Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
24 jun 2016 18:42
Holy crap
Ik zag het filmpje en moest wel ff slikken.
Wat een nachtmerrie.
![respekt :res:](./images/smilies/respect.gif)
hoe je dit oppakt en er zelf aan begint !
Succes Antoine, ik hoop dat het allemaal weer in orde komt.
24 jun 2016 19:36
Black Betty schreef: We zullen het aanstaande dinsdag gaan zien!
Dit is wel een "cliffhanger"
Ben ook wel benieuwd wat voor schade zo'n gigantische mistwolk heeft opgeleverd.
Je zal best wel gevloekt hebben
![wallbanger :bang:](./images/smilies/bouncewall.gif)
, maar ik zie dat je alweer kunt lachen.
Ik hoop dat het meevalt
24 jun 2016 20:26
Het stalen deel lijkt wel een stuk zuigerveer. Kan er eentje gebroken zijn en dan de schade veroorzaken?
25 jun 2016 8:12
In de doorsnede ziet het stuk er mij te rechthoekig uit. En met een licht curve. Vandaar mijn gedachte een stuk cilinderwand.
Lijken ook veel metaalkrullen te zitten. Metaal op metaal geschraapt ergens.
25 jun 2016 8:48
Sluit mij aan bij de rest.. Hoop met je mee dat het meevalt..
Je optimistische karakter gaat je zeker helpen..
25 jun 2016 9:35
Dikke pech! Of een bijzonder mooie aanleiding.....om twee cilinders extra terug te plaatsen?
Renegade Hybrids uit Vegas heeft een prachtige conversie naar een aluminium LS-3 V8 met meer koppel dan een stoomloc en een geluid waar Koos Spee en de zijnen spontaan acne van krijgen!!! 430 pk zo uit het krat en een koppel van boven de 475Nm vanaf 1800 all the way to 6200 rpm met een max van 570Nm
Filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=P67OSN2DqAEwww.renegadehybrids.com
25 jun 2016 10:35
964HP schreef:Of een bijzonder mooie aanleiding.....om twee cilinders extra terug te plaatsen?
Het hele verhaal gaat om de Boxster.... op weg naar een achtcilinder?
25 jun 2016 11:15
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
die conversie is dan wel ietsje groter dan de vorige bij deze auto: de originele achterlichten vervangen door smoke-glass
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=47018&p=1222811#p1222811
25 jun 2016 13:27
Black Betty schreef:Ook in de buizen van het inlaatspruitstuk en de 'throttle body' (hoe heet dat ding in 't Nederlands?) zaten alu schilfers (en niet zo zuinig)...
Gasklephuis
maar succes met sleutelen. ik volg het topic op de voet
25 jun 2016 19:27
Pffff.
Zwaar kl.....
Ik was al benieuwd hoe dit verder gelopen is.
Zoals zovelen hoop ik voor je dat het uiteindelijk meevalt, ook al zegt mijn gevoel anders.
We gaan het lezen en zien!
28 jun 2016 8:45
Vanavond gaat niet lukken om verder te gaan aan de motor; andere (sociale) verplichtingen die hogere prioriteit hebben...
Wordt dus donderdag(avond).
28 jun 2016 10:08
Heb vorig jaar zomer een slooponderdeel gekocht van een particulier. Hij had een gescheurde cilinderwand in de Boxster. Zijn oplossing was een ruilmotor uit een schade/sloopauto uit de UK. Auto als geheel gekocht, motor in laten bouwen en de rest in onderdelen verkopen. Je moet de ruimte hebben en het demonteren kost veel tijd maar dan kun je kostenneutraal uitkomen. Wie weet iets voor jou?
Hoe dan ook suc6 met het verwerken van de klap.
28 jun 2016 10:27
Zat er in jouw Boxster een 996 blok Anoniem?
28 jun 2016 13:07
Yep...
![Afbeelding](http://i1229.photobucket.com/albums/ee472/Black-Betty/Mobile%20Uploads/DSC_0110.jpg)
3.4
28 jun 2016 14:28
Jouw auto had toch in 2010 een nieuw blok gekregen? Was dat dan niet helemaal "nieuw" ?
28 jun 2016 14:35
Jawel, maar dat was niet in 2010, maar -volgens de rekening- in 2005...
