Cloaca schreef:Ik krijg het ding niet aan de praat.... verzuipt steeds...... moedeloos wordt je ervan..... iemand ervaring met wankels....
Goed Nieuws..!! De wankel heeft gelopen......
Ik moest er wel voor bij het Mazda RX forum buurten om het missende puzzlestukje te vinden....
Uiteindelijk de motor aan de gang gekregen door de bougies te verwijderen en een dopje ATF in de verbrandingsruimte te gieten.
Deze olie zorgt er namelijk voor dat de topseals van de rotors goed afdichten en er fatsoenlijk compressie opgebouwd kan worden. Daar sta je helemaal niet bij stil......
Daarna bougies erin en starten. Tijdens het starten heb ik remmenreiniger gebruikt als "starthulp"....
Na dit ongeveer 10x geprobeerd te hebben pakte de motor eindelijk aan...... en hoe...... mijn hemel wat roken dat ding..!!
Een wankelmotor na revisie opbouwen gaat ook nog eens gepaard met een hoop vaseline dat ook uit het blok moet....... en ja dat rookt ook.....
Omdat het blok gereviseerd is moest ik de motor even laten warmworden en dan afzetten zodat de boel zich kan zetten.
Na afkoelen opnieuw starten en weer laten warmworden. Nu met een beetje gasgeven....... sjonge jonge wat roken weer door die ATF...... daarna weer afzetten en laten afkoelen....
De derde keer heb ik de motor langer laten lopen om wat licht afstelwerk te doen van de ontsteking zodat hij de volgende keer makkelijker start.....
De eerstvolgende keer ga ik een stukje rijden....
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 20 dec 2011 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.