Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2024 0:19



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
964 startproblemen ? Bendix ? DME relais ][ waar zit dat 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 964 startproblemen ? Bendix ? DME relais ][ waar zit dat
Krachttermen schieten te kort, maar het @#"#*#@$-ding start niet.
Na de circuitavond afgelopen donderdag, ben ik ook al aangeduwd door hulpvaardige Porschisten. Waarbij Paul opmerktte dat het na afkoeling waarschijnlijk wel weer zou starten, dat deed die direct na het aanduwen wel. En bij terugkomst thuis (warm) in de garaga niet meer, en gisteren-ochtend (koud) weer wel.

Nu wil ik 'm net gaan halen om nog even te wassen voor morgen, maar ik hoor alleen een klik, die zich niet herhaalt als ik nog een poging doe. Na de reset knop te hebben ingedrukt, hoor ik ook ook weer een keer een klik en vervolgens niets meer.

De term Bendix heb ik gehoord, of DME relais.
Hoe kan ik het controleren en eventueel oplossen, al is het maar tot morgen. Want zo als het er nu uit ziet, rijden er morgen 123 -/- 1 equipes :cry:


Laatst bijgewerkt door Marcos op 25 aug 2006 23:35, in totaal 1 keer bewerkt.



19 aug 2006 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Marcel,

DME relais heeft te maken met aanslaan, en dus wel eerst ronddraaien. Is dus niet van toepassing, helaas :cry:

Bendix wel, want dat is onderdeel startmotor die dat ding in gang zet.
Aanpakken daarvan betekent: P. op de brug, motor iets laten zakken etc.
Lukt dus niet ff, helaas :cry:

Aanduwen is dus je enige optie, als je er morgen bij wilt zijn. En MORGEN zijn er voldoende handen om je helpen :idea:

Dat laatste is helaas het enige positieve wat ik je kan melden :? :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 aug 2006 15:38
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Marcel,


Wat je op dit moment nog zou kunnen doen, is als een speer Johan van de Gugten (Bodegraven) bellen, of ie een snelle reparatie wil doen op zaterdagmiddg, van horen zeggen is ie tot dit toe in staat.



NB hij was er afgelopen donderdag ook nog ff...........welliswaar in een Audi maar toch.


19 aug 2006 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Hulptroepen uit Kethel zijn onderweg!


19 aug 2006 16:10
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Marcos schreef:
Hulptroepen uit Kethel zijn onderweg!



Ojee die Permagrinners, ............enfin das goed nieuws..ken niks tegenop.


19 aug 2006 16:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Marcos schreef:
Hulptroepen uit Kethel zijn onderweg!

Ben benieuwd en hoop voor je dat het lukt :!: :shock:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 aug 2006 16:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Succes Marcel, ik hoop voor je dat het nog op tijd goed komt. Tja en anders maar even duwen.


19 aug 2006 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Als je enkel een klik die vrij luid en goed te horen is, dan is dat je relais van de startmotor. Dat wordt de startmotor eronder uit halen + reviseren.Evt wil een klap met de hamer (beun style) helpen.


19 aug 2006 18:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Marcos schreef:
Hulptroepen uit Kethel zijn onderweg!

Pas maar op!
Voordat je het weet zijn je velgen blauw geverfd :mrgreen: :wink:

Suc6 iig en zoals Paul al zei: "er zijn voldoende handjes, om even te helpen bij de start"!

Tot morgen!


19 aug 2006 20:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ken het gevoel van 'de grote dag is aangebroken en het %$#@!&*kreng start niet' :? Hoop dat het nog goed gaat komen! :!:


19 aug 2006 20:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Meneer aard schreef:
Als je enkel een klik die vrij luid en goed te horen is, dan is dat je relais van de startmotor. Dat wordt de startmotor eronder uit halen + reviseren.Evt wil een klap met de hamer (beun style) helpen.

Relais: zie eerdere opm. over Bendix :wink:

En een klap met een hamer lukt wel bij een 944 - weet ik sinds kort 8) - maar bij een 911 kom je daar niet bij, tenzij op een brug o.i.d.
Bovendien helpt dat 1 keer, maar de volgende keer starten :? :cry:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 aug 2006 21:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Meneer aard schreef:
Als je enkel een klik die vrij luid en goed te horen is, dan is dat je relais van de startmotor. Dat wordt de startmotor eronder uit halen + reviseren.Evt wil een klap met de hamer (beun style) helpen.

Relais: zie eerdere opm. over Bendix :wink:

En een klap met een hamer lukt wel bij een 944 - weet ik sinds kort 8) - maar bij een 911 kom je daar niet bij, tenzij op een brug o.i.d.
Bovendien helpt dat 1 keer, maar de volgende keer starten :? :cry:


Als ik bij mijn 924 een klap op de startmotor wil geven moet ik a helemaal onder de auto kruipen, een hitte schild weg trekken of anders van boven af met een lange lat..Maar bij een 944 zit ie inderdaad erg gunstig.

Maar anders gewoon direct op de startmotor polen starten? Wil ook nog wel eens wat doen.


