Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: 911 HotRod project

21 aug 2011 8:33

Goed bezig :cheers:

Re: 911 HotRod project

21 aug 2011 8:56

doelstelling een goedkope auto om lekker mee te gummen om zodoende de andere exemplaren te sparen (of zoiets)


Waardeloze doelstelling :flush:
Deze moet je koesteren :ba:
Wat een schitterend project :thumleft:
:res:

Re: 911 HotRod project

21 aug 2011 9:29

BOXTUR schreef:
doelstelling een goedkope auto om lekker mee te gummen om zodoende de andere exemplaren te sparen.


Waardeloze doelstelling :flush:


Ja eccht waardeloze doelstelling! Van daar ook de opmerking "Tot zover de theorie!".
Deze kost straks meer als m'n S, maar we gaan hem toch echt lekker gebruiken waar we hem voor gemaakt hebben.

Vrijdag te horen gekregen van Peter (P&P in Roggel, waar de auto nu staat) dat de motor en bak er inmiddels in zitten. Volgende stap wordt de olieleidingen fabriceren naar de voorste koeler. (De oldtimerdag gaan we vast niet halen...)

Re: 911 HotRod project

22 aug 2011 16:29

WOW! ... idd zo is het met mijn Supra ook ooit begonnen, inmiddels ietsje meer dan een tracktoy 8)

Re: 911 HotRod project

22 aug 2011 18:35

Het jeukt bij jou ook he Mars 8)
Laatst bijgewerkt door Maarten op 22 aug 2011 22:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 911 HotRod project

22 aug 2011 22:04

911_2.2T schreef:Deze kost straks meer als m'n S, maar we gaan hem toch echt lekker gebruiken waar we hem voor gemaakt hebben.

Gewoon de eerste keer dat je op trappen zit niet denken wat het allemaal gekost heeft dan blijft hij (en jij) over het algemeen wel heel .... :lol:

Re: 911 HotRod project

24 aug 2011 14:00

Was ook nog met een 2e Hotrod projectje bezig voor m'n 2 kids :mrgreen:

Afbeelding

Nu ook bijna klaar, alleen nog ff griptape monteren......... tis geen hobby meer, tis een afwijking 8)

Afbeelding

Deze serie is nu uitverkocht, maar er is net een 914 variant uitgebracht in een limited serie. Zie ook pelican parts draadje hier onder:
http://akalikoskateboards.myshopify.com ... ra-rs-deck

Dit draadje even in de gaten houden:
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... board.html
Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 25 aug 2011 17:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 911 HotRod project

24 aug 2011 15:06

...cool 8)

Re: 911 HotRod project

25 aug 2011 17:36

Net 6 van deze filtertjes besteld in de US voor op de open kelken van de 3L motor.
Over een paar weken live in de motorruimte 8). http://www.bills-b-racing.com/index1.html

Afbeelding

Nu nog even regenschermpjes maken voor in de grille.
Ook wel handig dat niet alles vol met water komt te staan in onze 'reg(en)io'
Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 25 aug 2011 19:47, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 911 HotRod project

25 aug 2011 18:54

geen 906 'rain hats' ?
volgens mij zijn die vrij eenvoudig uit een stukje plaat te kloppen

Re: 911 HotRod project

25 aug 2011 19:33

Wel over gedacht, 906 rainhats heeft inmiddels Iedereen op z'n hotrod, worden in replica gemaakt voor niet al te veel in de US, maar past er bij ons ook niet op.
Kelken zijn te hoog en te breed. Nog maar 3,5 cm ruimte voor de filtertjes in de motorruimte....

Re: 911 HotRod project

25 aug 2011 22:51

911_2.2T schreef:Wel over gedacht, 906 rainhats heeft inmiddels Iedereen op z'n hotrod, worden in replica gemaakt voor niet al te veel in de US, maar past er bij ons ook niet op.
Kelken zijn te hoog en te breed. Nog maar 3,5 cm ruimte voor de filtertjes in de motorruimte....


Ben me flink aan het inlezen op kelken vlak. Kelken op de carbs is echt hogere tuningswiskunde! Diameter, vormgeving, lengte en ronding van de bovenkant hebben allemaal invloed op de motorprestaties. Met name de lengte bepaald of je trekkracht onderin hebt of juist bovenin het vermogen hebt.
Gaasjes zijn wel handig ... de laatste sessie op Zandvoort hadden twee Formule Vee's een steentje in de kelk liggen.
Zij monteren het gaasje over het algemeen tussen de kelk en de carburateur om zo min mogelijk nadeel te ondervinden van de voorversnelling die al in de kelk plaatsvindt bij hoge toeren. Ik zie dat jullie gaasjes zo fijn mazig zijn dat het onderhand filters zijn. Ga je ze van de kelken halen op het moment dat je op het circuit wil gaan rijden om optimaal te profiteren van je kelken?

