Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 maart 2024 10:57



Antwoord op onderwerp  [ 476 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S 2003
In het groene hart
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Lekker bezig gaaf om te volgen en te zien hoeveel tijd je ook in de research steekt! :res:
_________________________________________
Some days, nothing beats a good drive...


12 nov 2019 9:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Korte update.
Het schuren is eindelijk klaar!
nou ja, het schuren van de epoxy laag is klaar, het volgende is 't nat-schuren van het geheel (!) zodra de auto in de primer staat, maar ja, het is voortgang.
Het duurde met name zo lang omdat ik zelf alleen op zaterdagen aan de auto kan werken en de werkplaats waar ie staat niet altijd op zaterdag open is.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verder zijn we met filler de auto strak aan het maken en de kleine afwijkingen in panel-gaps aan aan het passen.
Bij Kroon een complete kabelboom besteld; het is uiteindelijk een variatie op de kabelboom voor een 1973 Carrera RS, aangezien de RSR toch wat specifieke andere dingen heeft.

Komende maand gaat ie eindenlijk in de lak, en dan gaat het de goede kant op. Ik moet maar eens gaan kijken waar ik het motor werk ga laten doen.

Oh, en na aanleiding van het topic over 'Team 4711', heb ik hier iemand de opdracht gegeven om mijn Bell helm te beschilderen zoals die van Gijs van Lennep was toen ie de Targa Florio won in '73.

volgende keer meer :mrgreen:


07 feb 2020 6:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mooi man! Echt jaloersmakend project
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


07 feb 2020 8:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het schuren van de epoxylaag is eindelijk helemaal klaar, en alle bodyparts zijn er weer opgezet om panel-gaps goed te krijgen en de buitenkant mooi strak te krijgen. Als het goed is gaat ie komende maand naar de spuiter voor de primer laag.

Het setje extra lange RSR rubbers voor tussen de bumpers en body bevatte helaas twee rechter achterkanten, dus een linker is onderweg, en we hebben de hood tie-downs er op gezet. De meeste mensen zetten deze inlijn met de buitenkant van de oliekoeler, maar oude foto's lieten zien dat de Martin auto deze meer naar binnen had staan. Dat doen wij uiteraard dus ook.

Verder nog wat onderzoek gedaan naar de andere instrumenten; blijkt namelijk dat deze de specifieke Europese uitvoering zijn, met 'OEL' en 'DRUCK' in plaats van 'OIL" en 'PRESSURE' die je meestal vindt. Ik denk dat ik de juiste combi instrumenten online gevonden heb, maar we zullen het zien als ze arriveren.

Ik ben nog op zoek naar een 300 km/h kilometer teller, ook moeilijk te vinden, want de meeste online zijn of gemodificeerde 'gewone' 250 tellers of zijn van de later G-serie. De correcte instrumenten zijn te herkennen aan een zilveren knoop in het midden, en de latere G-serie meters hebben deze niet.
In feite is dit een beetje belachelijk, want de R6 Martini auto had zwarte stickers over deze zilveren knopen gezet vanwege reflectie; maar ja, je hebt OCD of je hebt het niet...

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


26 feb 2020 0:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Altijd smullen om te lezen. :popcorn: :res:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


26 feb 2020 6:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
:lol: zonder OCD ga je zon project ook nooit tot een goed einde brengen.
Respect :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 feb 2020 9:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Leuke update weer :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 feb 2020 9:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
:thumleft: :thumleft: :thumleft:


26 feb 2020 10:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
tijd voor 'n update.
Ik heb de laatste tijd gezocht naar de instrumenten die in de RSR zaten. De toerenteller was speciaal (uit een 910 of 917 racer), maar de anderen zijn ook weer niet heel erg standaard.

Gebaseerd op oude foto's, andere projecten, de PET manual en boeken, blijkt dat de RSR de volgende 4 instrumenten (geen klokje) had in 1973:

* VDO gecombineerde fuel/oil gauge, 80mm diameter, 911.461.206.xx, europese versie voor 'n 100L brandstoftank met "OEL" op 't scherm.
De R6 auto had deze 90 graden naar links gedraaid, met een zwarte stikker over de zilverkleurige cirkel, en had twee Dymo labels: "OELTANK" en "BENZINTANK".

* VDO combo olie temp & druk instrument, 911.641.103.00, 100mm diameter, euro versie met tekst "DRUCK" aan de rechterkant, (niet: "PRESSURE"), met olie dipstick logo boven. R6 had ook hier weer een vierkante zwarte sticker om reflectie tegen te gaan.

