Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 aug 2026 22:56

Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Stefaans 996 projectjes 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Stefaans 996 projectjes
Hallo iedereen!

Ik ben net eigenaar geworden van een 996 uit 1997 (ja echt)

Het is een auto met een herbouwde motor van Blankemeijer (en best een speciale)

Ik heb al een aantal projectjes in mn hoofd die ik wil realiseren, en er zullen vast ook wel een paar herstellingkjes moeten gaan gebeuren.

Hierbij wat fotos:

85269

85268

Hier zijn de projectjes die ik in mn hoofd heb:

- center console verwijderen om wat meer beenruimte te maken
- armsteunen in deuren wat meer foam padding geven zodat t comfortabeler word voor lange afstanden
- middenconsole armsteun zelfde treatment, misschien wat verlengen voor ergonomie
- apple car play schermpje inbouwen in middenconsole en wat 3d geprint daarvoor
- misschien wat geluidsdemping naar de achterwielen toe aanbrengen
- ofwel oranje wrap over de witte knipperlichten vooraan doen ofwel koplamplenzen met oranje knipperlichten overbouwen naar de litronics

Ik kreeg ook telkens soort van keelpijn als ik de airco aanzette, en blijkt dat dit kan bij autos die lang hebben stilgestaan, dat er wat schimmel in de airco zit. Even een spuitbus laten intrekken en zou zo opgelost zijn volgens google.
Ik had via autodoc een nieuwe luchtfilter besteld, en hier in de buurt een flesje reiniger gekocht.
Kwam ik er net achter dat de recirculatieflap niet opengaat. Ik zit dus gewoon mn eigen lucht te herbruiken. daarbij zag ik dat het boutje van het covertje naast de batterij vastzat aan dat getapt busje in rubber waarmee ze normaal vastzitten. Dit projectje komt er dus ook maar bij!

Ik had eerder ook al zon rubber onderhoud stik gekocht van liquimoly, en door wat te fervent aan te brengen gingen de ramen niet meer zo vrolijk op en neer. Heb ik ook maar even terug wat schoongemaakt :shock:

04 aug 2026 20:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ]