Inmiddels weer wat dingen aan de auto gedaan
Maar ook vooral lekker gereden en zoveel mogelijk met het dak open.
Allereerst een ergernis opgelost die alleen optrad als er wat harder gereden en geremd werd. Bij wat harder remmen ging de toeter namelijk vanzelf af. Al toeterend tot stilstand komen om net op tijd te stoppen voor een verkeerslicht is nou niet echt subtiel
Na wat op internet zoeken blijken de rubbers in de aluminium plaat achter de airbag hun stevigheid te verliezen.
De rubbers zitten aan de plaat vast en een nieuwe plaat kost ~95 euro bij de dealer. Toch maar gekeken of dat niet op een andere en goedkopere manier opgelost kan worden. Uiteindelijk de briljante tip gevonden om rubber ringen aan beide zijdes van de busjes te doen. Totale kosten: 4 euro voor 10 rubber ringen
Het weekeinde erna een mooie rit met vat vrienden door het midden van Nederland gemaakt en geen enkele keer meer last gehad van een enthousiaste toeter
Het was een leuk gezelschap: BMW Z4 35is, Porsche 996 Carrera 4S, Aston Martin Vanquish Volante en later sloot er nog een Ferrari F12 aan. Zo'n F12 is ook voor geen mogelijkheid bij te houden, wat is dat snel!
De laatste tijd stoorde ik me aan de versleten interieur deurhendels. De randen werden steeds kaler en ze zagen er wat smoezelig uit. Dus tijd om ze aan te pakken.
Eerst met korrel 280 de oude blanke lak en grijze kleur er af geschuurd. Vervolgens met 800 goed vlak geschuurd.
Daarna goed ontvetten en 6 lagen kleur. Even een nachtje laten drogen en daarna heel voorzichtig 1 laag 2k blanke lak. Had helaas 1 zakker... Heb ze beide 1 uur in de oven gedaan bij 80 graden (dat versneld het drogingsproces). Daarna de zakker er met korrel 2500 (nat) uit geschuurd en weer heel voorzichtig een dun laagje blanke lak. Daarna die ene weer een uurtje in de oven. Uiteindelijk ben ik erg tevreden met het resultaat
Binnenkort zijn de koplampen aan de beurt, die worden me ook iets te wazig. Had ze al eens met de hand gedaan en dat is er iets beter op geworden maar voor het echte resultaat is zo'n Autoglym setje wel handig:
https://www.carclean.com/nl/autoglym-he ... e-kit.html