Update:
De RSR spatborden zijn nu gelast en glad gemaakt, en we hebben de meeste verstevigingen ook klaar en op z'n plek.
Details als de cut-off switch zijn gemaakt, als ook het gat voor de externe 'pull' voor de brandblusser.
Ik heb de oliekoeler (Setrab) ontvangen en die is nu geplaatst; Past mooi in de uitsparing in de RSR voorbumper.




We hebben nog even moeten zoeken naar hoe de 'battery blacking plates' (kan zo snel niet op een nederlandse naam komen) er bij de originele auto uitzagen.
Sommige RSRs hebben nog steeds een accu in de uitsparing linksvoor, andere hebben er helemaal geen meer (accu in de smuggler box), dus we hebben besloten om het precies zo te doen als de echte R6 Martini RSR (911 360 0588) het had; beiden verwijderd en een blanke metalen plaat erin gelast.


Verder hebben we de punten waar de 5-punts REPA gordel/harnas in de hoedenplank gelast, en de voeten voor de rolbeugel gelast, nog wat gaten in het dashboard (die een 73er niet heeft en een 74+er wel) gedicht, en verstevigingen voor de anti-roll bar (voor) erin gezet.
Tenslotte heb ik eindelijk de stoelen besteld, omdat we moeten kijken of de bevestiging werkt voordat we de auto gaan blasten en spuiten.
Het is een zogenaamde lollipop stoel voor de bestuurder geowrden, en een 'standaard' RSR stoel voor de passagier, precies zoals bij het origineel.
De RSRs werden standaard met wat nu de 'RSR' stoel heet geleverd, maar in 1973 werd er door de fabrieksteams al ge-experimenteerd met de lollipop stoel, die vervolgens vanaf 1974 z'n weg vond in de RSR turbo's en 935s. "It's all about the details"

Het origineel:


Volgende grote klussen zijn het erin zetten van het paneel in de voetenruimte waar het pedalencluster (met dubbele remcilinders) zit, en de bevestigingen van de beugels voor de verkorte 'trailingarms'. Om die te lassen moet het metaal van de achterstoelen eruit, dus veel tijd en werk...
Oh, en nog een klein succesje. Ik heb lang getwijfeld over welke benzine tank ik zou doen. RSRs in 1973 kwamen standaard met ene pklastic 110L tank; die is ontzettend duur, maar wel nog te krijgen. De fabrieks-race auto's (Martini, Penske, Brumos) hadden echter een 120L safety fuel cell met dry-beaks en twee vulgaten door de motorklep.
Uiteraard is daar weinig over te vinden, dus had ik dit al uit m'n hoofd gezet. Ik heb nu echter ontdekt wie er aan de restauratie van het origineel heeft gewerkt, en de beste man heeft mallen van deze fuel cell gemaakt. Long story short: hij gaat mij een replica fuel cell maken (met een aangepaste blaas van fuelsafe), zodat ook dat detail precies goed gaat zijn.