Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

24 okt 2009 2:19

Je hebt je auto's rond nieuwjaar hopelijk wel binnen staan toch? :mrgreen:

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

24 okt 2009 6:02

Voor de veiligheid zet frank zijn bolide in Veen, op advies van Arie :res: :popcorn:

Parkeerplaatskaarten te verkrijgen bij : Jos Targa :mrgreen:

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 okt 2009 22:11

Dat ziet er erg goed uit! :thumleft:

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

24 jan 2010 10:28

Heren,

Afgelopen vrijdag is de 968 de vermogensbank op geweest : wat blijkt : na 17 jaar en 158 Kkm resteert nog 230 pk en op de kop af 300 Nm. Niet slecht, nu weten we de beginstand voor ie TS moet worden ... Pieter heeft eenzelfde motor in een 924 hangen en presteerde zo goed als de fabrieksspecs : 239 pk en 310 Nm, waarbij aangetekend dat hij er geen kat onder heeft en het laatste stukje van de uitlaatcollector wat groter heeft gemaakt. Hij gaat ´m nu ombouwen naar vrij programmeerbaar ( Vems ), daarna E85 geschikt maken en hoopt dan rond de 270 pk uit te komen. Zijn daarop volgende stap is zelf een Turbo geschikte inlaat maken en tenslotte een Turbo erop.

We vorderen ; langzaam edoch gestaag ...

Groet, Frank

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

24 jan 2010 10:49

Misschien een wat ongebruikelijke vraag, maar waarom een turbo en geen kompressor?

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

24 jan 2010 12:53

Omdat een Turbo beter regelbaar is m.b.v. een boost-controller en ook eenvoudiger te upgraden is dan de compressor ( als het vermogen nog niet genoeg is ). En omdat ik al enige turbo's gebouwd heb en daar zeer tevreden mee ben.

Groet, Frank

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 15:53

Wat kost een ritje op de vermogensbank Frank? Ben wel benieuwd wat eruit komt vandaag de dag.

gr Danny

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 16:09

Ahum, ik ben hier ook voor in. Wat zijn typisch de kosten hiervoor?

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 16:14

Ik ook, mischien iets voor een KZ?

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 16:25

Dacht dat Frank z'n 968 aan Beek Racing toevertrouwd! Even wachten op zijn comment.

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 16:36

Was van de week in gesprek met Beek racing ivm een spruitstuk. De prijs voor de rollenbank is 60 Euro excl.

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 17:02

Zo, dat is toch zeker 10 minuten rijden voor mij. Waar kan ik me inschrijven? ;)

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 17:23

Misschien kunnen we een dagje prikken. Kan zijn dat Beek Racing enkel van Ma tot Vrijdag z'n testbank beschikbaar maakt.

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 17:48

Ik ben bij DP geweest ; Pieter is de man met de 968 motor in de 924. Ik heb niets betaald, maar ik zal eens info-en wat er mogelijk is. DP zit in Nijmegen.

Edit : net even gebeld ; We zouden Zaterdag de 13e Februai een Kz kunnen doen en dan half de ochtend naar Nijmegen rijden ( 25 min ) en daar op de bank terecht kunnen. Kosten 75,- Euro ex per auto. Nieuwe dyno, prima koeling, respect voor het materiaal, goede mannen !

Ik heb Pieter gezegd dat ik na aankomend weekend een go or no go aan 'm doorgeef, dus zeggen jullie het maar.

Groet, Frank

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 18:23

Helaas kan ik dat weekend niet, maar laat het daar niet van afhangen.

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 18:33

Zonder jou is het geen échte KZ, Danny :) 20-2 wel geschikt ?

Groet, Frank

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 18:37

Leuke actie :!:

968 staat dan helaas te ver weg om ook op d(i)e Dyno te kunnen :|

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

25 jan 2010 21:45

20-2 gaat lukken! Dus dan gaat het een 968 Dynodagje worden!
Heb onlangs via de accelerometer van de Iphone 238 PK gemeten. Geen idee hoeveel deze applicatie en methode afwijkt van de werkelijkheid maar we gaan het zien.

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

26 jan 2010 13:08

In een woord TOP! Wat een strakke wagen is dit geworden zeg!

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

26 jan 2010 15:14

20-2 lijkt voor mij ook een haalbare kaart.

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

26 jan 2010 18:15

Ok, 20-2 it is then, mits Pieter de bank beschikbaar heeft, dat laat ik z.s.m weten. Kunnen we deze sessie verder onder het Kz topic in evenementen voeren, please .... dan houd ik dat draadje bij !

Groet, Frank

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

10 feb 2010 21:12

wauw hele hele mooie 968.

Maar het lijkt me dus niet verkeerd, hoe dan ook, ongezien de kilometerstand om het hele blok een keer na te lopen als ik je verhalen mag geloven ?

Ik ben nu specifiek aan het kijken naar een 968 onder de 200K, (mede zodat de body beter is, en het intereur netter is) maar voor de motor geeft dit dus ook niet echt garantie ^^

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

11 feb 2010 20:28

Voor onder de 200.000 Euro moet je een redelijk nette 968 kunnen kopen :D

Zonder gekheid, de motoren zijn in principe erg betrouwbaar dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Punt van aandacht is of de distributie met spanrollen en balansasrollen ( en waterpomp ) tijdig gedaan is en de tandwielen van de variocam niet versleten zijn. Bij een goede Aankoopkeuring ( AKK ) zullen ze je daaromtrent informeren.

Succes met de zoektocht.

Groet, Frank

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

15 feb 2010 22:22

Mijn aanstaande 968 Turbo motor staat voor de deur ; weliswaar nog in een 968 maar die halen we er ergens in de aankomende 2 weken uit en open om te kijken of zuigers en wanden nog Ok zijn voor een turbo conversie. Ook de bak met M220 en cardanas gaan eronder uit en op reserve. Schroeven maar !

Heb helemaal zin om te gaan bouwen ; op naar de 400+ pk !

Groet, Frank

Re: Mijn 968 Clubsport project(je)

15 feb 2010 22:32

Een 968 "sloop" aangeschaft?
Plaats een reactie