Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:05



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
924: uitlaatpakking gezocht en kan deze lekken? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 924: uitlaatpakking gezocht en kan deze lekken?
Al tijden heb ik een getik in de motor. Kleppen zijn nauwkeurig afgesteld, maar dat helpt niks.
Als ik in de straat naast een andere auto sta, dan hoor ik 'm tikken.

Buurman werkt bij ANWB en zegt dat de uitlaatpakking lekt.
Nu heb ik het spruitstuk losgemaakt, er zat alleen siliconen pakking tussen, maar ik zie geen sporen voor zover ik kan kijken.
Kunnen de pakkingen tussen blok en tussenstuk (4-gats naar 2-gats) lek zijn? Ik krijg dat stuk er niet vanaf zonder het blok te lichten volgens mij...

Waar krijg ik een nieuwe pakking 2-gats voor de pijp of is dat standaard te krijgen?

Weet iemand anders waar de tik nog vandaan kan komen? Is een hele schelle tik, je zou zeggen kleppen, lijkt het meest op wat de buurman zegt, dus we wachten af.
Is silicoon trouwens wel afdoende als pakking, of raden jullie dit af?
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


12 jun 2006 17:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat kan idd.
Ik heb het met één van mijn wagens ook voorgehad.
Eerst werd er ook aan de kleppen gedacht.
Bleek de pakking tissen het blok en het spruitstuk op één plats doorgebrand te zijn.
Van daar kwamhet getik.
Pakkig gewisseld en probleem opgelost :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


12 jun 2006 17:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De kans is groot van die pakking.

Na onze trip naar Italië, ben ik naar de garage gereden, omdat ik vond dat de klepjes serieus tikte.

Het bleek toen ook de pakking tussen de uitlaat en de cylinder te zijn.

Zal dus waarschijnlijk een gelijkaardig geluid zijn, maar vermits ik geen techneut ben, hoorde ik het verschil niet. :oops:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 jun 2006 17:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Krijg je het spruitstuk wel los van het blok? Mij lijkt dat er net te weinig plaats is... tussen het blok en de wielkas bedoel ik dus.

Graag advies hierover. Ik word zowat uitgelachen op straat...
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


12 jun 2006 17:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
thijzer schreef:
Ik word zowat uitgelachen op straat...


Een versnellinkje lager schakelen. Dat tikt het harder waardoor je dat gelach niet meer hoort :twisted:


On Topic : Nog nooit gedaan bij een 924 dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


12 jun 2006 20:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Inmiddels heb ik de pakking tussen de uitlaat en het spruitstuk vervangen. Deze was van silicone universeelpakking gemaakt, dus dat werkt niet.

Om erbij te komen heb ik het hitteschild verwijderd en dat was natuurlijk helemaal niks meer. Het brak ook direct in twee stukken...
Van aluminium heb ik een goeie kopie kunnen maken, niet helemaal perfect maar beter dan dit wordt het niet.

Toen brak er een bougiekabel. Die was al rot, ik had al eens een goeie tike gekregen, dus dat was te verwachten.
Nieuw setje van een ander type (wel lange metalen hulzen, rubberen stopjes op verdelerkap waren wat lang -> stanleymes) gehaald voor 78 euri (ik schrok me leveloos).

Nou, gestart en hij loopt weer als een klokje. Ik heb hem nog niet warm kunnen laten lopen, maar volgens mij is het getik afgelopen. De test op de weg moet dat nog uitwijzen. Kan dinsdag pas, dan gaat ie weer van het werk naar huis.

To be continued.
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


15 jun 2006 15:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik ben benieuwd , maar als het nog zou lekken/tikken hoor je het ook op rolantie dus ik vermoed dat het verholpen is
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 jun 2006 21:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1978-er 928
Hulsberg (L)
Bericht 
Ja, je hoort het getik als je langs een geparkeerde auto rijdt. Dus dat gaat dinsdag gebeuren. Spannend...

Heb trouwens het idee dat hij beter start en lekkerder stationair loopt. Dat kan ook die 78 euro zijn die ik in mn hoofd probeer goed te praten...
_________________________________________
Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…


15 jun 2006 23:55
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.