Erg slecht lopen 924
Geplaatst: 18 aug 2006 22:31
Dag mensen,
Ik heb me zojuist geregistreerd omdat ik hoop dat mensen op dit forum wat meer ervaring met 924jes hebben.
Ik weet dat deze auto in de ogen van veel mensen maar een nepperd is maar dat doet er niet echt toe
Ik heb een aantal weken geleden een 924 uit 81 gekocht om deze de komende maanden tot ie wegenbelastingvrij is op te knappen.
De auto startte bij de verkoper wel even met behulp van startkabels en liep direct op 4 pitten.
De brandstofpomp was kapot volgens de verkoper maar ik wist al gauw dat dat niet het probleem was.
Ik heb gelezen dat het brandstofpomprelais een zwak punt was (in "de origeinele 924/944/968" van Peter Morgan) en verdacht het relais ervan.
De accu was verrot dus die heb ik maar meteen vervangen omdat ik anders nog niets kon bekijken.
Het eerste wat me opviel was dat het brandstofpomprelais niet klikte bij het maken van contact.
Echter, zodra ik daadwerkelijk ging starten klikte het relais (zichbaar, kapje eraf) en werkte de brandstofpomp ook.
Bougies vervangen, evenals de rotor en verdelerkap, hoort bij de standaard dingen die ik direct vervang bij aankoop van een auto.
De vorige eigenaar heeft veel gekloot aan de wagen, de injectieleidingen zijn voor een deel vervangen door oudere typen, van die flexibele van voor 1980 (dacht ik) en ik kwam zelfs een leiding tegen die vervangen is maar waarbij de oude niet eens is weggehaald en loos langs de motor hangt.
Er was ook aan de luchtweger afgesteld.
Anyway, ik heb de auto aan de praat gekregen, hij liep slecht op 4 pitten thuis en als ie het wel deed liep ie slecht stationair en was niet af te stellen.
Ik dacht dat hij te rijk stond en heb de luchtweger wat armer gezet waardoor ie harder stationair begon te lopen en zelfs stationair afstelbaar was.
Ben opzoek geweest naar een ander relais voor de zekerheid. Dingen zijn (zullen jullie ook wel weten) niet meer leverbaar en bij porsche zelf dik over de 100 euro, dus dat vind ik een behoorlijke investering voor een relais dat iig met doorstarten wel werkt.
Ik heb op een andere site gelezen dat de elektronische ontsteking ook invloed heeft op de werking van het relais en vandaag liep de porsche prachtig (niet kunnen rijden) stationair en kwam goed op toeren, maar twee minuten later wilde ie niet eens meer aanslaan.
Nu ben ik echt enorm bang dat het probleem de ontsteking is, maar die zijn volgens mij niet te controleren.
Als het de injectie is wil ik er eigenlijk niet teveel werk in steken, dan ga ik direct over op het ombouwen naar elektronische injectie (heb ik geen ervaring mee dus dat wil ik even opdoen met dit beestje).
Hoop dat iemand het probleem herkent of me wat advies kan geven waar te zoeken, heb ook al gedacht aan die warmdraairegelaar gedacht op de achterste inlaatbuis, die kon ik alleen doormeten en gaf ong. 18ohm op de pooltjes.
Werkplaatshandboek hoop ik binnenkort eindelijk binnen te hebben.
Klepspeling heb ik gesteld, contactpunten heeft het beestje niet, de bougies zijn nieuw, het luchtfilter is ook niet vies.
Er schijnen al twee autozaken naar gekeken te hebben, maar die hadden het probleem niet kunnen vinden, vandaar dat ik echt bang ben dat het probleem in de ontsteking zit.
Iemand een idee?
Als laatste, omdat ik het zonde vindt een nieuw topic daarvoor aan te maken. Ik heb een zilvergrijze versie met halflederen bekleding, lijnmotief in de deuren en op de stoelen, handtekening in de hoofdsteunen, LM velgen en verder een soort van beige interieur, 924 in de dorpels...
De achterlichtunit is compleet doorlopend en daar staat porsche op (waar normaal de kentekenplaat zit). Zitten ook elektrische ramen op en elek. spiegels maar dat kan net als de velgen gewoon een optie zijn geweest.
In het boek van Morgan stond dat er in 81 een weissach versie voor de VS gemaakt is, volgens de verkoper was het een weihnachts versie (lijkt wel op elkaar
) maar ik heb dus geen idee of het echt een weissach is.
Het maakt me ook niet veel uit, zou leuk zijn, maar zo'n doorlopende achterlichtunit heb ik nog nooit gezien.
Goed, hele lap tekst...hoop dat iemand de moeite heeft genomen het door te lezen en me wat op weg kan helpen. Mocht ik te weinig informatie gegeven hebben dan hoor ik het graag.
