Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
06 jan 2014 20:08
Marc' Oh Oh... schreef:Respect voor wat je allemaal aanpakt. Maarehh, motorblok er al weer in. Is dat ee teken dat de lekkages verholpen zijn?
Dankje mannen..! ik doe mijn best..
Maar over lekkages gesproken......
Gisteren ging ik proefdraaien en de bezine spoot om mijn oren ...
Een gaatje in de bezineleiding dus.
Hij is inmiddels al weer gerepareerd door een brandstof slang.
Nu zag ik ook nog dat toch de div lekt. Niet te geloven hij heeft misschien wel een maand onder de auto uit gelegen en vol onder de aandacht van mij (nauwlettend op de div, omdat daar de klap is geweest) en nu lekt hij toch!

Ik geloof het haast niet! Ik zal morgen nog eens goed kijken of het niet ergens anders vandaan komt omdat er pas sins gisteren er weer olie in de motorblok is gegaan.
06 jan 2014 20:16
Marc' Oh Oh... schreef:Respect voor wat je allemaal aanpakt. Maarehh, motorblok er al weer in. Is dat ee teken dat de lekkages verholpen zijn?
De enige manier om lekkages snel te vinden....
06 jan 2014 20:22
dat de div lekt dat kan, maar de smeer en olie sporen die op het blok zaten zijn echt niet na het ongeluk ontstaan.
dus de div is al langer lek of het komt ook ergens anders vandaan!
een koelslang lekte ook die heb ik al gefixt
hier nog een afb van lekke bradstofleiding
06 jan 2014 20:28
Ik heb nog wat vragen aan de gene die het weten, waarschijnlijk wel
De tiptronic staat in de parkeerstand motor loopt stionair.
Na een aantal keer licht het gaspendaal in te duwen zie ik op het dashboard en rood lampje knipperen van p naar 4 om en om.
Heeft iemand een idee wat dat betekent????
06 jan 2014 20:32
Goed dat je het op tijd merkte.... voor je het weet staat hij in brand en kun je weer opnieuw beginnen....
06 jan 2014 20:34

verder kwam ik tot de ontdekking dat het voorste punt niet goed aansluit op de ophanging. Komt dit goed als hij straks weer op zijn wielen staat of moet ik dit corigeren???
Achter hangt hij aardig goed in de motorsteunen.
06 jan 2014 20:36
Is het motorolie of versnellingsbakolie wat lekt...?
Motorolie, controleer het krukaslager. Versnellingsbakolie, kijk dan 's naar het tussenaslager. Zijn 2 veelvoorkomende lekkages.
06 jan 2014 20:37
De moeren achter op de motorsteunen zijn nog niet helemaal aangedraaid. Dit komt omdat ik een dopje moet hebben om de bout vast te houden die draaid mee in de olie gevulde motorsteun.
06 jan 2014 20:43
Regular72 schreef:Is het motorolie of versnellingsbakolie wat lekt...?
Motorolie, controleer het krukaslager. Versnellingsbakolie, kijk dan 's naar het tussenaslager. Zijn 2 veelvoorkomende lekkages.
zeer lastig te zien omdat het aan de div hangt zou je zeggen uit de div.
Maar zoals voorgaand uitlegde is de motor incl gearbox een maand er onderuit geweest.
Het zou kunnen zijn dat de olie gisteren na de start dunner is geworden.
Ik kijk ook wel naar de krukaslager maar denk dat het de tussenaslager is. bedankt
06 jan 2014 20:57
je bedoelt de ipring toch?
15 jan 2014 11:29
Hallo Robert , heb je nog contact gehad met mijn collega.
15 jan 2014 15:04
Na een aantal keer licht het gaspendaal in te duwen zie ik op het dashboard en rood lampje knipperen van p naar 4 om en om.
Heeft iemand een idee wat dat betekent????
Sensor bij de pook of lege/slechte accu (dan krijg je ook 'vreemde' storingen)
15 jan 2014 16:08
Wanneer een probleem met de tiptronic bak wordt ervaren, knipperen de lampjes bij '4' en 'D' om en om. Dus het lijkt erop, maar toch niet helemaal... Tevens wordt ook een melding weergegeven "Tiptronic emergency run".
Slechte accu kan een oorzaak zijn, maar aangezien ik lees dat je de tiptronic bak ook hebt ververst, zou ik ook nog eens naar het olieniveau kijken.
16 jan 2014 14:05
als hij af is, niet meer weg doen.
Als alles correct gedaan is (niet helemaal terug gelezen in dit topic).
Zo'n goede ga je niet meer op de kop tikken.
18 jan 2014 0:43
Justin schreef:als hij af is, niet meer weg doen.
Als alles correct gedaan is (niet helemaal terug gelezen in dit topic).
Zo'n goede ga je niet meer op de kop tikken.
Haha leuk om te lezen
18 jan 2014 0:44
Iemand ervaring met de pcm1 code ?...? Ik kan niet in het menu komen
18 jan 2014 10:48
Je hebt de bijgeleverde code nodig.
"Can you give me a code for my PCM?
These units are manufactured jointly by Siemens and Becker, and the only place where you can get the codes required is from the dealer/OPC. The PCM’s require two codes, the ICS/Siemens code and a Becker code. The ICS is the first code requested.
Sorry, the only place you can get a PCM code is from a dealer/OPC."
22 jan 2014 19:22
Rijn schreef:Hallo Robert , heb je nog contact gehad met mijn collega.
Hoi Theo!
Ik heb met je collega nog contact gehad en er is nu een hoop duidelijk!
De storing van de tiptronic waar ik naar vroeg komt doordat de stekkers van de transmissie en tiptronic los zijn geweest. Ik heb de storingen gewist en nu geeft hij geen storingen meer.
Thanx theo!
22 jan 2014 19:24
RichardP schreef:Je hebt de bijgeleverde code nodig.
"Can you give me a code for my PCM?
These units are manufactured jointly by Siemens and Becker, and the only place where you can get the codes required is from the dealer/OPC. The PCM’s require two codes, the ICS/Siemens code and a Becker code. The ICS is the first code requested.
Sorry, the only place you can get a PCM code is from a dealer/OPC."
Hoi Richard het probleem is al op gelost, ik vond de code gewoon tussen mijn papieren van de P hahaha
22 jan 2014 19:27
Heeft er iemand ervaring met de multiriem die om de poelys loopt?
IK heb hem net pas vervangen maar is al beschadigd!!!
Ik heb het idee dat hij er scheef op licht maar kan niets raars zien.
Hoe kan ik de poelys uitlijnen bijvoorbeeld...????
gr r
23 jan 2014 14:33
robert996 schreef:Rijn schreef:Hallo Robert , heb je nog contact gehad met mijn collega.
Hoi Theo!
Ik heb met je collega nog contact gehad en er is nu een hoop duidelijk!
De storing van de tiptronic waar ik naar vroeg komt doordat de stekkers van de transmissie en tiptronic los zijn geweest. Ik heb de storingen gewist en nu geeft hij geen storingen meer.
Thanx theo!
Daarom lezen wij bij schade vooraf de computer altijd uit en als deze weer geheel in gemonteerde staat is lezen wij deze weer uit , aanwezige storingen worden dan gewist.
Voordeel van vooraf is dat we zien dat storingen die aanwezig waren voor de schade voor ons dan ook duidelijke zijn.
16 mei 2014 12:39
Hoe ist hier met de vorderingen
16 jun 2014 21:56
Hij is nu helemaal af alles is goed gegaan en goed gekeurt door RDW. Foto`s volgen nog. greets!
16 jun 2014 22:51
Mooi prachtig en rijden met die P
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.