Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: 356 BT5 -> Racer conversie

24 mei 2010 11:25

paSCal schreef:Die stond een eindje eerder ook al Olaf ;)

En ik maar zoeken :bang:

paSCal schreef:Het enige wat ik dan mee zit, is hoe het stroomdraadje naar buiten krijg ..

.. met 'n beetje geluk heb je maar 1 dun + draadje nodig dat van buiten naar binnen moet .. massa kan vast wel aan de bevestiging van de houder :idea:

24 mei 2010 20:25

Heb, in real live, vandaag gelukkig Pascal wel een tip kunnen geven waar hij iets mee kan (na mijn vorige tip die een dode mus bleek te zijn).

:idea: Naar mijn idee is het probleem met het draadje opgelost! 8)

24 mei 2010 21:23

Ik hoop het Henk, en dan kan deze verlichting (onder de plaat) inderdaad prima werken...

24 mei 2010 21:27

Pascal, als je "die" foto in high res. wilt hebben laat het dan maar even weten..... :mrgreen: :wink:

25 mei 2010 0:20

paSCal schreef:Ik hoop het Henk, en dan kan deze verlichting (onder de plaat) inderdaad prima werken...

Afbeelding Afbeelding

25 mei 2010 13:21

een bout met een gat. simpel, doeltreffend en geniaal. :thumleft:

10 jun 2010 21:28

Goed, de problemen met het benzinelek zijn opgelost ondertussen. Nu de kentekenplaathouder nog, en de bumpers natuurlijk! Dus gaat helemaal goed komen. Lekker een nieuwe achterplaat kopen, vierkant is goed, lekker rustig aan! Eerst maar weer eens rijden!

23 jun 2010 20:45

En jawel, het is zover... Een avondje vroeg thuis, voetbal begint past over een tijdje, dus we zullen eens aan de slag gaan... En voila... Weg met de bumpers!
Viel nog alles mee, per bumper vier bouten los, en gewoon subtiel eruit schuiven. Aan de achterkant wel nog even de kentekenplaatverlichting los maken (getver, vies gesoldeerd, maar ach, daar zijn we nu vanaf)...

Afbeelding Afbeelding

Waarna hij er uiteindelijk (na alles opruimen, en een klein stukje vergeten te poetsen) zo uit gaan zien ;)
Afbeelding Afbeelding

En dan zijn de stille getuigen over...
Afbeelding

Nu nog even een vierkante plaat regelen, met een nieuwe houder, en dan daar de verlichting in ;)

23 jun 2010 21:29

Blijft vreemd, dat vooral de neus, er door 't afhalen van de bumper zoveel beter uit gaat zien. :thumleft:

23 jun 2010 21:35

Je moet het maar willen een 356 zonder bumpers :roll:

23 jun 2010 22:13

Jurgen schreef:Blijft vreemd, dat vooral de neus, er door 't afhalen van de bumper zoveel beter uit gaat zien. :thumleft:

kan je nagaan wat er gebeurt als jij je brilletje afzet :cheesy:

@ Pascal - kaal en stoer. wat ga je doen met die gaten aan de zijkant achter?

23 jun 2010 22:24

:thumleft: Leuk Pascal :thumleft:

23 jun 2010 22:26

Ziet er goed uit Pascal!

horn schreef:@ Pascal - kaal en stoer. wat ga je doen met die gaten aan de zijkant achter?

Gewoon: van die zilverkleurige plastic doppen van de Halfords!

23 jun 2010 22:35

horn schreef:@ Pascal - kaal en stoer. wat ga je doen met die gaten aan de zijkant achter?

Goeie vraag, ik zit te twijfelen tussen zo laten, of er een setje rubbers in zetten, zoals er origineel tussen de bumper en de auto zit.... Maar voorlopig even zo laten ;)

23 jun 2010 22:38

Een aantal jaren geleden reed er bij de Tulpenralley een 356 mee die daar extra lampen had gemonteerd.
En achter gewoon rubberen doppen.

23 jun 2010 23:23

Extra lampen voorop zit al een beetje in de planning, maar dat zien we wel... de "gaten" achterin blijven open, de gaten aan de zijkant hebben we het over ;) (hehehehe).... En doppen is een goede optie :cheesy:

23 jun 2010 23:26

Je kan er ook 'n (rally) sticker overheen plakken :wink:

30 jun 2010 23:02

Anyway, vandaag weer wat technische dingen laten doen. Startmotor is gereviseerd (blijkbaar zijn onderdelen voor een 6V versie minder makkelijk te vinden dan voor een 12V versie, maar ach ;) )... Ontstekingsverdeler is vervangen door een echte Bosch (ah, gietijzer, mooi!)... Nieuwe nummerplaat komt erop, en wellicht zaterdag....... ;)

30 jun 2010 23:37

Hey paSCal ik meen ergens gezien te hebben dat je 'op de beek' woont. :roll: Zou leuk zijn om zo'n prachtige wagen af en toe live tegen te komen namelijk

05 jul 2010 9:16

Een stuk of 60 leden van dit forum hebben het gisteren natuurlijk al kunnen zien, maar afgelopen weekend ben ik bij Jeroen914 (Berloth Design) langs geweest, om een grote optische stap te maken. "racing stripes" is dan het logische gevolg ;)

Een paar grappige kiekjes, met het mobielje, dus kwaliteit is niet optimaal ;)

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Er komen nog wel een paar extra stickers op, naast de Pegasus op het voorscherm, en op het achterscherm nog wat extra's :cheesy: (en ja, de nummerplaat wordt vervangen door een vierkante, en die komt er dan WEL recht op ;) )

Vooralsnog kijkt ie nu zo over het heggetje:
Afbeelding

05 jul 2010 9:28

Gaaf hoor, het zag er super uit! :thumleft:

05 jul 2010 9:49

prachtig :thumleft:

05 jul 2010 9:54

Echt man, hoe je met een aantal relatief simpele ingrepen al een auto met nog meer uitstraling krijgt, super-acties! De 356 was ook absoluut het pronkstuk op het startterrein zondagochtend. Ik vond die Boxster Spyder zelf in het echie wat tegenvallen; zo'n auto moet licht van kleur zijn...

Ciao!

05 jul 2010 10:51

die speedster naast je niet gezien dan :res:

05 jul 2010 11:25

Richard schreef:die speedster naast je niet gezien dan :res:

Zeker, ôk moi, maar ben zelf meer een coupé man.
Al wat kaal he, dan krijg je dat, verbrand snel bovenop :wink:
Plaats een reactie