Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 13:01



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Motor schoonmaken 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Motor schoonmaken
Wie weet hoe je de motor mooi schoon krijgt? 'k Zie mezelf niet met m'n 100bar spuit alle onderdelen "afspoelen" want dan heb ik uiteindelijk een Flintstone auto....
Je ziet op veel (aankoop!)plaatjes van die mooie glimmende engine-bays, maar dat blijft helaas niet zo. Ieder onderdeel apart poetsen dan :?:
_________________________________________
Take the long way home....


16 apr 2004 22:28
Profiel Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Staat in de autoweek van deze of vorige week een artikel over een bedrijf dat een auto helemaal toppie maakt voor de verkoop. Staat ook een stuk in over motorpoetsen. Zal dit weekend even kijken of ik het kan vinden en hier posten. Ervaring zegt wel dat je geen haast moet hebben met de combi mij en scannen. :wink: (was ik je voor he Eric4C?)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 apr 2004 22:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Mooi
Mooi want vorige week was ik aan het poetsen, en dacht hoe kan ik het bij de motor goed schoonhouden?

Horn nog even over Swizol, ik heb vandaag van hun een brochure ontvangen, welke had jij ook alweer besteld :?:


16 apr 2004 22:58
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ikke niks. Moet je bij onze Swizolbelg Dirkie zijn...



Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 apr 2004 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Turbo
Broek op Langedijk
Bericht 
Is dat soms een bekende van je Horn :wink:
:lol: Ze staat erbij alsof ze zelf ook een wasbeurt wil hebben.

Maaruhh on topic : Bij verschillende carwash stations heb je van die speciace motorafspuitslangen. Kun je met onder hoge druk heet water op je motor spuiten zodat al je vettigheid verdwijnt. Ook is het raadzaam van te voren je motor met een onvettingsmiddel inspuiten.
Daarna zie je vaak dat garagisten weer een speciaal glimmend achtig spulletje op de motor spuiten zodat deze weer mooi glimd :wink:


16 apr 2004 23:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
horn schreef:
Staat in de autoweek van deze of vorige week een artikel over een bedrijf dat een auto helemaal toppie maakt voor de verkoop. Staat ook een stuk in over motorpoetsen. Zal dit weekend even kijken of ik het kan vinden en hier posten. Ervaring zegt wel dat je geen haast moet hebben met de combi mij en scannen. :wink: (was ik je voor he Eric4C?)


dANK hORN; 'k Ga op zoek naar dit nummer!
(Als dat sneller is dan dat jij 't scant of overtikt :lol: )

Ciao,
ErikE
_________________________________________
Take the long way home....


17 apr 2004 0:17
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht Re: Mooi
Gizmo schreef:
Mooi want vorige week was ik aan het poetsen, en dacht hoe kan ik het bij de motor goed schoonhouden?

Horn nog even over Swizol, ik heb vandaag van hun een brochure ontvangen, welke had jij ook alweer besteld :?:


U vraagt wij draaien ...

Op www.sissol.com bestel je de Zuffenhausen wax en de Pre-waxer.

Je gaat het je niet beklagen :!:

Veel poets en wrijf-fun

Dirk
:wink:


17 apr 2004 7:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Ervaring zegt wel dat je geen haast moet hebben met de combi mij en scannen. :wink: (was ik je voor he Eric4C?)

Vanwaar die toevoeging "met de combi mij en scannen" ..... Mr. Tip ;) :mrgreen:

On topic: Waarom de motor(ruimte) schoonmaken :?: ....... vind persoonlijk niks mis met een eerlijke, enigszins "vettige", motorruimte ..... al helemaal bij een auto die te koop staat :wink: .
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


Laatst bijgewerkt door EriC4C op 17 apr 2004 13:16, in totaal 1 keer bewerkt.



17 apr 2004 9:29
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Daar verschillen wij van mening Eric, de motorruimte moet smetteloos zijn, ik zal na iedere wasbeurt ook altijd ff een poetsdoekje halen door de motorruimte.
Iedereen die maar enige belangstelling heeft voor een Porsche wil ten alle tijden ff onder het toverklepje kijken, en dan laat ik dat altijd vol trots zien.

Nou moet ik toegeven dat ik bij mijn 4s en m'n vorige Turbo niet veel kon laten zien, maar m'n 3,2 carrera jeetje die blonk onwijs.

Gewoon idd bij zo'n autowasstraat spuittoestand lekker schoonspuiten, en dan die koelvin poetsen (een heidens karwei) maar mooi dat dat is.

Mog laatst onder het kappie van Olaf koeken, tuurlijk die was gepoetst door Erwin (Olaf denkt namenlijk echt dat Erwin een nieuw blokkie er in heeft gelepeld, maar was alleen maar gepoetst :wink: :lol: ), en daar krijg je als (Porsche) vent een ietwat gezwollen plasser van.


17 apr 2004 9:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
John4S schreef:
Mog laatst onder het kappie van Olaf koeken, tuurlijk die was gepoetst door Erwin .....(Olaf denkt namenlijk echt dat Erwin een nieuw blokkie er in heeft gelepeld, maar was alleen maar gepoetst :wink: :lol: )


IDD :mrgreen: maar zowel van buiten als van binnen :ba:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


17 apr 2004 10:34
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.