Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:25



Antwoord op onderwerp  [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
2e porsche! 996 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Dank je. Dat klinkt op zich niet al te ingewikkeld... ga ik toch eens proberen.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


10 mei 2017 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos schreef:
banden bij federal 595 Rsr . Vond ze opzich erg goed qua grip, maar na een duizend of 5 begonnen ze al aardig te cuppen en na 12dkm zijn ze op. Dat laatste vind ik niet erg, vond het nog best netjes voor een dergelijke band. maar het cuppen is wel heel erg vervelend!


Het cuppen ligt toch niet zozeer aan het soort band? De oorzaak zal waarschijnlijk toch ergens aan de uitlijning van het onderstel liggen.

Ik vind trouwens voor de zomer een semi-slick een erg goed alternatief voor een normale zomerband. Zoveel meer grip. Wel wat stijver door het verstivigde karkas dat ze hebben. Maar daardoor echt een lekker direct gevoel. Ik kan je Advan Neova Ad08r ook aanraden. Op de achterband haal ik er 12.000-15.000km mee dat is niet veel minder dan wat ik met een Bridgestone S02a met N codering deed.


10 mei 2017 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Traveller69 schreef:
Dank je. Dat klinkt op zich niet al te ingewikkeld... ga ik toch eens proberen.


https://www.youtube.com/watch?v=Um-h2aUJHY4 en/of https://www.youtube.com/watch?v=N7J4bhz9brg

het is een heel eenvoudig klusje. De tweede keer dat je't doet, lukt de hele klus op een uurtje ( bumper eraf, radiatoren schoonmaken en alles terug plaatsen ).

Ik zet'm wel op twee as-steunen en haal de voorste velgen eraf, alsook de wielkassen ( binnenkant ) ...werkt veel makkelijker.
Succes.


10 mei 2017 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Kheldar schreef:
Martinos schreef:
banden bij federal 595 Rsr . Vond ze opzich erg goed qua grip, maar na een duizend of 5 begonnen ze al aardig te cuppen en na 12dkm zijn ze op. Dat laatste vind ik niet erg, vond het nog best netjes voor een dergelijke band. maar het cuppen is wel heel erg vervelend!


Het cuppen ligt toch niet zozeer aan het soort band? De oorzaak zal waarschijnlijk toch ergens aan de uitlijning van het onderstel liggen.

Ik vind trouwens voor de zomer een semi-slick een erg goed alternatief voor een normale zomerband. Zoveel meer grip. Wel wat stijver door het verstivigde karkas dat ze hebben. Maar daardoor echt een lekker direct gevoel. Ik kan je Advan Neova Ad08r ook aanraden. Op de achterband haal ik er 12.000-15.000km mee dat is niet veel minder dan wat ik met een Bridgestone S02a met N codering deed.


Dat ligt zeker deels aan de uitlijnen of een issue in de wielophanging zoals speling of slechte dempers. Maar de boxster, waar ze onderuit komen, was voorzien van nieuwe Koni fsd rondom, alles spelingrij gemaakt en nieuw uitgelijnd. Dat deel is dus geminimaliseerd.

Een deel van het cuppen ligt ook aan de band zelf. Samenstelling, stugheid van bv de wang en het profiel. Een v profiel cupt altijd sneller dan een "normaal" profiel.

Idd ben ik ook wel fan van semislick. Zal de Advan in gedachte houden voor de volgende wissel! (Ergens tussen 10 en 15k verder schat ik :) )


10 mei 2017 19:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De banden zijn binnen.

Voor alvast gemonteerd. Achter ben ik nog met de verlaging bezig, dus die wielen kunnen er morgen pas op voor het totaalplaatje.

Ben erg tevreden over de nieuwe kleur van de velgen!

Ook de remklauwen en naven zijn voorzien van een nieuw laagje lak.
Zo oogt het geheel steeds frisser!


Afbeelding


11 mei 2017 14:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
En vandaag was het dan zover.
Eindelijk weer eens een rondje rijden!

Motor loopt erg fijn, bak schakelt goed en alles voelt weer vers en fijn. Morgen even fijn wassen en wat afwerkpuntjes doen. Maandag naar de apk.

Vandaag ook het interieur weer opgebouwd, schoongemaakt en de stoelen vervangen. Wat een verschil!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En even een snel fototje van het eind resultaat met de wielen, verlaging enz.
Afbeelding


12 mei 2017 23:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Top hoor! :res:


13 mei 2017 0:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos schreef:
Vandaag ook het interieur weer opgebouwd, schoongemaakt en de stoelen vervangen. Wat een verschil!

Afbeelding
Afbeelding

Wow, ik dacht dat je wat zei.... :shock: Het verschil van mevrouw Veerkamp met Kim Feenstra... :wink:

Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 mei 2017 6:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ziet er geweldig uit!

Turbo velgen staan geweldig onder auto. Zijn deze een tint donkerder gespoten?


13 mei 2017 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
@Horn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@a-line; ze zijn idd een tint donkerder gespoten!


13 mei 2017 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ziet er keurig uit martijn. Hopen dat hij nu niet te stug is.
_________________________________________
6 platte groeten, René


15 mei 2017 8:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Prachtige stoelen!


15 mei 2017 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Jens01 schreef:
Ziet er keurig uit martijn. Hopen dat hij nu niet te stug is.


Tot nu toe valt het me enorm mee! Ik heb het comfort (gelukkig) behouden.

De veren zijn overigens van H&R.

Ook de APK was een eitje. Enkel achteruitrijlicht dat er spontaan mee stopte. Nieuwe schakelaar erin en het werkte weer.
Meteen de auto laten uitlijnen.

Gisteravond heerlijk een stukje gereden met de kap open. Ik ben (opnieuw) verliefd :) :) 8)


16 mei 2017 8:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De versnellingspook begon behoorlijk speling te krijgen op de bussen, dus die wilde ik vervangen (schakelen ging nu wat vaag). Maar omdat ik ook de slag aan de lange kant vond, besloten een shortshift kit te monteren.

Dit vanmorgen tussen de bedrijven door gemonteerd. Wat een wereld van verschil! De bussen zijn weer mooi strak, dat zorgt al voor een veel strakkere schakelgang, maar ook de slag is veel korter (voor/achteruit, dus zeg van 1 naar 2, van 3 naar 4 enz. )

Schakelen voelt nu weer mooi strak en naar mijn idee zou het zo af fabriek moeten zijn. Super upgrade als je het mij vraagt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog opzoek naar een andere pook knop. Als ik bv kijk op Rose-passion vind ik niet de juiste. Daar staat enkel de variant waarbij de hoes een geheel vormt met de knop. Ik heb nu een losse knop en hoes. Dit vind ik persoonlijk mooier (en hij is iets groter, waardoor ik hem fijner vind vast pakken). Tevens staat hierin het porsche logo, leuk detail, wat de andere niet lijken te hebben.
Wie weet of deze pook bij een aparte uitvoering hoort, of wellicht helemaal niet origineel is?

Afbeelding


30 mei 2017 14:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Het is wel origineel. Heb dezelfde pook in mijn Boxster.
_________________________________________
Boxster S '04


30 mei 2017 17:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Dit is hem denk ik.

Maar wel aardig duur.

http://www.classicshop.porsche.com/pcos/zentralseite/996/alle-baujahre/hand-fusshebelwerk/schaltknauf-aluleder-in-schwarz-fuer-porsche-986-und-996-2001-2002-99642498115vrj.html


30 mei 2017 18:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Dat lijkt er erg op idd! Alleen is bij mij het logo niet in kleur (of alle kleur is eraf) en ik heb niet de alu rand onderaan de hoes.

Wat je zegt, wel enorm duur :shock:


30 mei 2017 18:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Wat is dat super als je alles zelf kunt doen. Dat moet een heerlijk gevoel geven, al die nieuwe onderdelen :thumleft:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


30 mei 2017 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Degene die jij noemt bij Rosepassion heb ik geïnstalleerd. Maar dat lijkt me niet helemaal een originele pook te zijn zoals jij zoekt. Ze zijn idd stevig aan de prijs.


30 mei 2017 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Het is al een tijdje stil, maar dat komt omdat ik vooral gewoon aan het genieten ben van de auto!
Wat een fantastische wagen!

Ondertussen wel een origineel windscherm gekocht. Dat is toch een heel stuk fraaier dan de aftermarket zooi.
Verder ben ik weer een lijstje met onderdelen aan het opstellen voor een nog verdere verbetering... nu twee weken vakantie, dus kan mij dan mooi bedenken wat er allemaal moet gebeuren!
Allemaal niet zo spannend, maar wel dingen die het gehele moeten afmaken. denk aan:
-koppeling en rem pedaal rubber
-raamrubber op portier (als ik mijn linkerraam open, trekt hij het buitenste rubber mee. afstellen maakt geen verschil, dus proberen of hij met een nieuw rubber wel weer fijn gaat).
-zonneklep zijn voorzien van airbag veiligheidsopdruk. Of een nieuwe erop, of een klep zonder deze opdruk (ik denk te zien dat een EU model dit niet heeft?)
-Midden tunnel`, ofwel vernieuwen ofwel spuiten
-Kmstand display vervangen, daarin zit een vlek (of EU klokkenwinkel erin zetten zodat ik meteen km's en graden C heb ipv mijlen en F.
-Ik denk weer over Koni FSD. Vind de huidige schokdempers wel erg soepel... (is dat US eigen wellicht?)


22 jul 2017 8:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Weke short shift kit heb je geïnstalleerd? FunctionFirst?


22 jul 2017 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Mijn shortshifter komt van Epman Racing parts. (italy)


22 jul 2017 11:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Vandaag voor t eerst met dak open op pad met het nieuwe (originele) windscherm. Ik ben verbijsterd, wat een enorm verschil maakt dit ten opzichte van zo'n immitatie/aftermarket!! Zou je niet zegen, maar hiermee heb je echt 80% minder wind in je nek ten opzichte van de aftermarket schermen.

Dit is zijn geld dubbel en dwars waard!


26 jul 2017 12:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos schreef:
-Midden tunnel`, ofwel vernieuwen ofwel spuiten


Spuiten :thumleft:
Vorig jaar ook gedaan voor de middenconsole van mijn GT3. Erg happy mee.
Afbeelding


26 jul 2017 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Sinds vanmiddag staat de teller van de door mij gereden kms in de 911 op 10.000! Leuk moment en nog altijd even blij ermee als bij km 1. Stiekem rijd ik er dus meer mee dan ik dacht (ze heeft ook nog een aantal maanden stil gestaan vanwege het grootste onderhoud aan oa motor). Het is een auto voor erbij, maar ondertussen pak ik hem vaker dan de andere als er enigsinds kans is!

Helaas echter de laatste tijd erg weinig tijd voor aanpassingen en verbeteringen aan de 911.

Wel even tussendoor het nodige onderhoud doen.
De remmen waren aan vervanging toe en heb gekozen voor brembo hitte behandelde schijven met gecoat hart (zodat de naaf langer mooi blijft) en ferodo DS2500 remblokken.


Afbeelding

Afbeelding

Meteen de spacers geplaatst. Voor 20mm en achter 15mm. Staat een stuk mooier op de wielen nu!

Daarvan binnenkort foto's!


24 okt 2017 22:26
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.