Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 15:20



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
3,2 Carrera: Versnellingen in de war? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Op zoek...
veenendaal
Bericht 3,2 Carrera: Versnellingen in de war?
Na een lekker weekendje toeren in Duitsland, Belgie en Luxemburg kreeg mijn 915-bak ineens kuren...

Hij ging al wel een lastig in 3 en 2, maar nu ineens een hoge snerp als ik van 5 terugwilde naar 4...
Even later was dat geluid weg, maar wilde ie steeds in 3 op de plek van 5?

Ik stoppen, even kijken, maar alles lijkt prima.
Wil ik wegrijden, krijg ik hem niet in de achteruit, maar staat ie in 4 op de plek van achteruit!

Ik duw de wagen van de parkeerplaats achteruit (shame on me...)
en vervolg mij weg naar de snelweg.
1 lijkt op de plek van 3, maar doet het gewoon prima, 2 op de plek van 4 en 3 op de plek van 5 (met een btje prikken...)
en dan met moeite 4 op de plek van achteruit!

Verder dan 4 kom ik dus niet, 5 en de achteruit zijn onbereikbaar voor de pook die toch echt in de uiterste standen gaat...
Lijkt dus wel alsof de hele groep is opgeschoven, en dat opeens naar 800km rijden binnen no time...

weet iemand wat er zou kunnen zijn en belangrijker,
wat ik moet doen anders dan meteen maar een andere bak erin gooien?

alvast bedankt
gr
Gerard


07 mei 2006 22:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht 
Controleer eens of de verbinding tussen de uitgaande as van de versnellingsbak en het stangenstelsel nog wel vastzit. Gezien je omschrijving klinkt het alsof deze los is of vrij los zit. Hier kom je door achter de twee stoelen het dekseltje (onder het tapijt) te lichten. Je zult het eea. wel opnieuw moeten afstellen.


Laatst bijgewerkt door Zebravink op 07 mei 2006 23:05, in totaal 1 keer bewerkt.



07 mei 2006 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Mee eens. Dit zit niet in de bak, maar ervoor. De schakelas zit niet strak genoeg op de bakas geschoven. Je hebt nog geluk gehad dat ie niet helemaal los is geraakt, dan had je helemaal geen versnelling meer gehad.


07 mei 2006 22:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat moet het haas wel zijn. Gewoon het hele stangenstelsel tussen de pook en de versnellingsbak nalopen.
Je tandwielen en assen zullen niet zomaar van plaats zijn veranderd in de bak.

(of je hebt een intelligente bak die zich aan de Nederlandse snelheidsbeperkingen aan past :wink: )


07 mei 2006 23:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Op zoek...
veenendaal
Bericht super
superbedankt voor de snelle reactie's alvast!
ik had al ff bij pelicanparts gekeken voor een tech-artikel,
zag een artikel over het afstellen van de bak,
eerst maar kijken of ik iets los zie zitten...

(tips graag blijven postem trouwens)
Gerard


07 mei 2006 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Heb een tijdje geleden hetzelfde euvel gehad. Stang was niet vast genoeg gezet/los getrild na een beurt :oops: Het verhelpen van het probleem stelt niks voor, bij mij was de bevestigingsbout waarmee de schakelstang aan de bak is gemonteerd losgegaan. Gaf exact de door jou beschreven problemen. Is zelf in een uurtje te fixen. Ik heb de auto opgekrikt, op blokken gezet en de beschermplaat aan de onderkant losgehaald waarna de schakelstang en de versn. bak prima bereikbaar zijn. De stang zit over de as van de versnellingsbak geschoven en met bout 13/14/15 ofzo vast. Deze was dus los. Ik kon'm maar op 1 manier monteren (de bout gaat door een gat in de as heen) dus ik hoefde verder niets opnieuw af te stellen ofzo. Ik heb begrepen van Renntech dat je bij het vastzetten wel enigzins moet oppassen, niet *te* vast want dan kun je de koppeling die in de schakelstang kapot maken. Ook weer niet te los uiteraard want dan kun je het binnenkort weer doen :lol:
Spul vast, beschermplaten terug, auto laten zakken en klaar...
Succes :!:


