tijd voor 'n update.
Ik heb de laatste tijd gezocht naar de instrumenten die in de RSR zaten. De toerenteller was speciaal (uit een 910 of 917 racer), maar de anderen zijn ook weer niet heel erg standaard.
Gebaseerd op oude foto's, andere projecten, de PET manual en boeken, blijkt dat de RSR de volgende 4 instrumenten (geen klokje) had in 1973:
* VDO gecombineerde fuel/oil gauge, 80mm diameter, 911.461.206.xx, europese versie voor 'n 100L brandstoftank met "OEL" op 't scherm.
De R6 auto had deze 90 graden naar links gedraaid, met een zwarte stikker over de zilverkleurige cirkel, en had twee Dymo labels: "OELTANK" en "BENZINTANK".
* VDO combo olie temp & druk instrument, 911.641.103.00, 100mm diameter, euro versie met tekst "DRUCK" aan de rechterkant, (niet: "PRESSURE"), met olie dipstick logo boven. R6 had ook hier weer een vierkante zwarte sticker om reflectie tegen te gaan.
* VDO 10K toerenteller, 115mm, 911.641.304.00, 30,000imp, maar R6 had 'n 100mm tacho uit de 917 in een metalen ring om te passen.
* VDO speedo, 300kph, 100mm, 911.641.503.00, ook weer 'silver dot', met rode lijnen in de zone tussen 50 & 60kmph.
De eerste twee waren via Ebay te vinden, maar de 300km/u teller is moeilijker; er staan een hoop fakes op ebay (waar toch gewoon goud geld voor gevraagd wordt) en ze zijn niet meer nieuw te krijgen. Anyway, uiteindelijk via een webwinkel in Duitsland toch nog een gerestaureerde gevonden dus weer een item minder op 't to-do lijstje.

Verder zijn de bevestigingspunten voor de rollover bar gelast; niet erg mooi maar dat was zoals ik het wilde; de mannen van Werk 1 waren nl ook niet zo precies en stonden onder tijdsdruk.

Verder is de auto nu bijna klaar voor de onderlaag verf. Nog een paar weekjes; ik kijk er erg naar uit!
Edit: de foto van het dashboard van de gerestaureerde R6 heeft linksonder : "Lichtung" staan.
(da's dus fout afgekeken van de oude foto's want er hoort op het Dymo label: "lichtsch" (licht schalter) te staan. Amateurs!