Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 okt 2026 23:42

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
993 4 ever 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Amsterdam
Bericht Re: 993 4 ever
Nu al een lekker topic!!

01 okt 2026 0:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Vandaag geprobeerd om een beetje met de demping te experimenteren.
Probleem is dat ik met geen mogelijkheid bij de instelknop rechts achter kan. Handen te groot denk ik :lol:
Daar is wel een oplossing voor, de knoppen op een andere plek plaatsen en dmv een kabel aan de demper verbinden. Had ik bij mn 964 ook.
Stom natuurlijk dat ik dat niet eerder geprobeerd heb.

01 okt 2026 13:29
Profiel
993 4S
Ondertussen nieuw project bedacht, de remmen.
Op zich remt een 993 4S met de Turboremmen prima, ik vind alleen de "bite" niet goed genoeg.
Je moet behoorlijk trappen om hem aan het remmen te krijgen , maar dan remt hij ook wel als een malle.
Bij mijn BMW bijvoorbeeld is de initiële bite een stuk harder. Dat vind ik prettiger.
Ook zit er niet veel gevoel in het rempedaal van de 993, een beetje alsof je op een blok hout trapt.
Eerst op zoek naar andere blokken dus. Iemand suggesties?

07 okt 2026 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
2015 Cayman 981 S Saffierblauw
Net onder Rotterdam
Wat ga ermee doen? "spirited street driving"? of ook trackdays? Maakt nogal verschil voor de blokkenkeuze. Ik rijd nu met nogal stoffende maar verder prima (zonder al te veel specifieke remblokervaring) met EBC bluestuff NDX. Prima mix (straat/track) blok en remt, eenmaal op temperatuur hard genoeg voor mijn vaardigheden op bv Meppen. En ze piepen in normaal gebruik niet. Maar mijn zilveren velgen zijn na een dagje trappen gunmetalgrey/anthraciet (in de coating dus ook zo weer schoon). Als ze op zijn wil ik de Pagid RST SL29 eens proberen, lees daar veel goede reviews over als mix blok.

Verder wel eens gelezen dat de rembekrachriging van Porsches bewust niet heel krachtig is gehouden (itt tot bv BMW) zodat je idd wat harder moet trappen, maar in dat gebied juist beter zou kunnen doseren. Itt tot een grote werking van de rembekrachtiging. Die weliswaar harder remt maar waar minder gevoel/modulatie in zou zitten. Maar ook hier kan ik niet direct bogen op ervaring met bv een BMW op een trackday om dat te staven.

Vanuit het BMW forum worden voor straatgebruik HAWK HPS 5.0 blokken aanbevolen die juist heel weinig stoffen.

07 okt 2026 13:19
Profiel
MJW schreef:
Verder wel eens gelezen dat de rembekrachtiging van Porsches bewust niet heel krachtig is gehouden zodat je idd wat harder moet trappen

Da's dus ook mijn ervaring van uit de tijd dat ik nog met firmawagens en de daarbij horende vervangwagens reed.
Bij de Porker moet je harder trappen alvorens er iets gebeurt, het remmen komt er ook geleidelijker in.
Bij 'n vervangwagen (veelal jonge auto's, zo goed als nieuw maar wel de laagste klasse, genre Corsa), als ik nog maar naar het rempedaal keek plakte ik al met mijn hoofd tegen 't stuur.

07 okt 2026 15:17
Profiel
993 4S
@MJW; Goede vraag, vooral "spirited Street Driving". En dan bij voorkeur in de Eiffel/Zwarte Woud/Alpen/ op de NS.
Lees ook altijd veel goeds over Endless, maar eens in verdiepen.
Dat van de mindere rembekrachtiging wist ik niet. Voelt niet beter doseerbaar vind ik.

07 okt 2026 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Boxster S
Kan een andere remvloeistof ook nog bijdragen aan een beter remgevoel?
Vaak wordt voor circuitauto's toch een andere remvloeistof gebruikt?
Mijn Harley heeft DOT 5.0 (de siliconen variant) die bekend staat om zijn sponzig gevoel en dat merk je goed.

07 okt 2026 18:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2