08 mei 2006 0:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht 
paulb schreef:
Heb een tijdje geleden hetzelfde euvel gehad. Stang was niet vast genoeg gezet/los getrild na een beurt :oops: Het verhelpen van het probleem stelt niks voor, bij mij was de bevestigingsbout waarmee de schakelstang aan de bak is gemonteerd losgegaan. Gaf exact de door jou beschreven problemen. Is zelf in een uurtje te fixen. Ik heb de auto opgekrikt, op blokken gezet en de beschermplaat aan de onderkant losgehaald waarna de schakelstang en de versn. bak prima bereikbaar zijn. De stang zit over de as van de versnellingsbak geschoven en met bout 13/14/15 ofzo vast. Deze was dus los. Ik kon'm maar op 1 manier monteren (de bout gaat door een gat in de as heen) dus ik hoefde verder niets opnieuw af te stellen ofzo. Ik heb begrepen van Renntech dat je bij het vastzetten wel enigzins moet oppassen, niet *te* vast want dan kun je de koppeling die in de schakelstang kapot maken. Ook weer niet te los uiteraard want dan kun je het binnenkort weer doen :lol:
Spul vast, beschermplaten terug, auto laten zakken en klaar...
Succes :!:


Praten we hier wel over hetzelfde euvel ?? :roll: :roll: :roll: , het dekseltje achter de stoel lijkt mij een stuk simpeler om de boel te bereiken.


08 mei 2006 10:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Ik snap wel dat Paulb dit antwoord geeft, aan de avatar te zien gaat het om een 964.

Maar het topic geeft aan dat het een 3.2 Carrera is. Daarbij geldt het hele vehaal van Paulb niet.
Bij een 964 heb je geen luikje in de tunnel en werk je vanaf de onderkant van de auto.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


08 mei 2006 11:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik heb het hier al eens besproken. Waarschijnlijk is in deze koppeling de busjes uitgesleten:
Afbeelding
_________________________________________
NPC 0577


08 mei 2006 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek...
veenendaal
Bericht KLOPT!
het gaat idd om een 3.2 van 1985 , ik denk dus dat ik ff achter de voorstoelen het kapje weg moet halen.

De busjes vervangen lukt ook vanaf deze plek?
Kan ik die busjes alleen bij Pelicanparts bestellen?


08 mei 2006 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Bovenstaande foto komt van Erpa, dus ik denk dat meerdere specialisten deze zullen verkopen. Om ze te vervangen moet je de koppeling er wel uit halen.
_________________________________________
NPC 0577


08 mei 2006 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Renntech schreef:
Ik snap wel dat Paulb dit antwoord geeft, aan de avatar te zien gaat het om een 964.

Maar het topic geeft aan dat het een 3.2 Carrera is. Daarbij geldt het hele vehaal van Paulb niet.
Bij een 964 heb je geen luikje in de tunnel en werk je vanaf de onderkant van de auto.

Aan de avatar te zien inderdaad een 965 :) , volgens mij moet zelfs de onderkant je bekend voorkomen :idea: , je had bij mij het boutje ook iets vaster moeten zetten :lol:


09 mei 2006 0:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek...
veenendaal
Bericht habst gefunden!
lieden,

heb het kapje achter de stoelen even verwijderd en guess what?
HELEMAAL GEEN BUSJE MEER!
helemaal vergruisd lagen er nog wat snippers los in de bak
zal ze morgen even vervangen door nieuwe en dan zal het allemaal wel weer functioneren denk ik

i'll keep you posted
gr
Gerard
http://www.porscheforum.nl/album_page.php?pic_id=17236


10 mei 2006 0:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Elven schreef:
Zeldzaam foutje van Renntech....


Ach, zolang hij die busjes ook kan (en wil) leveren :wink:



:@: knotski :arrow:

Afbeelding

:wink:


10 mei 2006 0:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Renntech schreef:
Ik snap wel dat Paulb dit antwoord geeft, aan de avatar te zien gaat het om een 964.

Maar het topic geeft aan dat het een 3.2 Carrera is. Daarbij geldt het hele vehaal van Paulb niet.
Bij een 964 heb je geen luikje in de tunnel en werk je vanaf de onderkant van de auto.


Volgens mij gaat het hier om een omgebouwde 3.2 naar 964. 8)
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


10 mei 2006 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Op zoek...
veenendaal
Bericht Spot on!
Zo,

vannochtend bij Erpa een kruiskoppeling gehaald en nog een busje voor onder de pook en voor op de stang.
Monteren van het koppelstuk ging lekker, het afstellen is wel een gepriegel zeg! Heb nu alle versnellingen weer en hij schakelt 2 x zo strak.
Misschien binnenkort nog es 1 tandje draaien, naar 1 en 2 is heel 'tight' en de versnellingspook gaat iets verder naar achter dan naar voren, maar hij rijdt weer prima!

de knop onder de pook en die voor op de stand (glijrubber ;-)) monteer ik volgende week wel, iemand nog tips voor die klus?

gasten
iig alvast superbedankt
vorige week was ik nog bang dat er een hoop ellende met mijn half omgebouwde 964 was en na een half uurtje posten riepen de liefhebbers van hier al dat het om een kleinigheidje ging.
Super zo'n forum!
gr
Gerard


13 mei 2006 17:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.