|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
 Wat is een slecht onderhouden 944S2 nog waard?
Gisteren sprak ik op de Nieuwjaarsmarkt met een nonkel van me (80+) die de 944 S2 Cabrio van zijn overleden echtgenote in zijn geklimatiseerde stalling heeft staan. Geen roest en al lang in bezit, 25+ jaar. Zwart (lak) / zwart (kap, in zeer slechte staat) / zwart (leder, staat OK), achterstallig onderhoud tot en met (TOT EN MET x2), handbak, 260K km en hij rijdt er niet graag mee 'dat ding heeft geen stuurbekrachtiging en een handbak'.
Wat zou zoiets waard zijn, zelf dacht hij 3K (nou nee, zeker meer beste Nonkel) en wat een kostenindicatie (een richting / vork) is om die technisch weer goed te krijgen? Heeft in BE al een O-plaat. Ik heb er al mee gereden, het rijdt echt als een hok door dat achterstallig onderhoud (remvloeistof, remschijven, KVS, bougies, versnellingsbakolie, onderstel keiversleten etc etc etc) en heb zelf geen interesse, maar ik wil ook niet dat hij in het zak wordt gezet door een opkoper.
Die man heeft trouwens een erg leuke autohistorie (meerdere Pontiacs, Jaguars, Triumphs, Jeep...)
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|