Ik heb me zojuist geregistreerd omdat ik hoop dat mensen op dit forum wat meer ervaring met 924jes hebben.
Ik weet dat deze auto in de ogen van veel mensen maar een nepperd is maar dat doet er niet echt toe

Ik heb een aantal weken geleden een 924 uit 81 gekocht om deze de komende maanden tot ie wegenbelastingvrij is op te knappen.
De auto startte bij de verkoper wel even met behulp van startkabels en liep direct op 4 pitten.
De brandstofpomp was kapot volgens de verkoper maar ik wist al gauw dat dat niet het probleem was.
Ik heb gelezen dat het brandstofpomprelais een zwak punt was (in "de origeinele 924/944/968" van Peter Morgan) en verdacht het relais ervan.
De accu was verrot dus die heb ik maar meteen vervangen omdat ik anders nog niets kon bekijken.
Het eerste wat me opviel was dat het brandstofpomprelais niet klikte bij het maken van contact.
Echter, zodra ik daadwerkelijk ging starten klikte het relais (zichbaar, kapje eraf) en werkte de brandstofpomp ook.
Bougies vervangen, evenals de rotor en verdelerkap, hoort bij de standaard dingen die ik direct vervang bij aankoop van een auto.
De vorige eigenaar heeft veel gekloot aan de wagen, de injectieleidingen zijn voor een deel vervangen door oudere typen, van die flexibele van voor 1980 (dacht ik) en ik kwam zelfs een leiding tegen die vervangen is maar waarbij de oude niet eens is weggehaald en loos langs de motor hangt.
Er was ook aan de luchtweger afgesteld.
Anyway, ik heb de auto aan de praat gekregen, hij liep slecht op 4 pitten thuis en als ie het wel deed liep ie slecht stationair en was niet af te stellen.
Ik dacht dat hij te rijk stond en heb de luchtweger wat armer gezet waardoor ie harder stationair begon te lopen en zelfs stationair afstelbaar was.
Ben opzoek geweest naar een ander relais voor de zekerheid. Dingen zijn (zullen jullie ook wel weten) niet meer leverbaar en bij porsche zelf dik over de 100 euro, dus dat vind ik een behoorlijke investering voor een relais dat iig met doorstarten wel werkt.
Ik heb op een andere site gelezen dat de elektronische ontsteking ook invloed heeft op de werking van het relais en vandaag liep de porsche prachtig (niet kunnen rijden) stationair en kwam goed op toeren, maar twee minuten later wilde ie niet eens meer aanslaan.
Nu ben ik echt enorm bang dat het probleem de ontsteking is, maar die zijn volgens mij niet te controleren.
Als het de injectie is wil ik er eigenlijk niet teveel werk in steken, dan ga ik direct over op het ombouwen naar elektronische injectie (heb ik geen ervaring mee dus dat wil ik even opdoen met dit beestje).
Hoop dat iemand het probleem herkent of me wat advies kan geven waar te zoeken, heb ook al gedacht aan die warmdraairegelaar gedacht op de achterste inlaatbuis, die kon ik alleen doormeten en gaf ong. 18ohm op de pooltjes.
Werkplaatshandboek hoop ik binnenkort eindelijk binnen te hebben.
Klepspeling heb ik gesteld, contactpunten heeft het beestje niet, de bougies zijn nieuw, het luchtfilter is ook niet vies.
Er schijnen al twee autozaken naar gekeken te hebben, maar die hadden het probleem niet kunnen vinden, vandaar dat ik echt bang ben dat het probleem in de ontsteking zit.
Iemand een idee?
Als laatste, omdat ik het zonde vindt een nieuw topic daarvoor aan te maken. Ik heb een zilvergrijze versie met halflederen bekleding, lijnmotief in de deuren en op de stoelen, handtekening in de hoofdsteunen, LM velgen en verder een soort van beige interieur, 924 in de dorpels...
De achterlichtunit is compleet doorlopend en daar staat porsche op (waar normaal de kentekenplaat zit). Zitten ook elektrische ramen op en elek. spiegels maar dat kan net als de velgen gewoon een optie zijn geweest.
In het boek van Morgan stond dat er in 81 een weissach versie voor de VS gemaakt is, volgens de verkoper was het een weihnachts versie (lijkt wel op elkaar

Het maakt me ook niet veel uit, zou leuk zijn, maar zo'n doorlopende achterlichtunit heb ik nog nooit gezien.
Goed, hele lap tekst...hoop dat iemand de moeite heeft genomen het door te lezen en me wat op weg kan helpen. Mocht ik te weinig informatie gegeven hebben dan hoor ik het graag.