* VDO 10K toerenteller, 115mm, 911.641.304.00, 30,000imp, maar R6 had 'n 100mm tacho uit de 917 in een metalen ring om te passen.

* VDO speedo, 300kph, 100mm, 911.641.503.00, ook weer 'silver dot', met rode lijnen in de zone tussen 50 & 60kmph.

De eerste twee waren via Ebay te vinden, maar de 300km/u teller is moeilijker; er staan een hoop fakes op ebay (waar toch gewoon goud geld voor gevraagd wordt) en ze zijn niet meer nieuw te krijgen. Anyway, uiteindelijk via een webwinkel in Duitsland toch nog een gerestaureerde gevonden dus weer een item minder op 't to-do lijstje.

AfbeeldingAfbeelding

Verder zijn de bevestigingspunten voor de rollover bar gelast; niet erg mooi maar dat was zoals ik het wilde; de mannen van Werk 1 waren nl ook niet zo precies en stonden onder tijdsdruk.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Verder is de auto nu bijna klaar voor de onderlaag verf. Nog een paar weekjes; ik kijk er erg naar uit!

Edit: de foto van het dashboard van de gerestaureerde R6 heeft linksonder : "Lichtung" staan. :scratch:
(da's dus fout afgekeken van de oude foto's want er hoort op het Dymo label: "lichtsch" (licht schalter) te staan. Amateurs! :mrgreen:


17 maart 2020 23:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
patrick911 schreef:
Verder zijn de bevestigingspunten voor de rollover bar gelast; niet erg mooi maar dat was zoals ik het wilde; de mannen van Werk 1 waren nl ook niet zo precies en stonden onder tijdsdruk.

:cheers: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


18 maart 2020 7:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Leuke updates weer (ik had de vorige nog niet gelezen)!

Ga zo door :res:


18 maart 2020 8:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
@ Patrick....... nog wat inspiratie op doen...... :mrgreen:

https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/510828/Cars_Characters.html#

De helm komt ook nog voorbij :!: vanaf 4.19 :!: met de bewuste stikker erop :D


29 maart 2020 18:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Thanks Willem :thumleft:

10 miljoen? :shock:
Dan lijkt m'n budget overrun ineens helemaal niet meer zo'n ramp :mrgreen:


29 maart 2020 23:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vlakbij Groningen
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
:mrgreen:

Ik moest nog ff terug denken aan dit project toen ik de aflevering zag met van Lennep. Echt genieten was dat! Misschien kun je via Werner Budding wel in contact komen met de eigenaar van het originele exemplaar :)


31 maart 2020 11:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #140
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
en dan stiekem omwisselen ... :mrgreen: :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 maart 2020 16:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Daar zou ik 2 keer over nadenken :wink:

Die van Patrick is straks mooier en beter :idea:


31 maart 2020 18:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Olaf schreef:
Die van Patrick is straks mooier en beter :idea:


Dank je Olaf, no pressure... :mrgreen:
Ik sta op het moment voor een moeilijke keuze. Ik ben sinds maanden met KJ van Gunnar Racing aan het mailen over het maken van een exacte kopie van de 120L FT3 fuel cell die men voor de fabrieks auto's maakte. Er zijn ooit maar 4 auto's met deze oplossing gemaakt en alleen Kevin heeft de mallen, omdat ie aan de echte R7 en de Brumos RSR heeft gewerkt en destijds voor een Brumos replica deze tank al eens heeft gefabriceerd.
Ik heb zelfs de uiterst zeldzame 'dry breaks' weten te bemachtigen, maar nu houdt de beste man me al een tijdje aan het lijntje.
Hij heeft toegezegd met uiteindelijk het aanbod om in het voorjaar van 2020 te beginnen. Ik heb inmiddels aangeboden om een flinke aanbetaling te doen, waarop hij ietwat beledigd reageerde dat "geld niet het issue is, maar tijd wel".

Nou is dat niet zo gek; hij heeft wel wat beters te doen (zoals racen met Derek Bell op Daytona een paar maanden geleden, of het maken van een 914-6 voor Mr. Oats (ja, die van Hall & Oats), maar toch....

De auto is nu zo goed als klaar voor de primer, maar zolang ik niet weet hoe de tank past en de bevestigingen regel, zowel als de gaten in de voor klep op de juiste plaats, houdt dit m'n projekt op en kan ik niet verder.
Alle andere RSRs hadden een (plastic) 110L tank, en dat kan uiteraard altijd nog, maar dat is niet hoe het hoort, dus 'last resort'.

