Re: 986 project (doel: V8)
Bedankt voor de tips Evan! De ketting geleiders stonden op mijn lijst voor het moment dat de boel in mijn auto gebouwd zal gaan worden, maar ik zal zeker de andere punten ook overwegen. Secundaire luchtpomp was inderdaad een van de dingen op de lijst om te verwijderen, dus dat gaat goed komen. Waarschijnlijk moet ik het oliefilterhuis sowieso veranderen om de inlaat meer ruimte te geven. Mijn huidige idee is om de kanalen te tappen en er een 'remote' oliefilter op te zetten. Maar goed, eerst het blok maar eens ophalen en gaan passen.
In de tussentijd heb ik de voorwielophanging weer opgebouwd en deze is nu op de wiellagers na helemaal ververst. Dat moet er weer 20jaar tegen kunnen

- Draagarmen
- Tuning forks
- Stuurhuis met binnenste en buitenste stuurkogels
- Stabilisator van het wrak (S model, dikste die er voor is) gespoten en gemonteerd met nieuwe rubbers
- Droplinks waren vorig jaar vervangen
- Nieuwe M030 veren
- Bilstein B8 dempers
- Dit uiteraard met nieuwe toplagers etc.
Met het opbouwen van de wielophanging heb ik ook de Boxster S remmen gemonteerd. Schijven hebben wat roest aan de naaf kant, dus dat is niet heel fraai, maar wat dikte betreft nagenoeg nieuw. Klauwen lijken op het oog prima, dus gewoon gemonteerd zoals ik ze gekregen heb. Ook nieuwe slangen gemonteerd.
Verder zitten de kabels voor de nieuwe ABS sensoren er op en zijn ook deze sensoren gemonteerd.
Voor de lol nog even een vergelijk tussen de oude en nieuwe tuning forks:

De nieuwe zijn absurd dik. Eigenlijk geen goed idee bij waarom dat zo is, maar ja.
Vandaag ben ik begonnen met het weghalen van de stalen remleiding van links achter naar rechts achter. Niet zo heel makkelijk, morgen maar weer verder.