Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

26 jul 2013 1:29

dat mag altijd :thumleft:

28 jul 2013 11:46

Kleur al besloten? Je kan hem ook in wit en oranje spuiten. Met 1 blauw zwaailicht bovenop!! Zo ken ik dat type het meest :)

Succes man, respect!

28 jul 2013 19:53

Ik neig naar heel donkergroen, maar kan nog altijd veranderen. ik vind kleur zo'n lastige beslissing :roll:

21 aug 2013 20:03

Ik zou 'm donkerblauw maken. :wink:
Lekker saai, degelijk en origineel.
Afbeelding

05 sep 2013 2:08

Ben langzamerhand begonnen met het demonteren van het motorblok, maak je op voor een ware fotostorm :D
Er viel mij wel het een en ander op. Het motorblok is al een keer open geweest, want cilinder 4 en 5 waren gemarkeerd. Verder ziet het er allemaal nog niet heel erg slecht uit. 3 gebroken tapeinden, waarvan 1 er gewoon niet meer was. Waar is die gebleven???? Misschien is deze de vorige keer gewoon zo terug geplaatst? geen idee. Tijd voor foto's :ba:

Eerst versnellingsbak, koppeling en vliegwiel demonteren zodat het blok aan de stand kan worden bevestigd
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De inlaat eraf
AfbeeldingAfbeelding

Uitlaat verwijderen was echt een klote werk. Uiteindelijk wel gelukt en toen was daar al de eerste hint. Er zitten schuifbare olieretour buisjes in.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

05 sep 2013 2:09

Motor plaatwerk eraf, dynamo, fan en de kap en elektra verwijderd

Valve covers verwijderd waar me meteen de kapotte en de missende tapeinden opvielen. Ook waren de bussen van de kleppenstoters ver naar buiten gekomen en zat er eentje gewoon helemaal los heen en weer te bewegen. Ook de gebruikte hoeveelheid vloeibare pakking vind ik nogal gortig :roll:

Distributor verwijderd, hierna de timingchain covers eraf gehaald. De gevreesde nokkenas bout was los in 2 seconden. De kettingspanners verwijderd en toen het tandwiel en de behuizing los gemaakt. Uiteraard alles goed labelen!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

05 sep 2013 2:09

De koppen verwijderd, hieronder zie je de kopbout welke gewoon mist :? Verder gingen alle kopbouten goed los.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Cilinders en zuigers verwijderd, Je ziet duidelijk dat 2 cilinders gemerkt zijn met 4 en 5. Dit doe je alleen als je ze eraf haalt lijkt me. Verder zien de zuigers en cilinders er goed uit. De cilinders hebben wel een paar veegjes maar geen diepe sporen van vernieling :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zo staat het blok er nu dus bij, ik heb geprobeerd de foto's klein te houden zodat ze wat sneller laden. Van de week wil ik het carter splitsen en de tapeinden eruit draaien. Weet iemand waar je een goed stuk gereedschap kan halen/bestellen om de tapeinden eruit te draaien. In het boek wat ik heb hebben ze het over een tool van snap-on. Ook zou ik jullie mening willen hebben over de nieuwe tapeinden. Porsche schrijft voor 12 stalen en 12 dilivar, maar dilivar zie ik op veel fora afgeraden worden. Zelf zat ik te denken om 24 nieuwe stalen tapeinden te plaatsen.

05 sep 2013 10:55

Gewoon 24 993 tapeinden aanschaffen. Het uitdraaien van de tapeinden lukt alleen wanneer je het blok warm maakt zodat de loctite zacht wordt en los laat.

05 sep 2013 12:53

Hoop :res:
Tjonge wat een klus zeg :(

05 sep 2013 16:45

geweldig, wat een werk zeg!
leuk dit om verslag te lezen.
wel volhouden he! (en verslag bijhouden voor ons)

05 sep 2013 16:56

:res: wat een klus. Leuk om dit te volgen.

05 sep 2013 17:12

whow, die pakt het goed aan zeg.... ik blijf je volgen......succes ermee

05 sep 2013 21:43

:res: veel succes met de wederopbouw :thumleft:

05 sep 2013 22:17

:res: :res: zou er zelf niet aan beginnen. Succes strakjes met wederopbouw :salut:

05 sep 2013 23:36

:cheers: en ik vond mezelf al een held met alleen het interieur... Wat een klus man, top! Ik blijf je volgen.
Respect :salut:

Martin

06 sep 2013 18:33

Bedankt en natuurlijk blijf ik posten haha :)

@peter, waarom 993 tapeinden? Deze zijn ook van dilivar, ik zie op verschillende fora dat staal goed genoeg is. Welk voordeel zie jij in de 993 tapeinden. Zijn toch ongeveer 3x zo duur.

08 sep 2013 11:12

Respect, zal flink martelen zijn.
Ben je er al uit qua kleur? Ik vind dat originele blauw wat erop zit het mooist van alle beschikbare kleuren voor een 3.2. Als het nou een lelijke kleur als rood oid. was geweest zou ik ook voor een andere kleur gaan. In dit geval lekker de originele kleur kiezen!

Groeten,

Boxi

08 sep 2013 13:54

Tja boxi de een valt op blond de ander op brunette :mrgreen: Persoonlijk vind ik de lichtblauwe kleur niet heel mooi. Wat de uiteindelijke kleur zal worden ben ik nog niet over uit. Stel het zo lang mogelijk uit :roll:

11 sep 2013 8:05

lagel schreef:Bedankt en natuurlijk blijf ik posten haha :)

@peter, waarom 993 tapeinden? Deze zijn ook van dilivar, ik zie op verschillende fora dat staal goed genoeg is. Welk voordeel zie jij in de 993 tapeinden. Zijn toch ongeveer 3x zo duur.

Je hebt de 993 tapeinden en 993 turbo. De laatste zijn 4 tientjes per stuk, de eerste veel goedkoper (2 tientjes of zo).
Plaats een reactie