Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 0:40



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Porsche 924 wilt niets starten, en toch lijkt alles ok. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Erembodegem OV Belgium
Bericht Porsche 924 wilt niets starten, en toch lijkt alles ok.
Hoi,

Ik heb een probleem met het starten van mijn 924 bouwjaar '80.
Bij het gewoon starten hoor ik de startmotor & de benzinepomp draaien, maar krijg geen ontsteking..
Maar als ik kort start, en de sleutel loslaat, en die vele keren na elkaar doe, dan slaat deze aan, en weer af..
Ik vraag me af, of er geen manier bestaat, om bvb de elektrische bedrading te veranderen, zodat de bougie's steeds vonken..
Want bobijn, delco, ook die magnetische ontsteking is nog niet zolang vervangen, alles lijkt ok..en toch..
Dus zit het ergens bij die relais ofzo??
Maar heb ook deze vroeger vervangen..en 't bleef met hetzelfde probleem.
In het werkboek staat dat de 924 11,5volt nodig heeft om te starten..
Maar zelfs met een juist opgeladen batterij, blijft mijn probleem 't zelfde..

Nu het ik nog een '78 model, met minder bedrading en gewone platina-vijzen..en deze start steeds..

't zou leuk zijn moest iemand een hint hebben, of eens langs komt.
Met twee kan men altijd gemakkelijker een oplossing vinden hé!

Groetjes
Mulder
_________________________________________
Zoek inlichtingen, maar ook vrienden met dezelfde interessen..met name Porsche 924..
Mensen die graag zelf aan hun auto werken..en voor wie Porsche geen statussymbool is, maar wel een leuke wagen om mee te rijden.


06 feb 2006 16:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Afgaande op het herhaaldelijk starten en dan plots wel starten / stilvallen.

Zou ik zeggen dat je een brandstof probleem hebt, eerder dan een ontstekingsprobleem. Herhaaldelijk starten zorgt dan voor voldoende mengsel om even te draaien, maar daar stopt het dan.
Misschien geeft je pomp niet genoeg debiet?


06 feb 2006 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera '87
Steenwijk
Bericht 
Doet de koude start het wel, deze willen welleens verstopt zitten, de leidingen en verdeler zitten achteraan in het midden ongeveer, het zijn 2 dezelfde leidingen die ook aan de injectoren verbonden zijn.
U kunt ook nog eens kijken naar de carterontluchtingsslang, deze kan door de jaren hard worden ver kapot knappen, in dit geval slaat de motor slecht aan, als hij wel aan slaat doet hij dat maar voor enkele seconden.
deze slang is te vinden, onderaan de rubberslangen die van de luchtweger naar de luchtkleppen gaan, het is een slang met ongeveer een diameter van 19 mm en loopt naar beneden.
Ik hoop dat u iets aan de info hebt.

groetn joost
_________________________________________
www.Renntech.info


06 feb 2006 18:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 2.0i '80
Bericht 
@NINE24:

Aan de koudestartverstuiver zit maar 1 brandstofleiding hoor, het "dooske" waar 2 brandstofleidingen op zitten is de warmdraairegelaar, deze heeft een grijze electrische aansluiting. De koudestartverstuiver staat vanachter en vanboven op het inlaatspruitstuk en heeft een blauwe electrische aansluiting.

@Mulder: PB gestuurd
_________________________________________
Wees vriendelijk tegen domme mensen


06 feb 2006 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera '87
Steenwijk
Bericht 
:oops: oeh dom foutje :oops:

ik heb het beide al gerepareerd, ff in de war met de leidingen.

groetn joost
_________________________________________
www.Renntech.info


06 feb 2006 21:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Check ook even het ontstekingskastje. Pak een oude bougie, stop er een bougiekabel op en houd 'm tegen een goede massa (blok zelf). De bougie moet bij het starten vonken. Kijk of 'ie dat op alle kabels even hard doet.

Zo niet: BSP controleren (brandstofpomprelais) maar je zegt dat de pomp loopt... Haal voorzichtig even elke injector eruit en kijk in een jampotje of ze allemaal sproeien en ook even hard. BSP kan deels defect zijn en dat kan veroorzaakt worden door defecte ontstekingskast (linksvoor op spatbord).

Schud een beetje benzine boven op de luchtweger (ktronic), ongeveer een vingerhoedje. Bij slecht debiet slaat de motor een paar keer op die benzinedamp.

Controleer de luchttoevoer of die niet valse lucht aanzuigt. Haal dan het luchtfilter eruit en laat iemand starten. Onderwijl beweeg je heel voorzichtig (gaat niks kapot, het luistert alleen nauw) de luchtweger, die plunjer vlak achter het filter, die bedient namelijk de benzinetoevoer. Bij stationair en bij starten stroomt er namelijk weinig lucht = weinig benzine en dat verhoog je dus zo.

Check of distributieriem goed loopt: bovenste tandwiel op BDP zetten (nokje op kleppendeksel valt gelijk met markering/stip/deukje in tandwiel en hetzelfde op de krukas, valt niet te missen).

Ja en als dat allemaal niet helpt, dan zou ik het ook niet weten zo rond elf uur. Brandstoffilter kan vol zitten als je de tank hebt drooggereden. Met Euro-95 rijdt ie ook prima, als knikker je er thinner in.

Succes en hou contact. We zijn reuze benieuwd naar dit euvel. Lijkt wel of de 924 telkens met iets anders komt...
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


07 feb 2006 0:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik zou hoe dan ook de werkelijke oorzaak achterhalen en oplossen; niet (zoals je voorstelt) zodanig aan het systeem morrelen dat je de fout omzeilt zonder m op te lossen....

succes.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


07 feb 2006 1:13
Profiel
PorscheForum Rookie
924
Erembodegem OV Belgium
Bericht Porsche 924 wilt niets starten, en toch lijkt alles ok.
Als men iets wat slecht werkt er van tussen doet, en het nadien altijd werkt, dan zie ik dit als een verbetering..
Anders kan ik alles van elektriciteit en benzinesysteem kopen, eer ik het gevonden heb..

Als ik kontakt opzet komt er op de nr 15 kleur: zwart van de relais stroom, die gaat naar de nr 1 kleur: groen/wit bobijn, waardoor nr 87 kleur: rood/zwart benzinepomp stroom krijgt van nr 30 kleur: rood/blauw batterij.. en nr 31 kleur: bruin is massa.
Dus normaal als de relais werkt, zo de ontsteking ook moeten werken, wat niet zo is..

Ofwel zit er iets fout in de magnetische ontsteking?
Ps: delco kap en rotor zijn ook nieuw..en ook de bougie's en bougiekabels.

Met een tester via soort led kan ik zo zien of de bougie vonken..
Heb ook een tester..dat men de één kant tegen de bougie zet en de andere kan op de bougikabel..als de auto draaiend is, kan men door die tester te openen zien hoever de vonk overgaat..
Maar daarvoor moet er eerst een vonk ontstaan hé!

Morgen meer nieuws
_________________________________________
Zoek inlichtingen, maar ook vrienden met dezelfde interessen..met name Porsche 924..
Mensen die graag zelf aan hun auto werken..en voor wie Porsche geen statussymbool is, maar wel een leuke wagen om mee te rijden.


07 feb 2006 2:23
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.