28 jun 2016 14:40
Black Betty schreef:Meet Joe Black:
![Afbeelding](http://i1229.photobucket.com/albums/ee472/Black-Betty/Black%20Jack/_20160206_164046.jpg)
Bouwjaar 17-10-2000
In 2010 bij Porsche Zentrum Lennetal (in Hagen) voorzien van een volledig nieuw motorblok. Alles geregistreerd en alles wat ook maar een beetje slijtage vertoonde, is vervangen:
![Afbeelding](http://i1229.photobucket.com/albums/ee472/Black-Betty/Black%20Jack/_20160206_173313.jpg)
De auto stuurt echt snaarstrak en loopt fantastisch. Ik heb er een proefrit van een half uur mee gemaakt en we zijn bij Porsche Zentrum Lennetal gestopt en in de werkplaats naar info met betrekking tot de auto gevraagd. Erg vriendelijk te woord gestaan en bij de onderdelenbalie prima geholpen. De auto is/was nog steeds bij Porsche Zentrum Lennetal in onderhoud en de laatste beurt, inclusief het vervangen van de koppeling heeft in mei 2015 plaatsgevonden.
De auto is 'Scheckheft gepflegt' en 'Unfallfrei'. Hij heeft natuurlijk wel z'n plekjes, maar wat kun je verwachten van een auto van ruim 15 jaar oud?
Binnenkort ophalen! Kan bijna niet wachten.
hier schreef je nog 2010
28 jun 2016 14:54
Klopt...
Het is ook een kopie van de rekening en er zitten nog een aantal andere rekeningen (ook kopieën) bij van dingetjes die in de loop der jaren aan de auto zijn gedaan (zoals remschijven en -blokken vervangen, onderhoudsbeurten (helaas lang niet sluitend), nieuwe banden, koppelingsplaat, etc.) ; ook allemaal kopieën. Toen ik al de rekeningen aan het sorteren was, kwam ik erachter dat de motor niet in 2010, maar in 2005 vervangen is.
28 jun 2016 16:33
Wow
Volgens mij zijn er weinig slachtoffers die de plof zo "mooi" op video hebben staan
Super zoals je er in staat en het als project aanpakt
Succes!
28 jun 2016 19:46
Mozeskriebel. Wel een "mooi" filmpje. Dat dan wel weer, maar de gevolgen zijn wat minder heb ik al begrepen. Hopen maar dat het nog een beetje meevalt. Ik vrees het ergste.
28 jun 2016 21:05
Het lijkt de Formule 1 wel, dan zie je ook ineens zo'n pluim
30 jun 2016 23:05
HOUSTON, WE HAVE A PROBLEM!
Het is goed mis met het blok...
De koppen zijn oké. Dat klinkt weliswaar mooi, maar dat geeft ook aan dat het met het (onder)blok goed mis is.
Okidoki... De volgende foto's zijn niet goed voor mensen met een zwak hart
Een van de zuigers is 'non-existent'; die is volledig gedesintegreerd:
![Afbeelding](http://i1229.photobucket.com/albums/ee472/Black-Betty/revisie%20Boxster%20motor/DSC_0179.jpg)
![Afbeelding](http://i1229.photobucket.com/albums/ee472/Black-Betty/revisie%20Boxster%20motor/DSC_0180.jpg)
Dit is wat ervan over is (inclusief drijfstang):
![Afbeelding](http://i1229.photobucket.com/albums/ee472/Black-Betty/revisie%20Boxster%20motor/DSC_0182.jpg)
Maar dat is niet het ergste:
![Afbeelding](http://i1229.photobucket.com/albums/ee472/Black-Betty/revisie%20Boxster%20motor/DSC_0187.jpg)
![Afbeelding](http://i1229.photobucket.com/albums/ee472/Black-Betty/revisie%20Boxster%20motor/DSC_0188.jpg)
Het onderblok is gescheurd (zie het scheurtje onder de pasbus)
Dat is niet meer te reviseren...
Nu wordt het afwegen en overleggen wat te doen.
30 jun 2016 23:09
Das serieuze motorschade.
Ongelofelijk dat zon blok bij zon lage belasting zo in de puin kan draaien
Zou de tip van Neptukker eens goed overwegen
30 jun 2016 23:21
Tjonge dat is wat je zegt een echte motorschade. Is al duidelijk wat nu de oorzaak was? Zuigerschade, maar niet veroorzaakt door een afgebroken klep. Onderblok schade is dan ook gevolgschade.
Ik ben benieuwd, ook naar het vervolg!
30 jun 2016 23:46
Hoe je daarmee nog zo ver kunnen rijden hebt?
Waarom eigenlijk niet onmiddellijk gestopt als je die rookwolk zag en/of die knal hoorde?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.