Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 jul 2025 15:37



Antwoord op onderwerp  [ 559 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De drie P s
Porsche
Patrick
Perfectie
Wat een geweldig projectje :mrgreen:


03 jun 2025 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Beetje stoffig, maar het lijkt al haast op een echte auto zo :P
Afbeelding

en ja, de rijhoogte is nog steeds niet aangepast.


18 jun 2025 8:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Eindelijk wat goed nieuws. Omwisselen van de veren (achter/voor) maakte het verschil - de auto staat nog steeds iets te hoog, maar wat gewicht op de voorkant maakt nu ieder geval zichtbaar verschil.
Raar dat Elephant racing destijds de veren verkeerd op de struts heeft gezet, maar ja, het is mooi dat het is opgelost.

Afbeelding

Het is nu alleen nog de bumpers die we moeten afwerken voordat de auto in de blanke lak kan.
Voor de voorbumper betekent dat dat we het rooster/grille voor de olie-koeler moeten monteren, en voor de achterbumper moeten we passen of de grotere RSR olietank erin past.
(Foto's van Maxted-Page laten zien dat bij de restoratie van R6 er een stuk uit de onderkant van de achterbumper gehaald is om het te laten passen - tank is dieper.)
de gaten in het chassis voor oliefilter en de olie-vulpijp passen niet mooi, dus er moest wat gezaagd worden, maar de bumper kan gelukkig intact blijven.

Het ziet er voor mijn gevoel goed uit. Niet te gepolijst, maar wel netjes, dus precies zoals je verwacht een race-auto er destijds uit zou zien.
helaas zijn de standaard brackets niet lang genoeg dus moeten we de koeler een de onderkant ook vast zetten, en er is niet heel veel ruimte om mee te werken... het is ook nooit eens makkelijk :roll:
Hopelijk snel wat meer goed nieuws en een minder stoffige auto :lol:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

en ja hoor, die rubbers tussen bumper en chassis zijn tijdelijk - de nieuwe zijn strak


27 jun 2025 6:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
:popcorn: :popcorn: :popcorn: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


27 jun 2025 7:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dat zijn weer enkele stapjes vooruit

patrick911 schreef:
en ja hoor, die rubbers tussen bumper en chassis zijn tijdelijk - de nieuwe zijn strak

Denk je nu werkelijk dat wie dan ook, welke dit topic gevolgd heeft, denkt dat jij die rubber zo zou monteren?
_________________________________________
Mvg,

René


27 jun 2025 7:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Een jaar of acht bezig, en dit is de eerste keer dat ik een bedrijf aan de schandpaal wil nagelen.
Rose Passion uit Frankrijk (rosepassion.com) heeft een gebruiksvriendelijke website en ik heb er al vaak een hoop dingen gekocht (voor zeker 15k euro in totaal).

Ik had nu echter de twee hardmetalen olie-leidingen nodig die van de olietank rechtsachter naar de centrale oliekoeler gaan.
die zijn meer dan 2 meter lang, en onhandig te vervoeren, dus ik moest een quote aanvragen (hun webtool kon dit niet aan).
Even slikken, aangezien de prijs voor vervoer naar Australie rond de 1,100 euro is. :shock:
k heb ook nog een oliepomp nodig, en het verschil in vervoer kosten was klein, dus doe die ook maar.

Vervolgens krijg ik het spul afgelopen woensdag afgeleverd, maar zie ik al meteen dat de doos beschadigd is. Er zijn stukken uit, een stuk is opengegaan, en de doos is niet recht.
Een van de olie-leidingen is verbogen en beschadigd, en de doos met de zware scavenger pump zit los in de grote doos (wat overigens twee kleinere dozen zijn die aan elkaar ge-taped zijn) en het schuiven kan best de oorzaak van de schade zijn.
Lijkt me niet echt DHL's schuld, want slecht verpakt: Enkel karton en niet eens volledig gevuld met plastic om schade te voorkomen, er lijkt wat plastic voor de vorm ingegooid (zie foto's).

Anyway, wat heen en weer ge-emailed, maar geen excuses of poging om iets recht te zetten, in plaats daarvan schuiven ze alles af op DHL.
Erg vervelend, en misschien heb ik gewoon geluk gehad al die tijd, maar de houding van Rose Passion is zooo teleurstellend dat ik mijn verhaal ga delen op socials en fora.
Als ik 1100 euro betaal voor transport, dan verwacht ik dat het mede zo duur is omdat men het goed moet inpakken. Tenslotte is naar Australie vervoeren makkelijk 4 verschillende vluchten
en een busje of 4 van begin tot eind.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Anyway, mijn 'rant' is over, maar voor zover het mij betreft is Rose Passion geen goed bedrijf om zaken mee te doen aangezien er geen enkele moeite wordt gedaan om een klant te houden.


12 jul 2025 9:41
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hier ook vergelijkbare ervaringen met ze, ik doe er tegenwoordig nauwelijks nog zaken mee. 95% van mijn bestellingen komen van Alpo.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 jul 2025 9:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ah, da's balen Patrick. De Passion zit daar vooral in het maken van een mooie site?


Die 1100,- zijn ongeveer alleen de kosten voor een luchtvracht met UPS naar Australië. Het verpakken hebben ze denk ik gedaan als een normale binnenlandse levering. En dan nog is het te slecht verpakt.

Ik maak voor grote pakketten die overzee verstuurd worden met zee- of luchtvracht een mooi stevig houten krat. Kost wat tijd en materiaal maar is de enige goede manier om iets te versturen.


Is de leiding wel weer netjes te krijgen? Meestal lukt dit wel. Met een beetje beleid en geluk is het straks misschien onzichtbaar hersteld.
_________________________________________
Rebel engineering


12 jul 2025 10:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hey Erwin, ik zat te denken om iets met knikkers te proberen, er dan wat kracht achter te zetten terwijl ik de ingedrukte bocht dan probeer met een tang te verwijderen. Moet vast wel lukken, we gaan van de week even passen om te kijken of het voor de rest wel goed is of dat er nog meer verbogen is.


12 jul 2025 15:28
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 559 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: patrick911


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.