Pagina 1 van 1
911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Geplaatst: 08 mei 2006 22:50
door dzzl
Geplaatst: 08 mei 2006 22:51
door dzzl
O ja, het gaat dus om een 911 SC uit 81....
Geplaatst: 08 mei 2006 22:58
door Olaf
Geplaatst: 08 mei 2006 23:09
door maurice
Klinkt als het startmotorrelais. Startmotor loopt dus wel maar komt niet op de startkrans toch?
Geplaatst: 09 mei 2006 13:15
door Porsje
Hoi Dzzl,
Kijk ook even in het bijgaande draadje, klinkt als hetzelfde probleem.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7246
Gr. Gijs
geen idee
Geplaatst: 10 mei 2006 16:57
door Wim SC 1981
Geen idee, maar kan toch niet zo ingewikkeld zijn voor een Porsche techneut... Succes in elk geval.
Geplaatst: 10 mei 2006 19:24
door SuperC
Niet meer stoppen bij een tankstation..

sc start niet meer
Geplaatst: 20 mei 2006 17:44
door erik_911sc
Dit probleem ken ik en heb ik ook ondervonden. Na enkele 100 km's toeren in Dld FF getankt en jawel m'n SC-tje startte niet meer. Het relais en/of de bekabeling van de startmotor (die heel handig door Porsche op een slecht geventileerde en warme plek is gemonteerd) wordt te heet: door de hitte wordt de stroom niet meer doorgegeven. Erpa heeft destijds m'n probleem opgelost door de bekabeling van de startmotor extra te isoleren en (geloof ik) een hitteschildje of zoiets bij de startmotor te maken...
Geplaatst: 20 mei 2006 18:09
door Paul II
En doen 'ie het nu nog steeds niet

Bedoel nu alles koud is.
Wel een bekend probleem: 911 waarvan startmotor niet rond draait wanneer goed warm. Maar na afkoelen gaat het dan vaak wel weer.
Zoals al geschreven: startmotor boven op het blok (/koppelingshuis) en krijgt daar weinig afkoeling.
--> Starmotor/-relais etc...

Geplaatst: 20 mei 2006 20:06
door Anton
Kan ook nog de massakabel van motor/bak zijn die beschadigd is of oxydatie vertoont bij de aansluitingen.
Gewoon door ACDC (of de Waalgarage, of Hans Bos) laten uitzoeken; is hun vak.
Geplaatst: 22 mei 2006 15:52
door Dick
Alle hierboven genoemde oorzaken ook al eens meegemaakt... en verholpen natuurlijk.
Erg leuk ook bij een terrasje vol lekkere (censuur)....
Maar ik had ook nog 2 andere mogelijke oorzaken:
- Heb ook eens een contactslot gehad welke, eenmaal warm (jaja, contactslot binnenwerk wordt ook een beetje warm...) het vertikte om de startmotorrelais een 'vonkje' te geven... Binnenwerk contactslot vervangen (gigantische *&%#@ klus trouwens...) en hij deed het weer...
- Jaartje later begon het euvel weer op te treden, maar met dit verschil dat ik toch "tik" hoorde bij de bendix van de startmotor. Bij demontage van de startmotor bleken de draaiende delen redelijk vervuild (aangekoekte stofzooi..). Schoongemaakt ,(nee, geen nieuwe koolborstels nodig..), beetje consistent vet op de draaiende delen en hij draaide weer als een dolle..
Nou, succes ermee.
dick
Geplaatst: 22 mei 2006 19:36
door horn
Dick schreef:- Heb ook eens een contactslot gehad welke, eenmaal warm (jaja, contactslot binnenwerk wordt ook een beetje warm...) het vertikte om de startmotorrelais een 'vonkje' te geven... Binnenwerk contactslot vervangen (gigantische *&%#@ klus trouwens...) en hij deed het weer...
Dat het vervangen een k-klus is geloof ik. Maar hoe kom je er in vredesnaam achter dat DAT het is...

Geplaatst: 22 mei 2006 20:39
door Dick
Meten is weten.... Zo kwam ik erachter.... en zelfs toen twijfelde ik nog; ik kon maar niet geloven dat er iets aan een contactslot van binnen kon slijten...
Wel had ik het geluk dat een vriend van mij een los contactslot had liggen, dus stekker eruit, stekker in het losse contactslot en toen startte die onmiddelijk...
Wellicht ken je de film "No man's land", daar zie je dezelfde truc voor het stelen van een Po... in de film -en zo makkelijk als ik het hier even neerschrijf- gaat het niet hoor, maar het kwam wel goed uit om het contactslot 'even' te testen...
gr.
dick
Re: sc start niet meer
Geplaatst: 17 jan 2011 17:15
door Cloaca
erik_911sc schreef:Dit probleem ken ik en heb ik ook ondervonden. Na enkele 100 km's toeren in Dld FF getankt en jawel m'n SC-tje startte niet meer. Het relais en/of de bekabeling van de startmotor (die heel handig door Porsche op een slecht geventileerde en warme plek is gemonteerd) wordt te heet: door de hitte wordt de stroom niet meer doorgegeven. Erpa heeft destijds m'n probleem opgelost door de bekabeling van de startmotor extra te isoleren en (geloof ik) een hitteschildje of zoiets bij de startmotor te maken...
Hoe zou je dat isoleren het beste kunnen doen?
Re:
Geplaatst: 17 jan 2011 17:25
door donkey
Dick schreef:Meten is weten.... Zo kwam ik erachter.... en zelfs toen twijfelde ik nog; ik kon maar niet geloven dat er iets aan een contactslot van binnen kon slijten...
Wel had ik het geluk dat een vriend van mij een los contactslot had liggen, dus stekker eruit, stekker in het losse contactslot en toen startte die onmiddelijk...
Probleem is bij VAG wel redelijk bkend; vaak veroorzaakt doordat men van allerlei zware toestanden aan de sleutelbos heeft hangen. Kan ook uitvallen van de motor tot gevolg hebben

Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Geplaatst: 17 jan 2011 17:29
door Cloaca
Het schijnt hem te zitten in de draad die het startrelais moet bekrachtigen. Die zou te warm worden en de stroom niet voldoende doorlaten. Ik ben nu benieuwd hoe je dat draad kan isoleren..... en hoe zo'n hitteschildje eruit ziet....

Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Geplaatst: 17 jan 2011 23:40
door maurice
Lijkt me dan eerder in connectoren te zitten. Een koperdraad blijft ook bij hoge temperaturen gewoon geleiden of je moet hem tot zo tegen de 1000 graden opstoken

Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Geplaatst: 18 jan 2011 10:26
door drietwee
http://www.rob-goossen.nl/Heb ik al heel lang zeer goede ervaringen mee.
Re: 911 SC: start niet meer na flink getoerd te hebben....
Geplaatst: 05 feb 2011 16:42
door janssen1
Zelfde probleem gehad, dan wel starten dan niet
Bij was het kopercontact in de bendex, koperen contact was ingebrand.
Uit elkaar gehaald en koper plaatje schoon gemaakt en omgedraaid.