Iemand een idee hoe ik de beste man op een vriendelijke en beleefde manier kan motiveren hieraan te beginnen? :)


31 maart 2020 23:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


01 apr 2020 7:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Als je pech hebt, heb je je tank aan het einde van het jaar (nog niet).

... door gaan met afbouwen - en in een later stadium (of over een paar jaar) de tank plaatsen en de aanpassingen doen.
Zo'n kofferdeksel moet wel los in de zelfde kleur te spuiten zijn. Ook de aanpassingen aan de binnenruimte van de kofferruimte kunnen onzichtbaar weggewerkt worden.

- maar dat neemt niet weg dat ik je goed begrijp en je het het liefste in 1 keer goed wil doen :res:

patrick911 schreef:
Iemand een idee hoe ik de beste man op een vriendelijke en beleefde manier kan motiveren hieraan te beginnen? :)


Wellicht moet je een weekje vrij pakken en hem voorstellen te helpen met het bouwen van de tank :wink:

Als KJ écht aangeeft dat tijd de issue is - dan heeft hij (logisch?) andere prioriteiten ....

Probeer anders Sharon via LinkedIn te benaderen - kijk wie er van je connecties tussen jou en Sharon zit, misschien zijn dat ook connecties (of zelfs goede/betere bekenden) van K. :idea:


01 apr 2020 9:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Goede tip Olaf :thumleft:

Kleine update. Ik had een tijd terug bij de lokale officeworks een Dymo label maker gekocht omdat de RSR labels op de instrumenten en dashboard had. De labels waren echter niet erg lijkend, dus moest er een vintage Dymo besteld worden. "Ebay is your friend", dus voor een redelijk bedrag werd er vandaag een mooi compleet apparaat met 2 rolletjes en een verkruimelde 70s handleiding afgeleverd.

....alleen merkte ik na aanschaf pas dat er een umlaut zit in "Zündung" en dat deze label maker die Duitse symbolen uiteraard niet heeft.
Maar ja, met een zwarte pen is ook dat redelijk makkelijk op te lossen.... :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


02 apr 2020 4:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Carrera 2
In de buurt van Drachten
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Misschien heb je het al gedaan hoor maar veel foto's sturen van het vele harde werk wat je al gedaan hebt. Dan wordt hij vast enthousiast en raakt hij wellicht gemotiveerd(er) om jouw tank te maken.


02 apr 2020 7:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Eigenlijk zijn die labels niet consistent. Want "oel", moet in het Duits eigenlijk ook met trema zijn "öl". Misschien toch eens kijken of je in Duitsland iemand vindt die "zündung" toch voor je kan maken? Is toch zoveel mooier dan het met pen aanpassen (die straks na een aantal keer schoonmaken vervaagt). Zeker omdat je zo op het detail gericht bent.


02 apr 2020 8:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Wie zegt dat ze dit destijds ook niet met pen hebben opgelost, want “OEL” is?, net als op de instrumenten consequent gewoon zonder (zie ook “DRUCK” op het combo instrument) bij de auto.
Van het enige plaatje wat ik van ‘t originele dash heb, is het nl niet duidelijk te zien.


02 apr 2020 8:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Nard schreef:
Is toch zoveel mooier dan het met pen aanpassen (die straks na een aantal keer schoonmaken vervaagt)

Ik denk niet dat Patrick een witte pen heeft gepakt en stipjes gezet. Hij zal met de pen twee 'doorslagjes' hebben gemaakt die de puntjes opleveren.

@Patrick; geweldig gezicht, die plakkertjes op de meters. Ik wilde typen 'net echt', maar zoals al vaker geschreven in dit topic: echter kan het niet dan wat jij doet. :thumleft: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


02 apr 2020 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hoi Patrick,
Leuk om te zien dat je zoveel moeite doet om de juiste tekst op de juiste wijze op de instrumenten te krijgen!

Ik zie dat het stuurwiel dat in de R6 zit ook verschilt van het stuurwiel op jouw foto. Al gevonden hoe dat zit met dat stuurwiel?

AfbeeldingAfbeelding

Overigens vond op Youtube wat beelden van de race https://www.youtube.com/watch?v=tgvM_OLb9cs helemaal aan het einde van de film (vanaf 20:48) rij je mee in de RSR met Gijs ????
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


Laatst bijgewerkt door outletvalve op 02 apr 2020 10:56, in totaal 1 keer bewerkt.



02 apr 2020 10:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 476 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.