Pagina 1 van 1

warm start probleem!

Geplaatst: 10 mei 2004 15:32
door erwin 924
ik heb dus het overbekende warme start probleem bij mijn porsche 924, nu ben ik overal informatie in aan het winnen hoe ik dit kan verhelpen. heb oa van www.924.org gelezen over een toepassing waarbei je de koude start altijd gebruikt dm van een electrische omleiding te maken.
heeft iemand dit al eens gedaan, en werkte het?
bij voorbaat dank

Geplaatst: 10 mei 2004 15:38
door kevin-GT
Weer een probleempje :?: Dat is niet zo mooi :!:
"Onze monteurs zullen je proberen te helpen moment geduld" :D

Re: warm start probleem!

Geplaatst: 10 mei 2004 16:34
door dirkie
erwin 924 schreef:ik heb dus het overbekende warme start probleem bij mijn porsche 924, nu ben ik overal informatie in aan het winnen hoe ik dit kan verhelpen. heb oa van www.924.org gelezen over een toepassing waarbei je de koude start altijd gebruikt dm van een electrische omleiding te maken.
heeft iemand dit al eens gedaan, en werkte het?
bij voorbaat dank


Ik heb geen flauw idee hoe een 924 in mekaar steekt ...
Maar als ik zo lees ... die bypass ... ga je zoiezo volgens mij je motorelektronica om de tuin leiden ... is het niet :?: :?:

Ik veronderstel dat men dit doet aan de hand van een bypassje te leggen naar de sensor die je elektronica verteld hoe heet je motor wel is ... aangezien je koud blijkbaar geen probleem hebt...

Ik zou in dat geval eerder de oorzaak opsporen ipv ze te omzeilen ...

Nogmaals ... ik ken geen fluit van een 924 ... (van de andere ook niet ... maar toch al een heeeeeel klein beetje ... :wink: )


Dirk
:wink:

Geplaatst: 10 mei 2004 18:45
door erwin 924
klinkt idd misschien raar zo'n bypass, maar in engeland op de verschillende site's zijn dus verschillende mensen die het hebben gedaan en het werkt perfect zeggen ze, is niet schadelijk voor de motor zelf.
en het klopt dat je de koude start laat geloven dat het ook een koude start is ook al is ie gloeiendheet.
daardoor geeft hij zo'n 8a10sec benzine tegenover 2-3sec bij een warme start.

Geplaatst: 10 mei 2004 21:06
door Erwin
De slechte warme start wordt veroorzaakt door een te lage systeemdruk in jouw injectie systeem. De reden hiervan kan meestal goedkoop en eenvoudig opgelost worden, de oplossing die jij noemde is niet echt een oplossing maar een noodreparatie.

Het eerste en belangrijkste wat jij moet doen is de brandstofdruk (laten) meten. Aan de hand hiervan is bijna altijd een goed reparatieadvies te krijgen.

Veel voorkomende uitkomsten van een te lage systeemdruk zijn:
1 - O-ringetje in mengverdeler lek. ( komt zelden voor )
2 - Brandstof pomp defect. ( denk het niet )
3 - Terugslagklep defect. ( zeer waarschijnlijk)
4 - Koudstartsproeier inwendig lek. (onwaarschijnlijk)

Erwin.

Geplaatst: 10 mei 2004 22:04
door RS-R
En wanneer het de systeemdruk nu niet is?
Wat zou dan de oorza(a)k(en) kunnen zijn?

Geplaatst: 10 mei 2004 22:16
door Erwin
Dat is het gewoon, of start jouw 924 slecht en is de systeemdruk goed. :lol:

Geplaatst: 10 mei 2004 22:24
door Pascal
Robinson heeft volgens mij nog steeds zijn warme-start probleem... En da's niet op zijn 924 ;)
Afbeelding

Geplaatst: 10 mei 2004 22:24
door RS-R
993 en druk is goed.

Geplaatst: 10 mei 2004 22:36
door Erwin
Maar een beetje minder druk is soms ook wel eens fijn. :ba:

Geplaatst: 10 mei 2004 22:41
door RS-R
dan zou dat de oplossing zijn.
goh, dat rijmt joh.

Geplaatst: 10 mei 2004 23:33
door horn
Renntech schreef:Maar een beetje minder druk is soms ook wel eens fijn. :ba:


Had je maar geen ondernemer moeten zijn... :twisted:

Goh, dat rijmt ook... :wink:

Geplaatst: 10 mei 2004 23:38
door RS-R
laat ik dat nu net niet zijn.
gauw deleten Horn.

Geplaatst: 10 mei 2004 23:58
door horn
RS-R schreef:laat ik dat nu net niet zijn.
gauw deleten Horn.


Jij niet; Erwin! :roll:

Jij bent tandarts en die hebben het nooit druk!

Bietje boruh, bietje vulluh, bietje toandsteen krabbuh en wat factuurtjes sturuh! Kind kan de was doen... :lol:

Afbeelding

Geplaatst: 11 mei 2004 12:43
door RS-R
ja, kan niks anders. :wink: