Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 6:21



Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Erg slecht lopen 924 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
grappig filmpje! wat is dat gefluit? injectoren oid?

Word als het goed is straks gebeld door een bedrijfje of ze de injectoren kunnen leveren.

Heeft iemand toevallig het inlaatrubber liggen wat op het spruitstuk gaat...die met het pieletje voor de auxilary air valve...
Zo ja, zoek nog zo'n ding... geen zin om nieuw uit duitsland te halen voor 10 euro...moet ik weer heel moeilijk gaan doen met overmaken en dat duurt langer dan even via internet wat geld naar NL overmaken ;)
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


29 aug 2006 14:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Ik zet het bij op het lijstje Martijn :wink:
_________________________________________
R, S, ST, RS, RSR


29 aug 2006 14:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
924 schreef:
Ik zet het bij op het lijstje Martijn :wink:


is no probbie :) maar het liefst zou ik em afstellen met dat goede rubber...om valse lucht helemaal uit te sluiten ;)
En naar belgie rijden zoals ie nu loopt kost me ongeveer 4 tanken benzine :evil: of je moet em vroegtijdig ff opsturen ;)
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


29 aug 2006 15:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
ben gebeld... ong. 50 euro p/s...dus gaat me 200 euro kosten.
Heb ze maar laten bestellen als ze in duitsland op voorraad waren.. dan maar paar euro's meer...

jammer van het geld... porsche wordt zo een stukje duurder maargoed.

Voordeel is dat als ik EFI erop ga zetten (wat ik voor 90% zeker ga doen) ik altijd terug kan bouwen naar goede K-jet.
Dat is eigenlijk het enige voordeel.
De reden dat ik nu niet direct EFI erop ga zetten (kost net zoveel als 4 nieuwe injectors) is dat de porsche dan weer een tijdje stilstaat en daar heb ik geen zin in.

Denk dat ik maar op zoek ga naar een andere kop. Die kop ga ik dan perfect maken, kleppen inslijpen dat soort dingen want ik denk dat ik zal moeten boren in de kop om andere injectoren passend te krijgen en dat ga ik niet in mn enige kop doen.

Dan kan ik ook meteen een spruitstuk bouwen op die kop en is het een kwestie van binnen alles bouwen qua efi, en dan in één keer de kop overzetten zodat het bijna plug&play is.
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


30 aug 2006 15:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Martijnus schreef:
grappig filmpje! wat is dat gefluit? injectoren oid?

Word als het goed is straks gebeld door een bedrijfje of ze de injectoren kunnen leveren.

Heeft iemand toevallig het inlaatrubber liggen wat op het spruitstuk gaat...die met het pieletje voor de auxilary air valve...
Zo ja, zoek nog zo'n ding... geen zin om nieuw uit duitsland te halen voor 10 euro...moet ik weer heel moeilijk gaan doen met overmaken en dat duurt langer dan even via internet wat geld naar NL overmaken ;)


Ehh, Zo'n O-ringetje kost toch geen 10 euro?????

Ik geloof dat ik nog een dubbeltje per stuk betaald heb echt niet meer!
_________________________________________
Porsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!!
1980 Porsche 924 wit
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl


30 aug 2006 23:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
captainfrasca schreef:
Martijnus schreef:
grappig filmpje! wat is dat gefluit? injectoren oid?

Word als het goed is straks gebeld door een bedrijfje of ze de injectoren kunnen leveren.

Heeft iemand toevallig het inlaatrubber liggen wat op het spruitstuk gaat...die met het pieletje voor de auxilary air valve...
Zo ja, zoek nog zo'n ding... geen zin om nieuw uit duitsland te halen voor 10 euro...moet ik weer heel moeilijk gaan doen met overmaken en dat duurt langer dan even via internet wat geld naar NL overmaken ;)


Ehh, Zo'n O-ringetje kost toch geen 10 euro?????

Ik geloof dat ik nog een dubbeltje per stuk betaald heb echt niet meer!


O ring? Heb het over de intakeboot ;) Dus dat rubber waar ie lucht door aanzuigt...

Die Oringetjes van de injectoren kostten 2eu. per stuk origineel VW/audi.
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


31 aug 2006 12:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
hmm lekkerlekker... tank is weer leeg... heb ong. 40 km gereden op 20 liter.... goeie score ;)

Martijn denkt dat er meer injectoren gewoon lopen te stralen.
maargoed... nieuwe injectors erin en we zien wel verder... hoop het verbruik toch ongeveer te verzevenvoudigen ;)
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


31 aug 2006 14:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
Heb even foto's gemaakt.

Eerste foto is nog bij de vorige verkoper, toen zat er een lelijke pioneersticker achterop en was de hoodscoop zwart.

Lelijk lelijk lelijk...
Hoodscoop is nu zilvergespoten zoals te zien is... moest eigenlijk nog blank afgewerkt worden maar ik spuit hem nog opnieuw. Vind het wel mooi zo (eraf was geen optie ivm de schroefgaten :( )... hij valt nu stukken minder op.

Verder die pioneersticker en nog wat stickers erafgehaald... was echt fout en sjonnie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sorry, 2 foto's krijg ik niet aan de praat..weet niet waarom.
edit: stomme spatie ;)
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


Laatst bijgewerkt door Martijnus op 31 aug 2006 20:01, in totaal 1 keer bewerkt.



31 aug 2006 14:42
Profiel Facebook 
Bericht 
Martijnus schreef:
grappig filmpje! wat is dat gefluit? injectoren oid?

Word als het goed is straks gebeld door een bedrijfje of ze de injectoren kunnen leveren.

