Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 jul 2025 19:54



Antwoord op onderwerp  [ 575 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De drie P s
Porsche
Patrick
Perfectie
Wat een geweldig projectje :mrgreen:


03 jun 2025 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Beetje stoffig, maar het lijkt al haast op een echte auto zo :P
Afbeelding

en ja, de rijhoogte is nog steeds niet aangepast.


18 jun 2025 8:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Eindelijk wat goed nieuws. Omwisselen van de veren (achter/voor) maakte het verschil - de auto staat nog steeds iets te hoog, maar wat gewicht op de voorkant maakt nu ieder geval zichtbaar verschil.
Raar dat Elephant racing destijds de veren verkeerd op de struts heeft gezet, maar ja, het is mooi dat het is opgelost.

Afbeelding

Het is nu alleen nog de bumpers die we moeten afwerken voordat de auto in de blanke lak kan.
Voor de voorbumper betekent dat dat we het rooster/grille voor de olie-koeler moeten monteren, en voor de achterbumper moeten we passen of de grotere RSR olietank erin past.
(Foto's van Maxted-Page laten zien dat bij de restoratie van R6 er een stuk uit de onderkant van de achterbumper gehaald is om het te laten passen - tank is dieper.)
de gaten in het chassis voor oliefilter en de olie-vulpijp passen niet mooi, dus er moest wat gezaagd worden, maar de bumper kan gelukkig intact blijven.

Het ziet er voor mijn gevoel goed uit. Niet te gepolijst, maar wel netjes, dus precies zoals je verwacht een race-auto er destijds uit zou zien.
helaas zijn de standaard brackets niet lang genoeg dus moeten we de koeler een de onderkant ook vast zetten, en er is niet heel veel ruimte om mee te werken... het is ook nooit eens makkelijk :roll:
Hopelijk snel wat meer goed nieuws en een minder stoffige auto :lol:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

en ja hoor, die rubbers tussen bumper en chassis zijn tijdelijk - de nieuwe zijn strak


27 jun 2025 6:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
:popcorn: :popcorn: :popcorn: :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


27 jun 2025 7:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dat zijn weer enkele stapjes vooruit

patrick911 schreef:
en ja hoor, die rubbers tussen bumper en chassis zijn tijdelijk - de nieuwe zijn strak

Denk je nu werkelijk dat wie dan ook, welke dit topic gevolgd heeft, denkt dat jij die rubber zo zou monteren?
_________________________________________
Mvg,

René


27 jun 2025 7:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Een jaar of acht bezig, en dit is de eerste keer dat ik een bedrijf aan de schandpaal wil nagelen.
Rose Passion uit Frankrijk (rosepassion.com) heeft een gebruiksvriendelijke website en ik heb er al vaak een hoop dingen gekocht (voor zeker 15k euro in totaal).

Ik had nu echter de twee hardmetalen olie-leidingen nodig die van de olietank rechtsachter naar de centrale oliekoeler gaan.
die zijn meer dan 2 meter lang, en onhandig te vervoeren, dus ik moest een quote aanvragen (hun webtool kon dit niet aan).
Even slikken, aangezien de prijs voor vervoer naar Australie rond de 1,100 euro is. :shock:
k heb ook nog een oliepomp nodig, en het verschil in vervoer kosten was klein, dus doe die ook maar.

Vervolgens krijg ik het spul afgelopen woensdag afgeleverd, maar zie ik al meteen dat de doos beschadigd is. Er zijn stukken uit, een stuk is opengegaan, en de doos is niet recht.
Een van de olie-leidingen is verbogen en beschadigd, en de doos met de zware scavenger pump zit los in de grote doos (wat overigens twee kleinere dozen zijn die aan elkaar ge-taped zijn) en het schuiven kan best de oorzaak van de schade zijn.
Lijkt me niet echt DHL's schuld, want slecht verpakt: Enkel karton en niet eens volledig gevuld met plastic om schade te voorkomen, er lijkt wat plastic voor de vorm ingegooid (zie foto's).

