Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Transport carrosserie

13 aug 2019 19:36

Binnenkort moet mijn kale carrosserie van 911 Targagetransporteerd worden naar Duitsland waar verdere restauratiewerkzaamheden uitgevoerd gaan worden (vanuit Nederland). Ik ben de verschillende mogelijkheden hiervoor aan het bekijken.

Wij heeft ervaring met zo’n transport te laten uitvoeren door een derde partij/transporteur?
De auto is geheel gedemonteerd en staat op een frame met zwenkwielen.

Alvast bedankt

Re: Transport carrosserie

13 aug 2019 20:39

Modiho (Dick Hoekendijk) kun je eens benaderen. Is zeer secuur met auto transport maar ik weet niet of hij ervaring heeft met losse carrosserieën.

Re: Transport carrosserie

13 aug 2019 20:55

Dat weegt niks meer.
Kan je die koets niet gewoon zelf brengen (en halen) :?:

Re: Transport carrosserie

14 aug 2019 7:45

Zelf transporteren op aanhanger van midden NL richting Stuttgart is inderdaad ook een optie.
Ik kan me alleen niet verheugenop 600 km met een aanhanger te rijden, als het ook anders kan.

Alternatieven zijn daarom van harte welkom.

Re: Transport carrosserie

14 aug 2019 7:57

Je kan voor niet te veel geld een “B-rijbewijs-verhuisbusje-met-laadklep” huren.

Dat is zo’n mini-vrachtwagentje waar je veel poolse couriers-diensten mee ziet rijden.

Wellicht is dat een optie.

Re: Transport carrosserie

14 aug 2019 9:39

Of iets dichter bij huis een goeie restaurateur zoeken... :D. Met die opmerking kun je niks, maar ik vraag me af waarom je het zo ver weg zoekt.

Re: Transport carrosserie

14 aug 2019 9:40

Je maakt me (ons?) nieuwsgierig...

Bij wie laat je in Stuttgart de carrosserie behandelen? P? En waarom (daar)?

Re: Transport carrosserie

14 aug 2019 10:35

+1,

Ik kom hier in het hoge Noorden 911 carrosserieën tegen die voor een Duits restauratie bedrijf in een loog bad gaan om maar wat te noemen.

Re: Transport carrosserie

18 aug 2019 13:08

Ik overweeg om in de omgeving van Stuttgart de carrosserie te laten onttakken (bad of evt. (deels) stralen).
Exacte plan staat no niet vast en moet komende maand concreter worden.

Eerst heb ik ene verhuizing voor de boeg :-)

Re: Transport carrosserie

20 aug 2019 13:02

Ok, hier in Groningen is ook een loog bad (Stitswerd, M. Huizinga). Ook niet naast de deur maar misschien toch ff handiger voor je.

Re: Transport carrosserie

21 aug 2019 11:39

Bedankt voor de tips, Groningen is voor mij geen onbekend terrein.
Ik ga erachter aan.

Re: Transport carrosserie

28 aug 2019 23:51

Hi, Stuttgart lijkt mij ook wat om, ik heb mijn ‘76 carrosserie + alle losse onderdelen laten ontlakken bij Evers Straalbedrijf, zit in Ederveen. Hebben ze keurig gedaan, daar eerst een oven in om alle verf en vullers er af te “bakken”, wordt vervolgens evt roest afgestraald (terwijl het staal nog warm is om vervorming tegen te gaan). Tenslotte alles in een laag epoxy. Heb je een prima basis voor €1200-1500.
Plaats een reactie