Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:54



Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Mijn 997 4s 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Mijn 997 4s
Kan ook gewoon de startmotor zijn die slecht is,
Heb ik aan de hand gehad met de 997.1 die af en toe slechts "klik" zei bij het omdraaien van de sleutel. Bij PCM heeft men toen gecontroleerd of de massakabel de schuldige was (d.m.v. een extra tijdelijke massakabel). Toen dat uitgesloten was heeft de startmotor vervangen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


28 feb 2020 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Mijn 997 4s
Klopt.

Aangezien de mijne nog niet heel veel km's had. Ben ik hier begonnen.
Ik was ook van plan om ook de startmotor te vervangen.

(Ik heb het eerst weer in elkaar gezet om bij een eventuele storing makkelijker dingen uit te kunnen sluiten..... :oops: )

Echter hij doet het nu dusdanig goed, dat ik dat heb laten zitten.

Enkel startmotor vervangen is wel stuk minder werk. :thumleft:


01 maart 2020 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Mijn 997 4s
Laatste tijd eigenlijk technisch niet zo veel gedaan. Vooral veel lekker in gereden.

Afgelopen winter wilde ik hem heel goed gaan poetsen. Daarvoor een lijstje gemaakt met spullen die ik er voor wilde aanschaffen.
Alles bij elkaar liep dat zo op dat ik ook eens geïnformeerd heb wat een behandeling bij detailkoning moest kosten. Patrick heeft me een dusdanige aanbieding gedaan dat ik daarvoor gekozen heb.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

De bumper, kofferklep, dorpels en achterspatborden zijn opnieuw gespoten. Er zijn nieuwe logo's geplakt en nieuwe steenslagfolie.
Verder is alles diep gepolijst en voorzien van een glascoating. Inclusief de velgen, remklauwen en alle trim.


Sinds dat ik wat meer in de auto rijdt begint met name de voorophanging steeds meer te kraken en piepen. Met name bij drempels etc.
Zo her en der zoekend zal het wel zo zijn dat de draagarmen hun beste tijd gehad hebben. Rubber is natuurlijk toch alweer 14-15 jaar oud.
Nu overweeg ik sterk om powerflex bushings te steken. Dat is deels ook een financieel argument.
Heeft iemand van jullie dat ooit zelf gedaan? Zoja; is het te doen? Ik heb redelijke sleutel-ervaring maar weinig ruimte en al helemaal geen brug.
Uiteraard moet ie daarna uitgelijnd worden. Ik ben met name bang voor de achterophanging. Toch wat complexer dan voor.

Verder heeft zich een kraakje in het dashboard ontwikkeld wat me mateloos irriteert. Vooralsnog ga ik zo het kniepaneel verwijderen om te kijken of ik iets kan vinden. Daarbij kan het ook het kraken van de voorruit zijn. Van wat ik zo gelezen heb. bij een 996 hebben ze zelfs speciale rubbers ervoor om het op te lossen.


21 mei 2020 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
Bericht Re: Mijn 997 4s
Leuk detail die rode S achterop! 8)

Wat betreft de Powerflex rubbers: zelf heb ik alleen ervaring met Powerflex bussen in de draagarmen van m'n BMW. 2 jaar geleden heb ik de rubbers van de bovenste en onderste draagarmen vervangen met Powerflex bussen om te kijken of t wat was. Kon er destijds goedkoop aan komen en t leek me mooi om te kijken of de auto daardoor ook minder bumpsteer had (de ophanging van een E28 is erg gevoelig voor bumpsteer). De bumpsteer was minder maar ik sta wel ieder half jaar iets aan de ophanging te doen :mrgreen: Doordat je 2 delen polyurethaan hebt met een losse stalen binnenbus ontstaat er frictie. De binnenbus gaat "werken" en naar verloop van tijd ontstaat er speling tussen de polyurethaan delen en de metalen bus. Tijdens het monteren heb ik kopervet op de binnenbus gedaan om het monteren makkelijker te maken. Helaas is dat kopervet er na een tijdje tussenuit geperst en hoor je dus wat kraken. De BMW staat dus om de zoveel tijd op de brug om de bussen in te vetten :mrgreen:

Zelf zou ik de Powerflex bussen niet zo snel op een Porsche gebruiken omdat ze veel harder slijten dan normale/originele rubbers. Daarnaast ziet het er ook veel frisser uit als je nieuwe draagarmen monteert ipv de oude te voorzien van Powerflex bussen :D


04 jun 2020 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Mijn 997 4s
Hier 50.000km en geen probleem met aantal powerflex bussen in de ophanging. Nog niets aan moeten doen. Niet invetten niks. Geen idee wat ze gebruikt hebben bij montage. Waarschijnlijk de bijgeleverde PTFE/silicone vet. Kraakt heel af en toe een beetje bij traag over vluchtheuvels maar weet niet of dat door de bussen komt. Stoort me verder helemaal niet.