Anyway, wat heen en weer ge-emailed, maar geen excuses of poging om iets recht te zetten, in plaats daarvan schuiven ze alles af op DHL.
Erg vervelend, en misschien heb ik gewoon geluk gehad al die tijd, maar de houding van Rose Passion is zooo teleurstellend dat ik mijn verhaal ga delen op socials en fora.
Als ik 1100 euro betaal voor transport, dan verwacht ik dat het mede zo duur is omdat men het goed moet inpakken. Tenslotte is naar Australie vervoeren makkelijk 4 verschillende vluchten
en een busje of 4 van begin tot eind.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Anyway, mijn 'rant' is over, maar voor zover het mij betreft is Rose Passion geen goed bedrijf om zaken mee te doen aangezien er geen enkele moeite wordt gedaan om een klant te houden.


12 jul 2025 9:41
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hier ook vergelijkbare ervaringen met ze, ik doe er tegenwoordig nauwelijks nog zaken mee. 95% van mijn bestellingen komen van Alpo.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 jul 2025 9:52
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ah, da's balen Patrick. De Passion zit daar vooral in het maken van een mooie site?


Die 1100,- zijn ongeveer alleen de kosten voor een luchtvracht met UPS naar Australië. Het verpakken hebben ze denk ik gedaan als een normale binnenlandse levering. En dan nog is het te slecht verpakt.

Ik maak voor grote pakketten die overzee verstuurd worden met zee- of luchtvracht een mooi stevig houten krat. Kost wat tijd en materiaal maar is de enige goede manier om iets te versturen.


Is de leiding wel weer netjes te krijgen? Meestal lukt dit wel. Met een beetje beleid en geluk is het straks misschien onzichtbaar hersteld.
_________________________________________
Rebel engineering


12 jul 2025 10:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hey Erwin, ik zat te denken om iets met knikkers te proberen, er dan wat kracht achter te zetten terwijl ik de ingedrukte bocht dan probeer met een tang te verwijderen. Moet vast wel lukken, we gaan van de week even passen om te kijken of het voor de rest wel goed is of dat er nog meer verbogen is.


12 jul 2025 15:28
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Da's mooi klote allemaal, Patrick :evil:

Ook ik heb moeten leren niet(s) meer bij Rose Passion te bestellen :oops:

Erwin schreef:
Ik maak voor grote pakketten die overzee verstuurd worden met zee- of luchtvracht een mooi stevig houten krat. Kost wat tijd en materiaal maar is de enige goede manier om iets te versturen.


Als ik Patrick was, zou ik volgende keer m'n spulletjes bij Erwin bestellen :D


12 jul 2025 16:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
patrick911 schreef:
.... met een tang te verwijderen.


Pas op, als je er een afdruk van de tang in drukt krijg je die er niet meer uit :!:
.
_________________________________________
Rebel engineering


12 jul 2025 19:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Inpakken in dubbel plastic en dan pur schuim ertussen spuiten. Doos dicht en het komt goed aan.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


13 jul 2025 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dat is ook een goed idee. :thumleft:

Nooit aan gedacht. Ga ik ook eens proberen.



.
_________________________________________
Rebel engineering


13 jul 2025 13:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Leuk voor de ontvanger :lol:
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


14 jul 2025 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Is ie wel onbeschadigd!!


14 jul 2025 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het was eigenlijk serieus hoor. Je doet het in twee helften. Veel bedrijven vervoeren op die manier breekbare spullen. Gaat perfect. Zijn hele setjes voor te krijgen en dan gaat het in twee zakken.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


14 jul 2025 12:07
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Klopt, ik ken het nog van vroeger — dan heb ik het over midden jaren ’90, toen ik bij Festo Pneumatics werkte. Daar verstuurden we ook alle cilinders in dozen waarin we een type PUR-schuim in een zak spoten. Daar legden we het onderdeel op, en dan nog een zak met schuim eroverheen om de doos op te vullen.

zoiets
Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


14 jul 2025 13:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Tja dik balen natuurlijk, maar dit zijn stukken die we in de logistiek “ugly parts” noemen. Grote lompe stukken die niet veel hoeven te wegen maar een crime zijn voor de behandeling ervan.
Ik zou de schuld voor de schade niet direct bij het bedrijf leggen, WEL de manier waarop ze met je klacht / probleem omgaan. Die doos is daar niet gescheurd vertrokken en cargo op luchthavens… zware job, onderbetaald, tijdsdruk.
Misschien helpt het als je ze aanspreekt in het Frans?
_________________________________________
MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster
Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS


14 jul 2025 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Waarom niet de schuld bij de verzender leggen? Hij verpakt t spul toch? Als ik bovenstaande vaas in een doos stop met een paar proppen krantenpapier eromheen, is het toch ook mijn fout als ie bij de verzending breekt?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


14 jul 2025 23:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dat is het inderdaad waar de verzender en ik van mening over verschillen:
ik denk dat deze 'ugly parts' op deze manier, in 4 busjes en 4 vliegtuigen over 16,000km, nooit onbeschadigd aan gaan komen.
Ik denk dan dus dat dat aan de verzender ligt, maar als ik DHL was, zou ik deze onderdelen, zo verpakt, ook niet ge-accepteerd hebben.

