Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: A Porsche Safari is born

16 jan 2022 17:29

Dank je Willem :thumleft:

Re: A Porsche Safari is born

16 jan 2022 19:19

@Johann, jij kan het topic van de "964 Opknappen" van Raw964991 vast wel even in de juiste afdeling zetten :!: :idea:

In de huidige afdeling (gestolen) kan alleen een Mod reageren :wink:

Re: A Porsche Safari is born

25 jan 2022 11:03

Wat ben ik hier blij mee :ba:

In totaal (Banden en Ophoging) loopt ze nu 6cm hoger dan standaard :drive:

Afbeelding

Ik ben nog even bezig met de laatste mechanische details zoals aandrijfasrevisie, remmen ontluchten, handrem stellen, motor aftstellen en dan gaan ik aan de slag met de carrosserie. Ook moet ik weer verder werken aan het interieur en als laatste de mistlampen, verstralers en breedstralers plaatsen en opkoppelen 8)

Re: A Porsche Safari is born

25 jan 2022 11:20

Als hij klaar is vraagt het eigenlijk om een forum onthulling en demo ter plekke!!!! :D

Re: A Porsche Safari is born

25 jan 2022 22:58

Dit vraagt om een filmpje!

Re: A Porsche Safari is born

25 jan 2022 23:45

De filmpje komt er aan, maar er moet nog het een en ander gebeuren...met een beetje geluk gaan hij dit weekend in de primer :D

Hier hebben jullie nog een teaser :cheers:

Afbeelding

Tot snel :salut:

Re: A Porsche Safari is born

26 jan 2022 20:28

..met een beetje geluk gaan hij dit weekend in de premier :D:

Pas maar op wat je hier zegt, de AIVD en NCTV lezen hier vast ook mee :mrgreen:

Re: A Porsche Safari is born

27 jan 2022 0:00

:mrgreen: :lol:

Oops...sorry Mark, was een e'tje vergeten, maak je maar geen zorgen :res:

Re: A Porsche Safari is born

27 jan 2022 8:08

Aha, ik dacht “in de primer”. Leuk, een nieuwe laklaagje :cheesy:

Re: A Porsche Safari is born

27 jan 2022 9:18

De primer komt zeker ook voorbij en n de volgende filmpje.

Re: A Porsche Safari is born

28 jan 2022 13:01

Soms moet je dingen twee keer doen :D



Laten we maar hopen dat twee keer in dit geval scheepsrecht is :popcorn:

Re: A Porsche Safari is born

28 jan 2022 14:47

Weer een interessante video Johann. Jammer dat je er dan pas zo laat achter komt dat het niet goed gaat met de homokineten. Ach het houd je van de straat :D

Re: A Porsche Safari is born

28 jan 2022 16:36

En zo is het, lekker door hobby'en. Mijn volgende Safari project zal een stuk eenvoudiger gaan :mrgreen:

Re: A Porsche Safari is born

28 jan 2022 22:50

Bestaat er niet iets als een portaal as ombouwset voor de 924, zoals je dat voor sommige merken kunt kopen? Als Unimog liefhebber ken je dit vast wel :wink:

Re: A Porsche Safari is born

28 jan 2022 23:13

Mooie video en jammer van het dubbele werk. Wat ik me af raag is het volgende. Je hebt de auto nu hoog staan met de ophanging hangend. Dan zie je 15 graden en dat is “net” waar de as niet aanloopt. Maar in de werkelijkheid als je straks aan het rijden bent dan zit er toch nog ook een beetje speling te andere kant op of is dat 100% hard? Want anders zou ik zeggen dat je met beetje uitvoeren to h het risico hebt dat de as wat aanloopt. Dat merk je dan niet want er staat genoeg koppel om maar mol je de verbindingen dan toch niet snel? Van relative leek,

Re: A Porsche 924 Safari is born

28 jan 2022 23:42

MarcoB schreef:Leuk! Dat wordt weer een mooi project om te volgen. Ben benieuwd, veel succes met de bouw :thumleft:
+1

Re: A Porsche Safari is born

30 jan 2022 7:26

JeroenSC schreef:Bestaat er niet iets als een portaal as ombouwset voor de 924, zoals je dat voor sommige merken kunt kopen? Als Unimog liefhebber ken je dit vast wel :wink:


Helaas niet, het is nog erg pionieren, vooral met de achter ophanging. Maar er is groepje op FB waar we elkaar helpen en ervaringen delen. Voor de voor ophanging hebben we al een gestandaardiseerde oplossing, maar achter zijn we nog zoekende.

