Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 15:09



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
911 3.2: Oliedruppels aan een 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 911 3.2: Oliedruppels aan een 3.2
Recent heb ik de kleppen van mijn motor gesteld, en dus ook de klepdekselpakkingen vervangen. Die pakking van de linker cilinderrij lekte een klein beetje olie, dus ik dacht dat dat nu wel verholpen zou zijn. Nu ik er weer een paar keer mee rond heb gereden zag ik dat aan het onderste linker kleppendeksel toch nog een paar druppeltjes hangen. En voor zover ik het zonder brug kan zien komt het vanaf de voorzijde. Eerst dacht ik aan de olieretourpijpjes, maar deze zijn nog netjes droog. Heeft er iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
_________________________________________
NPC 0577


04 mei 2006 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Als je met de voorzijde de achterzijde van het blok bedoeld, dan zou ik denken aan de deksels die daar over de nokkenasaandrijving zit :?:


05 mei 2006 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Nee, ik bedoel echt de voorzijde in de zin van de voorzijde van de auto. Dus tussen het kleppendeksel en de uitlaatbuis van de rechter cilinderrij (met dat harmonica stuk eraan).
_________________________________________
NPC 0577


05 mei 2006 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
heb je het kleppendeksel netjes met de momentsleutel vast gezet?


anton964


05 mei 2006 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Even iets recht zetten; het komt niet van tussen de klepdekselpakking. De druppels hangen echt aan het begin van de koelribben.
Afbeelding
De voorste retourpijp is ook wat vochtig, maar die zit verder naar achter in de auto, dus lijkt me sterk dat de druppels naar voor toe waaien :?
_________________________________________
NPC 0577


06 mei 2006 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
ik heb nog 2 dingen om te checken,

1) De oliedruk sensor achter op het blok, deze zit bovenop onder de luchtmassameter (die vierkante klont aan de rubberslang die naar je luchtfilter loopt) met je hoofd ertussen wurmen kan je hem met een lampje net zien zitten. Deze schijnt nogal vaak te lekken. wellicht loopt het van boven naar beneden.

2) Bij mij was de slang van de regelklep naar de luchtmassameter niet goed gemonteerd en liep er veel troep over het blok naar beneden. Maar dan lijkt het net brandstof.

Verder kun je proberen alles goed schoon te maken en na een rit kijken waar het het eerst gaat lekken.


06 mei 2006 18:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Maar die oliedruksensor zit toch op het blok? De druppels hangen aan de linker cilinderkop.
_________________________________________
NPC 0577


08 mei 2006 12:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Double G schreef:
Maar die oliedruksensor zit toch op het blok? De druppels hangen aan de linker cilinderkop.


Zwaartekracht :?:

Olie hangt over het algemeen aan het laagste punt van het motorblok :idea:


08 mei 2006 13:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
De enigste twee optie's die je nu hebt:

Vaak komt deze lekkage van de afdichting tussen de cilinderkoppen en het nokkenashuis. Het kan ook zijn dat een tuimelaarasje lekt.
Dit wordt normaal gesproken bekeken tijdens een grote beurt, dus bij het kleppen stellen.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


08 mei 2006 13:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Olaf schreef:
Double G schreef:
Maar die oliedruksensor zit toch op het blok? De druppels hangen aan de linker cilinderkop.


Zwaartekracht :?:

Olie hangt over het algemeen aan het laagste punt van het motorblok :idea:


Zwaartekracht naar links :scratch:
Door de snelle bochten zeker :wink:

Ik zal de raad van de forumtechniker maar eens opvolgen en deze onderdelen controleren.
_________________________________________
NPC 0577


08 mei 2006 16:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Double G schreef:
Zwaartekracht naar links :scratch:
Door de snelle bochten zeker :wink:


In dat geval centrifugaalkracht :idea: :wink:


08 mei 2006 17:16
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.