Op petroleum gebaseerde vetten en anti-seize middelen zijn niet aan te raden voor PU omdat die geen goeie adhesie hebben. Silicone gebaseerd vet is daar beter voor.

Als je de draagarmen straalt voor montage van de bussen zien ze er ook als nieuw uit!

Maar goed ... ik lees ook minder goeie verhalen over PU bussen. Geen idee. Hier in ieder geval tevreden en een strak sturende auto.


05 jun 2020 0:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Mijn 997 4s
Afgelopen week is mn 997 bij Madeno-Racing geweest.

In eerste instantie enkel om alle rubbers van de ophanging te vervangen door poly-ethuraan rubbers van powerflex. Hierbij heb ik gekozen voor camber en caster adjustable versies. Na overleg met Leo (eigenaar) besloten toch het onderstel wat verder aan te passen. Ik had hem verteld dat ik hem achter toch wel wat week vond. Met name in de comfort-stand.

Ik wilde geen nieuwe schokbrekerset. De dempers voor zijn nu 5000km oud dus echt zonde om te vervangen. De auto stond naar mijn mening net iets te hoog op zn pootjes. Ik wilde echter geen verlagingsset door enkel veren vanwege het risico een te laag resultaat. Een schroefset zou hier ideaal zijn maargoed de schokbrekers voor wilde ik houden.

Uiteindelijk hebben we dit gedaan:
Op de schokbrekers is een extra groef geslepen om de veerschotel net wat lager te krijgen. Voor +/-5mm, achter +/- 1,5. Dit is nog veilig. De schokbrekers achter zijn gereviseerd maar ook aangepast. De shims in het binnenwerk zijn aangepast waardoor het dempingspatroon, met name op de lagere dempingssnelheden stugger is.

Uiteraard is na het monteren de auto volledig perfect uitgelijnd.

En dan het resultaat: Wat een verschil! :cheers:
Auto ligt zoveel beter op de weg, onvoorstelbaar. Snelle bochten (lees: rotondes) zijn perfect te nemen en een feestje dus.
De auto is in comfort stand nu lekker sportief maar niet te week. In de sport stand is ie goed hard.
Erg lastig een gevoel in rijden uit te leggen, maar het voelt zo veel beter aan. Het lijkt een andere auto.

Plaatjes:
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding


25 feb 2021 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Mijn 997 4s
geen half werk zie ik wel :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


26 feb 2021 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn 997 4s
Ik ben wel benieuwd of je het kraakje onder je dashboard al hebt gevonden? Ben namelijk zelf ook op zoek naar dat kraakje :D


28 feb 2021 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Mijn 997 4s
Dat ziet er goed uit en dat allemaal bij ons in tholen


28 feb 2021 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Mijn 997 4s
Nope,

Kraakje nog niet gevonden. Eerlijk is eerlijk: ook niet heel erg naar gezocht.


28 feb 2021 21:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mijn 997 4s
Mooi man. Vooral dat je er zo tevreden over bent!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 feb 2021 22:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Mijn 997 4s
JdC schreef:
Ik ben wel benieuwd of je het kraakje onder je dashboard al hebt gevonden? Ben namelijk zelf ook op zoek naar dat kraakje :D


Dat had ik ook met mijn 997 MK1...om het op te lossen moest de voorruit er uit... was een best ingrijpende reparatie voor een kleine irritante rammeltje.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 feb 2021 22:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Mijn 997 4s
Is dat dan garantie?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 feb 2021 22:08
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Mijn 997 4s
Bij mijj gelukkig wel :D
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 feb 2021 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Mijn 997 4s
Dank heren.

Heb me wel aardig ingelezen op dat kraakje. En idd vaak eindigt een hoop gepruts in de voorruit eruit.

Zet voorlopig m’n raampje wel open.


01 maart 2021 8:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Mijn 997 4s
Wat doen ze dan als het voorraam eruit gaat? Of anders gevraagd wat is dan de oorzaak van dat kraakje?


01 maart 2021 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Mijn 997 4s
Wat ik er tot nu toe van weet een bevestigings clipje/klemmetje/dingetje achter het dashboard waar je enkel bijkomt als je de voorruit eruit haalt.

