Volgens mij moet een 911 (die van mij wel) eerst een dubbele uitlaat, en dan pas chippen, dat heeft veel meer resultaat. Het vermogen stijgt niet zo heel erg, maar het bokken bij gas loslaten wordt minder en het heeft wat meer koppel in het middengebied en niet meer het bekende 3000 rpm gat:
Ik ben ook al een tijdje aan het orienteren. Voor p911 chips moet je eens zoeken bij rennlist.com onze amerikaanse evenknie, Daar doen ze veel met 911chips.com Website ziet er zeer goed uit en ze sturen ook naar europa. Ik heb ze wel eens info gevraagd en ze antwoorden direkt en zeer uitgebreid. Prijzen zijn ook goed. Zie hun antwoord beneden:
"Hi Sev,
Thank you for the kind words. Generally you car will gain about 10-12
hp throughout the rpm range, with about a 20-25 hp gain typically after
6000 rpm. The part throttle hp and torque gain though is much greater,
and generally increased by 20% especially in the low and mid end rpm
range, which increases throttle response significantly, throttle
steering capabilities, and eliminates the sub 4k lag that is typical of
the stock chip. Take a look at some of the dyno charts listed on the
site:
http://www.911chips.com/dyno.html These are typical of the gains
you should expect.
Much time has been spent optimizing the programming to extract as much performance attainable from the 3.2 motors. I don't think you will find a better chip, I have most all of them here. You are welcome to try out the chip and if for any reason you are not satisfied, or it doesn't work
out for you for any reason, just return it for a full refund. If you have any other questions, or if I can be of further assistance, feel free to ask me.
Best regards,
Steve Wong
Ik hoop dat je er iets mee kan!