Arnoud69 schreef:Mooie video en jammer van het dubbele werk. Wat ik me af raag is het volgende. Je hebt de auto nu hoog staan met de ophanging hangend. Dan zie je 15 graden en dat is “net” waar de as niet aanloopt. Maar in de werkelijkheid als je straks aan het rijden bent dan zit er toch nog ook een beetje speling te andere kant op of is dat 100% hard? Want anders zou ik zeggen dat je met beetje uitvoeren to h het risico hebt dat de as wat aanloopt. Dat merk je dan niet want er staat genoeg koppel om maar mol je de verbindingen dan toch niet snel? Van relative leek,


Ik heb de veerplaten nu 2 graden terug gesteld naar 23 met de as waterpas op de werkbank.
Afbeelding

Dat is 4 meer dan af fabriek. Je hebt wel gelijk dat als de auto eenmaal op de wielen zitten de veerplaten iets dieper zakt, maar wat ik ten alle kosten moet voorkomen is dat als ik over verkeersdrempels of op ongelijke terrein rijden de ophanging dusdanig uitveerd dat de homokineten op slot gaan want dan is mijn homokineten en bak aan gort en zit ik in de berm :drive:

De schokdempers help natuurlijk ook dat het niet te veer doorzkat, maar je moet de balans vinden. Ik heb de boel inmiddels weer opgebouwd, maar mijn schokdempers is nu onder veel te veel trekkracht, dus de veerplaat en schokdemper is uit balans. Op onderstaande foto kan je goed zien hoeveel hoger de veerplaat zit met de demper op zijn plaats. Nou staan een demper wel altijd onder druk van de veerplaat, maar het is nu een beetje extreem.

Afbeelding

Nu heb ik twee opties; een verlengstuk aan de schokbreker toevoegen zoals deze.
Afbeelding

Maar die moet ik laten maken want er is nog geen versie beschikbaar voor de 924 en ik vind het niet echt een goeie oplossing voor de 924 i.v.m. de manier waarop de schokdemper is bevestigd aan de draagarmen.

Optie twee is een op maat gemaakte schokdemper en daar gaan mijn voorkeur naar uit. Morgen ga ik met Bilstein bellen om te kijken hoe ze mij kunnen helpen. In principe hetzelfde spec als de B6'en die er nu onder hangen maar dan 4cm langer.

Zo blijf ik van de straat :D

Re: A Porsche Safari is born

30 jan 2022 11:36

Zo blijf je wel bezig! Man man wat een werk. Maar ik heb zo maar het idee dat het wel goed gaat komen.

Re: A Porsche Safari is born

06 feb 2022 7:09

Na een gigantisch hoeveelheid werk de afgelopen twee weken ben ik bijna gereed voor mijn eerste proefrit in 5 maanden :drive:

Het grootste probleem als je een auto gaan modificeren is de problemen die je voor jezelf veroorzaken. Ik heb de afgelopen weken al meerdere malen bij mijzelf gedacht om dat ophoging van de 924 maar te laten gaan. Ik liep overal tegen problemen aan, maar ik denk dat ik alles nu heb opgelost :cheers:



De APK komt steeds dichterbij :D

Re: A Porsche Safari is born

12 feb 2022 23:07

Dit week moest ik over een drempel...ik heb nog nooit een schuurmachine op een van mijn Porsches gebruikt. Dan gaan je allemaal enge gedachten ontwikkelen...je kan nietmeer terug...stel het gaat mis etc.

Maar na mezelf voor de vijfe keer moed in te hebben gepraat ben ik eindelijk begonnen aan het opknappen van de carrosserie 8)

Het is zo ongelofelijk jammer dat iemand in het verleden dacht dat de auto mooier zou zijn in zwart in plaats van de Mauritius blauw waar ze de fabriek mee is verlaten.

Zo had ze eruit moeten zien

Afbeelding

Maar het is niet anders, dus ben ik begonnen met schuren

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Uiteraard is er ook weer een filmpje :salut:



Tot snel!

Re: A Porsche Safari is born

12 feb 2022 23:14

Ik had je video al gespot op joeptroep. Lekker werkje hè? Ben blij dat ik dat bij mijn project niet hoeft te doen!

Re: A Porsche Safari is born

13 feb 2022 9:09

Prachtig project en ik heb respect voor je technische kennis en vooral doorzettingsvermogen :!:

Re: A Porsche Safari is born

13 feb 2022 11:04

Originele kleur is echt waanzinnig

Re: A Porsche Safari is born

13 feb 2022 12:24

Voor het té ver uitveren zou je kabels of kettingen kunnen monteren ….

Ik weet dat bijv. de 911 SC-RS zoiets had.

Re: A Porsche Safari is born

13 feb 2022 13:11

Nou kabels of kettingen? Ik zou eerder denken aan canvas banden. Die werden vroeger ook gebruikt. Daar zit gevoelsmatig toch wat meer "rek" in als in een ketting.
Plaats een reactie