Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 18:34



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
nieuwe motor in 924 hoe moet dat?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
924
Bericht nieuwe motor in 924 hoe moet dat??
Ik heb het vanmiddag ook gevraagd alleen heb ik helaas :? nog niet echt een andwoord kunnen krijgen :idea: mischien dat er nu iemand op het forum zit die mij verder kan helpen :?:

de motor van mijn porsche 924 uit '78 heeft het het na diverse pogingen begeven :evil: ( er komt olie uit de lucht filter) :cry:
Aan gezien hij toch al niet liep wil ik er een andere motor in plaatsen, (van 1980 incl.de 5 bak)
nu is mijn vraag kan ik er een blok van een jongere auto inzetten zonder dat ik grote problemen krijg :shock: en waar moet ik op letten bij het demonteren en inbouwen. :roll:

zou iemand mij dat kunnen vertellen :?: :?:

Johan :shock:


09 feb 2006 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 2.0i '80
Bericht 
Heb je de manual van Haynes? Als je die hebt, kan je mits een beetje technisch inzicht (bouten lokaliseren en die los draaien) de motor "makkelijk" zelf uitnemen. Lees hem eerst ff rustig door, en herlees hem dan nog eens, vooral als je nog nooit een motor hebt verwijderd. Maak op voorhand de benzineleidingen drukloos door die aan het brandstoffilter eerst los te koppelen, vervolgens de warmdraairegelaar en de 5injectoren (ook de koude start dus). Neem er wel je tijd voor want je hebt belachelijk weinig plaats; mm naar voor, mm omhoog, mm naar voor, mm omhoog enz.. Het kan sneller, maar dan moet je de balk waar het stuurhuis op zit, verwijderen. Stuurhuis zelf losmaken is heel handig, wel je stuur niet meer verdraaien tot het weer gemonteerd wordt!

Er zullen nog wel aandachtspunten zijn, ben er zeker van dat andere forummers hier ook nog wel tips posten!
_________________________________________
Wees vriendelijk tegen domme mensen


09 feb 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Rookie
924
Bericht 
Bedankt,

maar kun je me ook vertellen of er verschillen tussen een blok van '78 en '85 zitten :?:


09 feb 2006 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; Belgiƫ
Bericht 
Motor van 78 heeft een ander ontstekingssysteem (conventioneel), die van 85 maakt gebruik van sensoren op het vliegwiel voor het ontstekingstijdstip (DITC).
Voor de rest zijn er geen verschillen tussen 78 en 85.
Je kunt een motor van een 85er in een 78er gooien, bouw de ontsteking van de 78er over op de motor, alsook het vliegwiel en je kunt weer op de baan.
Het injectiesysteem van de oudere gebruikt andere injectoren dan de 85er. Kun je ook aanpassen.

Groeten


10 feb 2006 1:42
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pp964c2


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.