Re: 911 HotRod project

26 aug 2011 0:10

Pffff ... mooi werk hoor :thumleft:

Re: 911 HotRod project

26 aug 2011 9:42

911_2.2T schreef.......... tis geen hobby meer, tis een afwijking


Maar wel een mooie dan :res:

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 14:47

Regenschermpjes zijn ook af, volgende week maar weer eens een keer naar Limburg afreizen om ze in de klep te plakken. (leiver geen schroefjes aan de buitenkant in de klep, blijft het lekker strak om de grille 8) )

We zijn uitgegaan van een simpele oplossing zoals ook in vroeger tijden gebruikt door simpelweg een aluminium plaatje onder de grille te maken met omgebogen hoeken om de regen die op de kap komt om de kelken van de carberateurs te geleiden. Een beetje water op de motor is niet erg, maar water ipv lucht is niet zo handig.

Met een 0.85mm plaatje aluminium, een contructie bedrijf dat wel eens een klein klusje tussendoor wil doen (knippen, buigen/zetten), een busje verf en een paar droge kwartierjes met een waterig zonnetje, kom je een eind.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 16:13

Nice :thumleft:

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 16:30

mooi zwart spuiten en de schermpjes iets laten zakken.
Er was vroeger een origineel schermpje dat ook lager hing.

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 17:09

prachtig project !
is dat een originele stabi of een aftermarket exemplaar ?

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 17:13

thedutchguy schreef:mooi zwart spuiten en de schermpjes iets laten zakken.
Er was vroeger een origineel schermpje dat ook lager hing.


Ik denk dat jij het 912 regenscherm bedoeld, maar dat is een beetje lomp en zit veel te laag. Zoveel ruimte heb ik niet meer :-) (schermpjes zijn al zwart hoor)

cabrioman schreef:prachtig project !
is dat een originele stabi of een aftermarket exemplaar ?


Voorste is een Weltmeister atermarket, achter komt voorlopig standaard.

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 17:20

simpel maar doeltreffend :thumleft:

wbt de stabi's... is de Welt een 19 of 22mm? en hoeveel mm komt er achter?
heb je ook andere torsies?

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 17:53

Jeroen914 schreef:simpel maar doeltreffend :thumleft:

wbt de stabi's... is de Welt een 19 of 22mm? en hoeveel mm komt er achter?
heb je ook andere torsies?


Weet ik zo uit m'n hoofd niet. Stabi's is nu nog vrij standaard uit de RS van cees. De welt zat onder m'n S die helemaal terug naar standaard gaat. Hadden ze mee geraced in de US en heb ik ook nog hele dikke torsie's van liggen.
We gaan eerst rustig beginnen, met de Bilstein sport (neurenburg setting) is het al wat stugger, dus meteen alles dik zorgt ervoor dat ie spijker hard word. Da's niet zo fijn voor op de weg, zeker niet als je ook nog lage Toyo Proxy's hebt......
Eerst maar eens zorgen dat alles 'gewoon' in elkaar zit en we kunnen rijden.

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 18:17

Beetje afhankelijk van de maat van de torsies, maar over het algemeen doen de stuggere dempers het beter in combi met stuggere torsies
Standaard torsies zijn over het algemeen niet sterk genoeg voor de stuggere uitgaande slag van de sportievere dempers, waardoor het JUIST oncomfortabel wordt (stuiterig/klapperend rijgedrag)

De stabi's effe opmeten, anders zit je straks met een combi met heel veel onderstuur

Re: 911 HotRod project

31 aug 2011 19:17

Over het onderstel en de combinaties, diameters etc zijn al pagina's vol discussie, die hoeven we hier niet nog eens te herhalen.
Wij gaan eerst de auto op de weg zetten. Vorig jaar deed hij het prima met dit onderstel, dus we gaan eerst kijken wat het effect van doorlassen, verstevigen, de zwaardere motor, kooi en laten vervallen van zware onderdelen op het geheel is.
Het aanpassen van het onderstel is peanuts vergeleken met het proces waar we inmiddels al doorheen gegaan zijn :-)

Re: 911 HotRod project

01 sep 2011 20:05

Sorry, een beetje off topic maar de plaatjes van je wielophanging inspireren mij.
Ik sta op het punt om een 1968 911T te kopen met erg moegestreden schokdempers:

Koni en Bilstein worden het meest gekozen als vervanging van de originele dempers.
Welke van deze twee merken is het meest aan te raden voor (sportief) straatgebruik en MET behoud van wat comfort ?

Re: 911 HotRod project

01 sep 2011 20:45

Bilstein for sure. Zijn errug goed
Plaats een reactie