19 aug 2006 21:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Heer Aard: waar zit u met de gedachten :?: :twisted: :roll:

Als de bereikbaarheid met de hamer al zo..........
hoe denkt u dan dat het gaat met startkabels :?: :P :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 aug 2006 21:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Meneer aard schreef:
Maar anders gewoon direct op de startmotor polen starten? Wil ook nog wel eens wat doen.


Bij een 964 zit de startmotor nagenoeg aan de bovenzijde van de versnellingsbak - als je al op een knappe manier onder die P kan komen, zit je ook nog met de airodynamische beplating :shock:

Hebben wat dingetjes gechecked - en helaas het euvel (nog) niet gevonden .... voor alsnog lijkt het er op dat de startmotor (en het bijbehorende relais) geen signaal krijgt .....


19 aug 2006 21:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Olaf schreef:
Hebben wat dingetjes gechecked - en helaas het euvel (nog) niet gevonden

Helaas, maar helaas wel verwacht 8)

Olaf schreef:
.... voor alsnog lijkt het er op dat de startmotor (en het bijbehorende relais) geen signaal krijgt .....

Op grond van.... :?: Want bij de startmotor heb je vast niet gemeten vanwege de plaats van dat ding die je net zelf beschreef :idea:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 aug 2006 21:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Op grond van.... :?: Want bij de startmotor heb je vast niet gemeten vanwege de plaats van dat ding die je net zelf beschreef :idea:


Inderdaad .... maar geen geluid en geen afname van voltage aan de accu bij een poging te starten :shock:

't zou zomaar eens het contactslot kunnen zijn :? .... maar ook daar kan je net zo makkelijk bij als bij de startmotor :(


19 aug 2006 21:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Heer Aard: waar zit u met de gedachten :?: :twisted: :roll:

Als de bereikbaarheid met de hamer al zo..........
hoe denkt u dan dat het gaat met startkabels :?: :P :wink:


Ik zit met mijn gedachten tussen de porsche`s :P

Nee maar ik wist de plek van de startmotor bij een 964 niet ;)


19 aug 2006 21:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Door hittebelasting van de Bendix, door de bekende afgesloten hoge plaatsing bovenop de motor, geeft dit ding bij een 911 relatief vroeg de geest.
Een van onze eerste problemen met de 911 tijdens een Maaskant event op Lelystad: prachtig heet weer, motor draaien, klein stukje rijden, weer draaien, heet heet. Uitzetten en daarna niet weer aan :? :cry:

De Bendix komt niet in, daardoor geen klik en stroombelasting.
Ding is droog, zit vast speciaal na hitte - racen op Zandvoort - en soms nu ook wanneer koud. Morgen kan die het na een stop zo maar weer doen...., of niet.
Andere startmotor :idea:
Is altijd incl. Bendix... voor de minder ingevoerden :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 aug 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Door hittebelasting van de Bendix, door de bekende afgesloten hoge plaatsing bovenop de motor, geeft dit ding bij een 911 relatief vroeg de geest.
Een van onze eerste problemen met de 911 tijdens een Maaskant event op Lelystad: prachtig heet weer, motor draaien, klein stukje rijden, weer draaien, heet heet. Uitzetten en daarna niet weer aan :? :cry:

De Bendix komt niet in, daardoor geen klik en stroombelasting.
Ding is droog, zit vast speciaal na hitte - racen op Zandvoort - en soms nu ook wanneer koud. Morgen kan die het na een stop zo maar weer doen...., of niet.
Andere startmotor :idea:
Is altijd incl. Bendix... voor de minder ingevoerden :wink:


Ok, dus daar valt niks tegen in te brengen met hitte schildjes of hitte tape wat ze om uitlaten wikkelen? Wel vage plek eigenlijk (maar aerodynamisch gezien..) daar stijgt alle hitte naar toe.


19 aug 2006 21:39
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Morgen kan die het na een stop zo maar weer doen...., of niet.
Andere startmotor :idea:


Denk inderdaad het laatste als de storing niet ergens anders zit :roll:

Bij een van de eerste pogingen vanmiddag hoorde we nog iets van een klik .... en daar is het dan ook bij gebleven ....


.... en vandaar het afwezig zijn van de stroombelasting :salut:


19 aug 2006 21:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Wordt morgen helaas oud hollands vermaak :roll:
Afbeelding


19 aug 2006 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
MARCEL: heb donderdag helemaal niet gezien dat je boxergemotoriseerdevervoermiddel ZO laag lag :mrgreen:

EN: we duimen allemaal voor je dat 'ie het morgenochtend gewoon in 1 x doet :!: :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 aug 2006 22:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Hoeksche Waard
Bericht 
Is ook na de 360 spontaan van kleur verschoten :pale: :cheesy:


19 aug 2006 22:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
bij mij was het de start motor.had de zelfde problemen.
meet even met een multimeter of hij stroom krijgt.
ik heb hem zelf ver vangen.het is een lastig klusje.
want je kan er moeilijk bij.ook zit er een koper busje in wat vervangen moet worden.dat zat bij mij bij de nieuwe start motor.

gr anton964


20 aug 2006 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marcos schreef:
Wordt morgen helaas oud hollands vermaak :roll:


Och zo'n beetje Fitness deze morgen was wel leuk :twisted: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


20 aug 2006 21:18
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.