Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 16:42



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Verbruik 2.7 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1995 911 Carrera
Cherry Hill, New Jersey
Bericht Verbruik 2.7
Wie weet er wat over het verbruik van Porsches? Ik snap dat je als eigenaar van een stoer raceauto niet moet zeuren :wink: over die paar centjes, maar het geeft natuurlijk ook aan of je motor een beetje efficïent loopt. Bij mijn laatste berekening kwam ik met puur snelweggebruik op 1 op 6 en dat lijkt me toch niet helemaal te passen bij een 2.7 (1976 S). En nee, snelweggebruik is geen 200, maar 130 a 140 :)

Overigens ga ik er van uit dat de timing van de ontsteking nu niet helemaal optimaal is omdat er toch regelmatig plofjes in de uitlaat klinken dus ik ben ook benieuwd wat het uitmaakt om dat te fixen.


03 mei 2004 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
Ik weet niet hoe dat zit met een 2.7 maar met mijn 3.6 haal ik op de snelweg echt wel 1:10 :roll:
Natuurlijk bevat deze 3.6l wel een verbeterde motormanagement
_________________________________________
Ut et Zeeuwse


03 mei 2004 11:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Denniz C2 schreef:
... met mijn 3.6 haal ik op de snelweg echt wel 1:10 :roll:

Ut et Zeeuwse :mrgreen::lol::mrgreen::lol::mrgreen:

On topic: Anne die ook een 2.7 rijdt schreef.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


03 mei 2004 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1995 911 Carrera
Cherry Hill, New Jersey
Bericht 
1 op 14?!? Wow! Da's bijna een diesel :wink:
Ben toch benieuwd welke 2.7 Anne dan heeft en hoe ie dat voor elkaar krijgt. Ik geef toe, de mijne is wel lichtelijk getuned, maar het verschil tussen 1:14 en 1:6 is wel erg groot.

Toch maar eens checken of ik toevallig mijn motorblok over de grond mee sleep....


03 mei 2004 13:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Hillclimb2.7 schreef:
Ben toch benieuwd welke 2.7 Anne dan heeft ...


Afbeelding

De 2.7 van Anne :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


03 mei 2004 13:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Anne 2.7 op Prikbord schreef:
Ik rij altijd berehard, alleen bij de slalom doe ik rustig aan. En verbruik ongeveer 1 op 14


Wie mij wel eens aan het werk heeft gezien bij de slalom weet dat ik hier sta te liegen. 8)
Gemiddeld rij ik 1 op 9, ik zal even nakijken wat dat op de langere afstand is (bijv. bij 2.000 km in 2 dagen :shock: ). I'll be back ...

Anne 2.7
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


03 mei 2004 14:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Tuning gaat niet altijd synoniem met hoger verbruik :!:

ik slaag erin met mijn licht getunde 964 1 op 11 te karren :!: :!:
Wel bijvertellen ... snelweg ... continue snelheid 120 - 130 en niet ff "snel inhalen" echt met de fluwelen voet ... (snie makkelijk met een P hoor :!: )

Kheb overigens duidelijk de indruk dat na mijn tuning hij iets minder consumeerd bij dezelfde rijstijl :shock:

Ik weet wel heeel zeker dat bv. een gechipte TDI bij dezelfde continue snelheid bijna een halve liter minder slokt :!: :!:

Maar jou 2.7 is volges mij wel erg gulzig hoor ...

Dirk
:wink:


03 mei 2004 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1995 911 Carrera
Cherry Hill, New Jersey
Bericht 
Het hangt natuurlijk van de tuning af. In mijn geval is de benzinedruk verhoogd en is er een andere nokkenas in geplaatst. Die verhoogde benzinedruk lijkt me wel garant te staan voor een wat hoger verbruik. Dit was alleen al gebeurd voordat ik hem gekocht heb dus ik kan het gebruik voor en na niet vergelijken.
En het kan toch niet de bedoeling zijn om met een 911 als een opa te gaan rijden :wink: .... toch? Alhoewel dat motorgeluidje me iedere keer weer de radio uit doet zetten :)


03 mei 2004 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Even nagekeken. Sinds ik de auto heb 1 op 9,2 en vorig jaar op en neer naar Frankrijk met 150 km/u was 1 op 10,5.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


03 mei 2004 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Anne 2.7 schreef:
Even nagekeken. Sinds ik de auto heb 1 op 9,2 en vorig jaar op en neer naar Frankrijk met 150 km/u was 1 op 10,5.


Das mooi hoor :!: :!:


03 mei 2004 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1995 911 Carrera
Cherry Hill, New Jersey
Bericht 
Thanx! Dan moet ik er toch eens een expert naar laten kijken. Klinkt alsof 1 op 8 toch zeker haalbaar moet zijn.... of het beestje nog een stuk sneller kan :!:


03 mei 2004 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
de onsteking effekes afstellen en de klepjes kan al een hoop schelen, en je moet niet meer van die zware schoenen aan trekken als je gaat rijden in je elfje :D


03 mei 2004 16:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.