26 nov 2012 23:44
26 nov 2012 23:55
27 nov 2012 8:34
27 nov 2012 12:36
27 nov 2012 22:19
28 nov 2012 0:35
28 nov 2012 11:24
a5coupe schreef:één tandje verkeerd is namelijk een centimeter of 6 lager of hoger..
29 nov 2012 13:22
29 nov 2012 14:48
29 nov 2012 15:13
Hessel schreef:a5coupe schreef:één tandje verkeerd is namelijk een centimeter of 6 lager of hoger..
Dit is wel heel overdreven. Het verschilt of dit een tandje is aan de binnenzijde of buitenzijde, maar dit scheelt hoogstens 1cm in wagen hoogte.
Even een handig artikel:
http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_torsion_bars/911_torsion_bars.htm
Doe je zelf een heel groot plezier en koop een digitale waterpas die op de .10 graad meet. Meet hiermee de hoek de de veerplaat nu maakt en zet deze straks weer terug op of het zelfde aantal graden of lager natuurlijk. Werkt veel nauwkeuriger en sneller. Let op, de kant waar de tank zit moet ongeveer 1 tandje buitenkant hoger staan om het gewicht van de tank te compenseren.
Daarna zeker de auto uitwegen, heel belangrijk met deze oude 911-jes. Gewicht per as links/rechts mag niet meer dan 5kg verschillen en de verdelen voor/achter moet dicht bij de 40/60 zitten.
Als laatste, bestudeer de torsie buis goed als je alles goed heb en besteed wat meer aandacht aan het roestvrij maken en beschermen. Als dit doorrot ben je heel ver van huis.
29 nov 2012 15:26
29 nov 2012 15:31
Heinz schreef:Ja, en Hessel ook. De olietank zit rechts. Voor de brandstoftank maakt het natuurlijk niet uit die zit in het midden
29 nov 2012 15:58
29 nov 2012 16:49
piewie schreef:Heinz schreef:Ja, en Hessel ook. De olietank zit rechts. Voor de brandstoftank maakt het natuurlijk niet uit die zit in het midden
owww,, oke je hebt het over de olietank natuurlijk
30 nov 2012 10:14
30 nov 2012 13:01
01 dec 2012 12:15
01 dec 2012 13:58
01 dec 2012 15:13
01 dec 2012 20:45
03 dec 2012 9:48
04 dec 2012 0:01
05 dec 2012 21:13
27 dec 2012 15:20
27 dec 2012 17:31