Vervolg 11;
13 december 2011 Vandaag de rest van de auto gedemonteerd, deuren motorkap en kofferdeksel alsmede alle ramen eruit. Van de motorkap de "vleugel" gedemonteerd, dit was een hels karwei er zaten maar erg weinig bevestiginsboutjes in maar er was wel erg veel ruitenkit gebruikt. Na dat de bouten eruit waren, hebben we met 3 man en een stanleymes er een uur over gedaan om dit meesterwerk los te krijgen (prutsers) 1 ding was zeker, deze kon ik nooit verliezen onder het rijden.
Nu de auto volledig "naakt" staat hebben we een goed zicht op de auto, in de ruitsponningen achter de deuren en in de dorpels geen enkel spoortje van roest, alleen bij het linker achterraam daar waar het nieuwe spatbord is aangehecht een weinig roest gevonden. Dit werd toch al aangepakt dus daar maken we ons geen zorgen over. Na het spuiten en nadat alles weer is gemonteerd zal er blanke tectyl in de holle ruimte`s en overige risico plekken gespoten worden, voor de lange termijn zekerheid zullen we maar denken. Nu toch alle ramen eruit zijn hebben we maar besloten om er een nieuw zwart palfond in te plaatsen, de huidige is wit maar zwart is mooier en nu kunnen we er goed bij.
Via mijn zoon heb ik een vakman gevonden die al ruim 30 jaar Porsche`s restaureerd en hij woont ook nog eens hier in de buurt. Hij zal het plafond willen plaatsen, dit schijnt nog een heel prcisie werkje te zijn en zeker het spannen is erg belangrijk. Ik ben blij hem te hebben gevonden

.Deze man heeft gelijk de Porsche eens goed bekeken en zijn bevinding was dat het hier om een kogelhard exemplaar gaat dat in een erg goed en originele staat bevind. Als de auto weer volledig klaar is zal hij hem graag nog eens willen terug zien om te beoordelen of dat wij ons werk weer goed hebben gedaan. Ik kijk er al naar uit.
27 december 2011; Alle losse roosters van de spoiler en de ventilatie geschuurd en opnieuw gespoten in de kleur zijdeglans zwart. Ook de oliekoeler en leidingen het zelfde mee gedaan, die zien er ook weer netjes uit. Komende week toch maar even helpen met het schuren van de auto, de bedoeling is om hem volledig kaal te schuren tot op de verzinkte laag.
Op naar het volgende jaar en verslag.