Pagina 1 van 1
borgstift voor tandwiel stroomverdeler 964
Geplaatst: 22 jan 2006 22:13
door MyFirst964
Weet iemand het nummer en of waar je de borgstift (asje) t.b.v de borging van het tandwiel onderaan de stroomverdeler van een 964 kan krijgen? Typisch Porsche of std. automaterialen spul?
Asje nog borgen met loctite???
Nog andere tips... van de week wil ik de boel weer in elkaar zetten...
Trouwens lastig om het kapje onderaan (ter bescherming van het lager) van de seconaire verdeler weer vast te krijgen. Nog tips???
Geplaatst: 22 jan 2006 23:51
door 924carreragt
Geplaatst: 23 jan 2006 14:11
door MyFirst964
Pfff... nu blijkt dat de meesten een hele nieuwe verdeler installeren... volgens A-point tenminste en een specialist.
Wel raar omdat het snaartje "gewoon" een slijtdeel is.
Ik hoop dat er iemand is die mij wat info betreft het stifie kan geven, anders maar een nieuwe draaien...
Geplaatst: 23 jan 2006 17:16
door Devils son
MyFirst964 schreef:Pfff... nu blijkt dat de meesten een hele nieuwe verdeler installeren...
Klopt. Ikzelf heb dat zojuist nog laten doen overigens, maar dat had een andere reden dan een kapot riempje.
Ik weet dat Frank Schmidt in Oss de riempjes wel eens vervangt. Misschien hem eens bellen?
Geplaatst: 23 jan 2006 18:51
door Olaf
Devils son schreef:Ik weet dat Frank Schmidt in Oss de riempjes wel eens vervangt. Misschien hem eens bellen?
Erwin Jansen van
Renntech in Steenwijk ook
IMO hoort het bij een van de (vele) onderhoudsbeurten om dat riempje te vervangen ... en sowieso te controleren

wel eens het (neven) effect gezien van een kapot riempje

Geplaatst: 23 jan 2006 18:55
door Devils son
Olaf schreef:wel eens het (neven) effect gezien van een kapot riempje

Ja, dus nooit enig risico mee genomen. Maar voor de volledigheid: er hoeft niet per se grote schade door te ontstaan. Maar als het riempje op het verkeerde punt breekt, dan is de prijs van het complete onderdeel (in de € 600 ex BTW) peanuts vergeleken bij de schade...
Geplaatst: 23 jan 2006 19:04
door Olaf
Devils son schreef: Maar voor de volledigheid: er hoeft niet per se grote schade door te ontstaan.

Geplaatst: 23 jan 2006 21:05
door Devils son
Olaf schreef:
Ik ken de foto, maar dit ontstaat alleen indien de rotor stopt op een contactpunt en één van de cilinders dus "continue" een vonk krijgt.
Geplaatst: 23 jan 2006 21:42
door molen934
Heb hem toen ook vernieuwd, maar volgens mij was dit een ruilsysteem
Hoe zou dit bij een 993 zitten

Geplaatst: 23 jan 2006 22:13
door Erwin
Devils son schreef:..... maar dit ontstaat alleen indien de rotor stopt op een contactpunt en één van de cilinders dus "continue" een vonk krijgt.
En dat is dus altijd
Stel dat de rotor stil is blijven staan op het verst van een contactvlak van de verdeelkap. Dan staat deze er maximaal 15 graden vanaf, wat ongeveer 10 millimeter betekend. Dat is een vonkbrug waar deze ontsteking echt geen probleem van maakt hoor!
Het gaat meer om de hoeveelheid tijd en de grote van de belasting die uiteindelijk een goede 964 motor tot oud ijzer maken.

Geplaatst: 23 jan 2006 22:55
door anton964
hallo
Frank Schmidt in Oss heeft hem vorig jaar bij mij ook vervangen gelijk met de motorrevisie zonder problemen.
anton964
Geplaatst: 24 jan 2006 10:08
door Devils son
Erwin schreef:Het gaat meer om de hoeveelheid tijd en de grote van de belasting die uiteindelijk een goede 964 motor tot oud ijzer maken.

Hoe dan ook: niet altijd houdt een gebroken riempje in dat er zware motorschade ontstaat, maar dat neemt niet weg dat je beter voor de zekerheid het riempje om de zoveel jaar kan vervangen.
Geplaatst: 24 jan 2006 12:10
door Roi
He MyFirst964,
Je bent lekker bezig met die 964 van je

(al heel wat topics..)
Er zijn inderdaad ruilsystemen voor, mijne dit jaar vervangen voor een nieuwe.
Zag de volgende link al eens:
Verteileruberholung
Voor €238,- ......moet bij de P-specialisten denk ik ook wel lukken.
Succes,
Roi
Geplaatst: 24 jan 2006 13:51
door MyFirst964
Thanks!
Ach ja, je blijft bezig he. Maar de meeste "problemen" zijn toch wel bekende 964 problemen... dus gelukkig niet echt een miskoop of zp. Ik heb hem pas een paar maanden... dus ff alles goed nalopen.
Geplaatst: 25 jan 2006 9:55
door MyFirst964
Hoi Roi!
Hoeveel was jij kwijt voor een ruilverdeler??? En bij wie?
Geplaatst: 25 jan 2006 16:01
door Roi
Geen ruilsysteem: spiksplinter nieuwe gekocht en oude verpatst. Ik wou perse een nieuwe.
nieuwe kost +€700,- (incl.btw):shock:
Ik heb bij meerdere specialisten de nieuwprijs aangevraagd, prijs kwam aardig overeen (verschil binnen de €30,-).
Roi
Geplaatst: 25 jan 2006 16:45
door 924carreragt
http://www.type-911.co.uk/images/genera ... cement.htm
Hierin vermeldt de auteur dat de pin een standaard auto-onderdeel is.
Geplaatst: 25 jan 2006 20:51
door Erwin
Roi schreef:Geen ruilsysteem: spiksplinter nieuwe gekocht en oude verpatst. Ik wou perse een nieuwe.
nieuwe kost +€700,- (incl.btw):shock:
Ik heb bij meerdere specialisten de nieuwprijs aangevraagd, prijs kwam aardig overeen (verschil binnen de €30,-).
Roi
Da's gek. Porsche levert geen nieuwe stroomverdelers. Al een hele tijd niet meer. Alleen ruil stroomverdelers die bij Porsche 816.- kosten.
Geplaatst: 26 jan 2006 0:02
door Roi
Erwin schreef:Da's gek. Porsche levert geen nieuwe stroomverdelers. Al een hele tijd niet meer. Alleen ruil stroomverdelers die bij Porsche 816.- kosten.
Hmmmmm, je zult het ongetwijfeld bij het rechte eind hebben, maar ik heb er geen + € 800,- voor betaald. Prijzen zijn neem ik aan weer gestegen en ......ik heb dus geen nieuwe

. Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben, alhoewel....maar goed. Tís nie goedkoop. Ik heb deze eind 2004 besteld en in 2005 geplaatst.
Wat krijg je voor de "oude" in te ruilen onsteekunit dan terug Erwin?
Roi