Heeft iemand toevallig het inlaatrubber liggen wat op het spruitstuk gaat...die met het pieletje voor de auxilary air valve...
Zo ja, zoek nog zo'n ding... geen zin om nieuw uit duitsland te halen voor 10 euro...moet ik weer heel moeilijk gaan doen met overmaken en dat duurt langer dan even via internet wat geld naar NL overmaken ;)


dat zijn in de injectoren. goeie injectoren horen dat geluid te maken...


31 aug 2006 17:40
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
jammer dat je dat niet hoort als ze in het blokje zitten...klinkt wel alsof ie geblazen is ;)
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


31 aug 2006 19:22
Profiel Facebook 
Bericht 
Wie weet trouwens waar je het goedkoopst aan de juiste injectoren kunt komen?


31 aug 2006 21:05
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
ik las ergens op dit forum dat je direct bij bosch iets van 150 kwijtbent ofzo

ebay zag ik ze staan voor 160... ik ben 200 kwijt bij VW/Audi, die halen het volgens mij weer direct bij bosch.
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


31 aug 2006 23:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
even kleine update.

injectors binnen, 203 euro voor neergeteld.

kom thuis.. ja hoor... aangezien ik oud type én nieuw type leidingen heb, passen 2 injectoren dus niet.
Kortom, krijg nu 2 andere (oud type) leidingen, dan zou het moeten lukken.

Toch maar 2 injectoren vervangen, degenen waar oud type leidingen opzaten.
En na het vervangen van de eerste injector startte de auto al niet meer.
Heel naar en raar... de 2e ook maar vervangen.
Ze doen het wel, maar ik denk dat de afstelling gewoon flink ruk is omdat ik hem af heb gesteld met een rotte injector (of meerdere)... als je er dan goede inzet verandert de afstelling weer flink...

hoop morgen de auto te kunnen starten...heb de accu leeggestart dus die staat nu flink te laaien...hoop dat ik morgen niet zo lang bezig ben met het aan de praat krijgen.

weet niet of de ontsteking nog invloed kan hebben... of ik die nog af moet stellen...maar zodra ie stationair loopt zal ik wat pielen met de ontsteking en de luchtweger, als ie dan wat beter rijdt kan ik em écht laten afstellen.

Neig steeds meer naar de EFI... en die komt er ook op, hoe dan ook.
Is redelijk wat werk maar lijkt me wel leuk.
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


06 sep 2006 22:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Stadskanaal
Bericht 
Je co afstellen en dan ben je er ook.
_________________________________________
Mijn hobby is de 924, My dream 911


06 sep 2006 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Bericht 
Ik zou in ieder geval ervoor zorgen dat al je injectie leidingen gelijk zijn, dwz alle van een en hetzelfde type!
_________________________________________
Porsche isn't just a car, but a way of life!
1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen. Special edition!!
1980 Porsche 924 wit
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl


06 sep 2006 23:27
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
Citaat:
Neig steeds meer naar de EFI... en die komt er ook op, hoe dan ook.

Helemaal mee eens, komt er bij mijn 924 ook op. Denk dat de hoeveelheid werk erg mee zal vallen. Megasquirt, andere injectoren, benzinedruk regelaar, brandstofrail en eventueel spruitstuk aanpassen. wideband Lambda sensor erin en je bent al een heel eind. Zal bij mij nog wel even duren overigens, eerst ander onderstel en de motor reviseren, kost al genoeg :? . Als ik zover ben, laat ik het wel weten, heb helaas niet zoveel tijd om hier op het forum te neuzen, vandaar ook een verlate reactie.

Groeten,
Eric


07 sep 2006 12:15
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
924 Targa 1977
Eindhoven
Bericht 
captainfrasca schreef:
Tja, ik ben bang dat je je deurpaneel beter kan laten zoals ie is of inderdaad dat schakelaartje vervangen door een minder lelijk exemplaar!

Andere deurpanelen is bijna geen optie omdat de betreffende deurpanelen bijzonder zeldzaam zijn en de stof nergens meer te krijgen is, dit heb ik ooit eens geprobeerd via de importeur die heeft toen nog ter plekke nog naar duitsland gebeld maar het resulteerde in een teleurstelling!

(is dat knopje btw niet van je electrische spiegels?)


Maak eens een foto van die panelen, heb die van mij eruit liggen en weet niet of ik ze terug zet. Als ze zijn wat jij zoekt, mogen ze voor een zacht prijsje weg, liggen anders toch maar in de weg bij mij.


07 sep 2006 12:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 1981
Linschoten
Bericht 
porschepower schreef:
Citaat:
Neig steeds meer naar de EFI... en die komt er ook op, hoe dan ook.

Helemaal mee eens, komt er bij mijn 924 ook op. Denk dat de hoeveelheid werk erg mee zal vallen. Megasquirt, andere injectoren, benzinedruk regelaar, brandstofrail en eventueel spruitstuk aanpassen. wideband Lambda sensor erin en je bent al een heel eind. Zal bij mij nog wel even duren overigens, eerst ander onderstel en de motor reviseren, kost al genoeg :? . Als ik zover ben, laat ik het wel weten, heb helaas niet zoveel tijd om hier op het forum te neuzen, vandaar ook een verlate reactie.

Groeten,
Eric


Ik heb op het 924 forum een topicje lopen... daar kom ik er zelf ook achter dat het vrij weinig werk is :)

Ben er wel even mee bezig maar het is makkelijk te doen.

[url=http://members.lycos.nl/porsche924/phpBB2/viewtopic.php?t=124[/img]Topic EFI[/url]

Lijkt me sowieso wel leuk projectje... zelf die hele computer in elkaar solderen enzo...
_________________________________________
What's here isn't here, it's just there without a t...


08 sep 2006 13:18
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.