Dit in verband met de ergonomische onmogelijkheden van het menselijk lichaam. :wink:


01 maart 2021 18:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Mijn 997 4s
okay, bedankt. Ik ga voordat ik mijn raam erin zet eens even zoeken. Zou jammer als ik dat rommeltje hoor terwijl het raam er net uit is geweest.


01 maart 2021 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn 997 4s
Haha ok, voorruit eruit is net teveel van het goede voor een klein kraakje. Ik ga toch nog eens een ritje in de bijrijdersstoel maken en op zoek (het zit bij mij rechtsvoor), mocht ik op iets anders stuiten dan laat ik het weten!


03 maart 2021 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Mijn 997 4s
Mijn kraakje kwam uit mijn bijrijders deur bleek. Heb de panelen verwijderd, kon niet meteen vinden wat het zou kunnen zijn. Toen heb ik de verschillende kabels en clips waar speling op zat allemaal maar vast gezet. En yes! Het kraakje is weg! Nu al zo’n 500km geen geluid. Dus voor degenen met een vergelijkbaar probleem, in de deur is het probleem goed te verhelpen :thumleft:


18 jul 2021 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Mijn 997 4s
Afgelopen voorjaar begon mijn olie verbruik in snel tempo erg hoog te worden.
Waar ik eerst van beurt naar beurt reed, moest er ineens veel bij.
Ook de linker uitlaat begon erg zwartig te worden:

Conclusie: "ik ben aan de beurt" :cry:

Bij aankoop heb ik de auto laten keuren bij v/d Gugten incl. endoscopie. Er kwamen toen wel wat " lichte vegen" naar voren, maar daarbij de mededeling: dat hebben ze bijna allemaal wel. Dit is nog niets om je druk over te maken. Desalniettemin heb ik op basis van dat keuringsrapport (stonden nog wat andere kleinigheden op) de prijs erg weten te drukken. Alle reparatiekosten (incl. revisie) gingen er van af.
In overleg met Michel van Autoresto destijds toch de modificaties laten doen onder het motto: wie weet is het voldoende.
Dat was het dus de afgelopen 3 jaar, tot afgelopen voorjaar.
Helemaal als een verrassing kwam het dus niet.

De motor is onder handen genomen door Autoresto. Ik lees en hoor wisselende verhalen, maar die van mij zijn enkel positief. :cheers:
Ik heb wel gekozen voor het vervangen van alle cilinderbussen ipv. 3. Dat laatste doen ze nog wel eens om de kosten enigszins te drukken.
De bussen zelf komen in dit geval van Hartech. De prijs van de modificaties van enkele jaren terug is keurig van de prijs van de revisie afgegaan met daarbij nog wat extra's. (uitermate netjes van Autoresto IMHO).

Ik had niet verwacht dat het zoveel zo schelen. Michel vertelde me al dat het blok wel heel mooi soepel liep. Eerlijk gezegd had ik dit een beetje weggezet als "keeping the customer happy". Maar je merkt echt veel verschil! Wow :ba: :ba:
Nu netjes inrijden. En van de winter het interieur aanpakken...... :lol: :lol:

Voor de liefhebbers enkele foto's
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


25 nov 2022 17:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Mijn 997 4s
Mooi om tezien, dat een paar van die krassen zoveel olie doorlaten. Vind resto ook altijd leuk om tekomen.


25 nov 2022 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Mijn 997 4s
Hoeveel km heb je er tot de revisie mee gereden en hoeveel olie moest erbij tussen de beurten?
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


25 nov 2022 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Mijn 997 4s
Er stond 113k op de teller.
Tussen de beurten hoefde ik geen olie bij te vullen. Toegegeven: de beurten waar jaarlijks, niet om de 10000 km.

Afgelopen lente moest ik ineens een liter bijvullen. Die daarna ook vrij snel weer weg was.


25 nov 2022 21:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Mijn 997 4s
"Lekker verhaal" weer over een 997 :shock: . Net nu ik van plan ben om over te gaan van de 993 naar een 997. Dan blijkt een AKK toch ook weer niet alles te kunnen afdekken. Uiteindelijk dus 13000 km na aankoop ben je het haasje. Ik blijf het toch bizar vinden, dat een auto die zo goed zou moeten zijn toch regelmatig dit soort kostbare narigheid laat zien. Ik weet wel, op alle verkochte 997's zijn het er maar "enkele". Maar toch. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken :scratch: :scratch:
Succes met het inrijden CJ.


27 nov 2022 17:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belbeyl, rene leclerc, Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.