Waarom ik de schuld bij Rose-Passion leg? Ik weet zeker dat als ze hier een fysieke winkel hadden gehad, ze veel voorzichtiger zouden zijn, maar nu maakt het niet uit; de klant heeft betaald, dus "not my problem what happens after". Of, in dit geval: een typisch gevalletje van "met de franse slag" handelen. :mrgreen:


15 jul 2025 1:48
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Reviews over RP liegen er ook niet om … inderdaad bijna allemaal minder goed als het overseas betreft :|
Zelfs de UK na Brexit klaagt ….


15 jul 2025 8:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Volgens de (Nederlandse) regels is de verkoper verantwoordelijk voor het verzenden en het (onbeschadigd) aankomen van de goederen. Dus je klacht zou je bij RP moeten neerleggen en die zouden het moeten oplossen (evt met de partij die de verzending heeft uitgevoerd, maar feitelijk is dat niet jouw probleem). Afschuiven op de vervoerder kan dus mi niet - dan moet RP contact opnemen met DHL om het op te lossen. Maar goed, blijft lastig natuurlijk als ze gewoon niet bewegen...

Mss dat een meer formele klacht met de eis voor een nieuw deel of een vergoeding voor de beschadiging nog helpt?


15 jul 2025 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Patrick had het beschadigde pakket ook gewoon kunnen weigeren... Ik werk in B2B niet B2C, en daar gelden andere regels qua aansprakelijkheid. Alles op de verzender afschuiven lijkt me niet correct. Die blijft in the end wel verantwoordelijk, Patrick is de klant van RP en niet van DHL of zo, maar zij besteden shipping uit aan logistieke dienstverleners en eens het bij hen vertrekt, hebben ze geen controle meer over hoe er mee wordt omgegaan.
Wat waren de vervoercondities in de kleine lettertjes : Ex works? Free carrier? Carriage Paid to en noem het maar.

Plan geregeld shipments naar Australië maar dat zijn dan 40ft containers :wink:
_________________________________________
MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster
Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS


15 jul 2025 14:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Uit de Algemene Voorwaarden RP …

11.12 Als een of meerdere PRODUCTEN zouden ontbreken of beschadigd zijn, moet de KLANT of de ontvanger eventueel gemotiveerd voorbehoud maken bij de transporteur, binnen drie (3) dagen (feestdagen niet inbegrepen) na de levering en via een aangetekend schrijven met ontvangstbevestiging.

én:
Artikel 18 - Geschillen
18.1 Deze voorwaarden zijn onderworpen aan de Franse wetgeving.


15 jul 2025 15:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Volgens Google AI voldoet RP met die algemene voorwaarden niet aan de franse wetgeving:

Volgens de Franse wetgeving is de verkoper in principe verantwoordelijk voor de aankomst van een online aangekocht pakket. Dit geldt tot het moment dat de koper het pakket daadwerkelijk in ontvangst heeft genomen. Als er tijdens de verzending iets misgaat, zoals vertraging, beschadiging of verlies, is het de verkoper die verantwoordelijk is voor het oplossen van het probleem, en niet de vervoerder. De verkoper kan zich vervolgens wenden tot de vervoerder om eventuele schade te verhalen.

Uitleg:

Verkoper is aansprakelijk:
De Franse wetgeving legt de verantwoordelijkheid voor de levering bij de verkoper, niet bij de koper of de vervoerder.

Verantwoordelijkheid tot levering:
De verkoper blijft verantwoordelijk tot het moment dat de koper het product daadwerkelijk heeft ontvangen, ongeacht of het pakket is afgeleverd bij de buren of een ander afleverpunt.

Verkoper kan zich wenden tot vervoerder:
Als er problemen zijn met de verzending, kan de verkoper de vervoerder aansprakelijk stellen voor de schade of het verlies.

Dat lijkt hetzelfde als de Nederlandse wetgeving.


15 jul 2025 15:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 575 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.