Zo, nu even wat meer tijd achter een pc om wat op te schrijven voor jullie.
De auto is dus door de verkoper naar PS Rispens gebracht voor herstel half november, wat in eerste instantie een motorwissel had moeten worden. Dat was de "goedkoopste" optie en werd volledig onder garantie door de verkoper, niet door Rispens dus, vergoed. Dat proces werd in gang gezet en na twee motor afgekeurd te hebben, door Rispens, omdat hij deze niet goed genoeg vond om te installeren (TOP!!) kregen we het voorstel van "Er kan ook revisie/reparatie plaats vinden, dit is echt duurder, maar dan behoud je wel het originele blok bij de auto". Hier hebben wij even over nagedacht en besloten dit te doen.
Al met al vlogen zo de weken al voorbij, ik kan de exacte datums van alles niet meer herinneren. Maar in ieder geval, diagnose 1 van Rispens was bore score. 100% zeker. Echter bij demontage van de motor bleek dit niet het geval, maar was er schade aan een krukaslager zichtbaar. Alles wat daarmee te maken had hersteld en gemonteerd. Tik was er nog steeds.
Motor er weer uit, van alles gecontroleerd en na laten/gekeken door hem en wat andere specialisten geloof ik, kon het wellicht iets met de nokkenassen, kleppen/klepstoters? zijn. Dus dat allemaal vervangen en weer gemonteerd. En nu weet ik niet zeker of dit volgende stukje hier hoort of voor deze alinea, maar goed. Zo belangrijk is dat niet perse. Toen het spul weer in elkaar zat tikte hij dus nog steeds, maar was er ook een motormanagement lampje wat niet weg wilde. Hierop zijn wat sensoren vervangen. Daarna met test rijden bleek de tik er dus nog in te zitten, maar liep er bij tanken ook allemaal KVS uit de voorkant.
Wederom de motor uitgebouwd. Daarop is er een zooi spul naar de Drentse motorenrevisie gestuurd voor controle/revisie voor nieuwe cilinderbussen en bleek cilinder 6 ovaal te zijn (op minimaal niveau, maar door hitte en uitzetten zorgde dat blijkbaar voor de tik). Na dit gebeuren dus wederom de motor gemonteerd door Rispens en uiteindelijk dus afgelopen vrijdag de 16e opgehaald door de verkoper bij hem waarop wij hem zaterdag dus weer op konden halen.
Dit is voor Car Creations waar wij de auto kochten een enorme tegenvaller geweest met best verlies op deze auto, maar zij hebben dit echt geweldig opgepakt. Geen zorgen gehad in hun service en diensten. We kregen een leenauto in gebruik vergoed. De 987 werd op trailer opgehaald bij ons thuis en met afhalen stond hij gewassen klaar. Super bedrijf. Echt heel tevreden over.
PS Rispens heeft echter de grootste klappen gehad in dit verhaal. Ik zal daar niet teveel over uitweiden wat dat is niet netjes, maar hoe hij dit heeft doorgezet en naar belofte heeft opgelost is fenomenaal! Keer op keer tegenslag en toch gewoon voor het beste resultaat gaan en voor je eigen expertise en kwaliteit staan. Echt, breng je auto naar deze man toe voor onderhoud of wat dan ook. Want hij verdient het werk!
En uiteindelijk heeft de Drentse motorrevisie dus ook gewoon top werk geleverd. Blok loopt nu zo mooi en soepel, stil en je voelt zelfs met 20% gas bij 2700rpm al dat ie alleen maar meer wil doen.
Niets anders dan lof voor deze 3 partijen!