop of zp. Ik heb hem pas een paar maanden... dus ff alles goed nalopen.


24 jan 2006 13:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Hoi Roi!

Hoeveel was jij kwijt voor een ruilverdeler??? En bij wie?


25 jan 2006 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Geen ruilsysteem: spiksplinter nieuwe gekocht en oude verpatst. Ik wou perse een nieuwe.

nieuwe kost +€700,- (incl.btw):shock:

Ik heb bij meerdere specialisten de nieuwprijs aangevraagd, prijs kwam aardig overeen (verschil binnen de €30,-).

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


25 jan 2006 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht 
http://www.type-911.co.uk/images/genera ... cement.htm

Hierin vermeldt de auteur dat de pin een standaard auto-onderdeel is.


25 jan 2006 16:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Roi schreef:
Geen ruilsysteem: spiksplinter nieuwe gekocht en oude verpatst. Ik wou perse een nieuwe.

nieuwe kost +€700,- (incl.btw):shock:

Ik heb bij meerdere specialisten de nieuwprijs aangevraagd, prijs kwam aardig overeen (verschil binnen de €30,-).

Roi


Da's gek. Porsche levert geen nieuwe stroomverdelers. Al een hele tijd niet meer. Alleen ruil stroomverdelers die bij Porsche 816.- kosten.
_________________________________________
Rebel engineering


25 jan 2006 20:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Erwin schreef:
Da's gek. Porsche levert geen nieuwe stroomverdelers. Al een hele tijd niet meer. Alleen ruil stroomverdelers die bij Porsche 816.- kosten.


Hmmmmm, je zult het ongetwijfeld bij het rechte eind hebben, maar ik heb er geen + € 800,- voor betaald. Prijzen zijn neem ik aan weer gestegen en ......ik heb dus geen nieuwe :cry: :? :oops: :x :evil: . Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben, alhoewel....maar goed. Tís nie goedkoop. Ik heb deze eind 2004 besteld en in 2005 geplaatst.

Wat krijg je voor de "oude" in te ruilen onsteekunit dan terug Erwin?

Roi
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


26 jan 2006 0:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.