Het is tijd voor een update.
Gisteravond ben ik weer aan de knutsel geweest met de 924 en de 964. De 924 heb ik klaar gemaakt vooe zijn eerst rit op de openbare weg en de 964 voor de ritje naar Le Mans Classic 2016.

Maar dit draadje gaat over mijn 924...dus gisteravond alles voor het laatste keer nagelopen en het interieur gestofzuigd en de stationair toerental ietsje omhoog gesteld want hij liep niet helemaal lekker

. Vlak voor twaalf was alles gereed.

Vlak na 00:00 ben ik voorzichtig en met geknepen billen de weg op gegaan richting huis. Ik heb de auto sinds mijn aankoop nog geen 3 kilometer ver gereden, dus het was dan ook de shakedown rit. De auto liep goed maar na enkele bochten had ik al door dat er iets niet helemaal goed was met de linker voorwiel. Ergens zat speling. Langzaam heb ik de snelheid opgebouwd naar 120 k/ph en alles liep best mooi. De temperatuur ging wel een beetje schommelen, maar dat was te verwachten omdat je en auto nooit helemaal kunt ontluchten zonder ermee te gaan rijden.

Om 00:38 was ik thuis aangekomen, na een best succesvolle maar ook spannende eerste rit. Mijn lijstje met To Do's is gedurende de rit aardig gegroeid. Rechts achter hoorde ik ook een geluid die verdacht op een versleten lager klonk. Slapen was onrustig want er ging van alles door mijn hoofd en om 6:00 ging de wekker weer.
Eenmaal aangekleed ging ik de auto nog een keertje nakijken. Koelvloeistof niveau is ietjes gedaald, dus de luchtbel zal wel weg zijn. Voor de rest was alle niveaus nog helemaal goed en kon ik eindelijk mijn vrouw en kinderen laten zien waar ik de laatste weken mee bezig is geweest.

Dus maar weer de weg op om op tijd in NIeuwegein te zijn.

Onderweg naar nieuwegein begon de auto een beetje te stotteren...zal de benzinepomp nu al kapot zijn? Is de filter verstopt? Tegen 7:40 was ik aangekomen bij de RDW.
Ik moest heel eventjes wachten maar om 8:15 mocht ik dan naar binnen

HIer werd het due pas echt spannend. De Italiaanse registratiepapieren van de auto heeft enkele afwijkingen/fouten die met pen is gecorrigeerd. Met een officieuze stempeltje ernaast zou het dus ligit moeten zijn, maar de keurmeester kek moeilijk

. De kenteken op record klopt ook niet met mijn administratie en papierwerk

De keurmeester ging dus in beraad met enkele collega's en zijn systemen en na 30 minuten kwam de oordeel. Alles is verklaarbaar en de auto mag ingeschreven worden
Daarna ging ik weer linea recta naar Harderwijk met een soms stotterende motor en een achterwiel die steeds erger klinken

Eenmaal op het clubhuis aangekomen ging ik direct bij de conculega langs voor een APK keuring. Ja, de PBVH is wel degelijk profi, maar we mag nog geen APK uitvoeren
Eigenlijk kwam er weinig nieuwe dingen uit de APK keuring die ik niet zelf heb geconstateerd na mijn uitgebreid testrit. Ik zal de komend weken nog best veel uren in de 924 moeten stoppen alvorens ik officieel de weg op mogen. De aandachtspunten uit de APK zijn:
- Benzineleiding is lek vlakbij de tank. Deze lekkage is dus gedurende mijn uitgebreid testrit ontstaan want hij was tot gisteravond helemaal droog

Maar het goede nieuws is dat ik de reden voor het stotteren heb gevonden, de injectiesysteem kwam gewoon niet meer op druk.
- Accu bevestiging niet helemaal goed
- Ashoes links achter heeft een kleine scheur (Deze heb ik over het hoofd gezien)
- Wiellager rechts achter is versleten (Dacht ik al)
- Barst in rechter achterlicht (was ook bekend, een nieuwe achterlicht is reeds onderweg)
- Voorste wiellagers opnieuw afstellen
- Versleten stuurkogel links voor
To be continued
Laatst bijgewerkt door
Johann op 07 aug 2016 12:27, in totaal 1 keer bewerkt.