Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Dry-ice DIY

21 dec 2025 15:28

Winter-tijd = project tijd.

Ik heb de wens om de bodem van mijn 997 weer helemaal netjes te maken. Het liefst zou ik een dry-ice behandeling laten doen.
Nu vind ik dat best prijzig en daarbij vind ik het ook leuk om dingen zelf te doen.
Heeft er iemand wel eens zo'n dry-ice apparaat gehuurd en het zelf gedaan? Het lijkt me toch niet zo heel erg moeilijk. Daarna alles inspuiten met een coating is toch ook echt do-able.
Of zie ik iets gigantisch over het hoofd? :scratch:

Ik heb de beschikking over een brug.

Re: Dry-ice DIY

21 dec 2025 18:51

Droogijs behandeling is kostpaar omdat je pallets (ijs) vooraf moet bestellen en ook een passende compressor nodig hebt. Overweeg ander een stoomreiniger te kopen/huren voor het reinigen van de bodem.

21 dec 2025 21:24

Al kom je met dry-ice overal bij .... wat ik niet denk, overigens.

Met je coating kom je zeker niet overal bij :idea:

Wil je dit echt goed doen - en niet onnodig geld uitgeven .... Alles demonteren (onderstel, beplating etc ... en dan pas aan de gang :idea:

22 dec 2025 11:14

Stoomreiniger is een goed idee. Krijg je toch een soort Stipt behandeling..... :mrgreen:
Mag van die "voor-vs-na-filmpjes" graag zien. Ook bv van Ammo NY.
Het verbaasd me altijd wel dat zij idd geen dry-ice gebruiken. Waar anderen (detailers) er weer bij zweren en er mee reclameren.

Onderbeplating ga ik uiteraard loshalen.
Klauwen, schijven etc ook.

Ophanging laat ik zitten. Dat moet je toch onder spanning monteren/aandraaien en daar acht ik mezelf niet kundig genoeg voor.

Coaten uiteraard daarna.
Nog suggeesties?

22 dec 2025 11:43

CJ schreef:Nog suggeesties?

Doe het goed :arrow: 100%

Of doe het niet :wink:
Plaats een reactie